Miten kasvattaa kritiikinsietokykyä?

Vierailija

Olen tosi lapsellinen siten, että kritiikkiä/epäonnistumisia (itselleni tärkeissä asioissa) on vaikea ottaa vastaan. Saatan jopa käydä itkemään (!!) vaikkei asia edes olisi vakava. Otan epäonnistumiset (pienetkin...) henkilökohtaisesti ja minua myös usein hävettää jos en jossain onnistu ja sitten tulee "ihan sama, en haluu, en tee, ihan sama!!!" fiilis.

Tosi rasittavaa itselle ja vaikka kuinka koitan tuota peitellä, se tunne on itselle kuitenkin läsnä ja varmasti näkyy edes vähän ulospäinkin.

Miten siis kehittää tätä?

Kommentit (1)

Vierailija

Sama ongelma täällä. Olen vain pikkuhijaa opetellut tunnistamaan sen reaktion itsessäni ja tarkastelemaan tilannetta ulkopuolelta ja järkeilemään itseni sen ylitse. Kyllä vieläkin saattaa kyyneleet pyrikiä nousemaan silmiin, jos oikein harmittaa. Muutenkin reagoin herkästi fyysisesti kaikkiin jännitystilanteisiin. Äänen värinää, punastelua ja käsien hikoamista. Se on vain osa minua, en jaksa nolostella sitä enää niin paljon vaan hyväksynyt asian, mikä on auttanut oireilun vähenemiseen :D Antaa itselleen luvan mokata. Kun niin ei tapahdukkaan, niin saa ego lisäbuustia.

Vaikeimpia ovat tilanteeet, jossa saan yllättävästä jutusta kritiikkiä, jonka luulin hoitaneeni hyvin. Opinnäytetyön kanssa tuli pari tallaista tilannetta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat