Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten miehillä.ei kerry kotitöitä

Vierailija
18.11.2015 |

Tuntuu, että pesen pyykkiä ja silitän lähes joka päivä , tai järjestelen tavaroits, imuroin, tuntuu, että miehellä kone pyörii ehkä kerran viikossa ja siivoamistakaan ei näe, jos vaikka roskapussi täyttynyt, se odottaa kunnes vien sen. tai jos lattia täynnä muruja, niin ei mies ota oma alotteisesti imuria ja imuroi,

jos miehet asuisivat yksin, olisiko heidän koti kaatopaikka, vai eikö ehkä samanlaista sotkua syntyisi. Vessakin on, jos en sitä itse pese, siinä kunnossa viikkoja, kun se nyt pitäisi kuitenkin pestä viikottain ja en voi itse elää liassa, niin minulle sekin työ tulee, miksi mies ei voi lohkaista osan illasta vessan pesuun, jos minäkin niin teen. Nyt kaikki tulee kuin tarjottimella, mutta kun en voi pakolla saada toista tekemään .

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti näillä narisijoilla on aikaa viettää puolet päivästä av-palstalla miehiä haukkuen, mutta wc-pöntön ja lavuaarin pesuun menevä 2 minuuttia on mitalin arvoinen suoritus? Yhyy!!!!! Nyyyh!!!!!!!!!!!

Vierailija
22/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ja miehillä eri siisteyskäsitys. Mua ei miehenä haittaa jos koti on vähän sotkunen ja likainen. Kuhan nyt ei ihan kaatopaikka ole.

T. Yksin asuva mies

Tytöt kasvatetaan eri lailla kuin pojat. Siksi useimmilla naisilla siivous on tärkeämpää ja kynnys siivoamiseen matalampi kuin miehillä.

Niin itse miehenä koen siivoamisen jotenkin vastenmieliseksi ja kotityöt minusta nyt vaan kuuluu naisille. Saatan olla jonkun mielestäni vanhanaikainen mutta näin ajattelen. Sitten kun löydän naisen se tekee meillä kotityöt.

Joo kannattaa käyttää aikaa ja vaivaa sopivan siipan etsimiseen. Minäkin löysin tuon itseäni siistimmän puolison, ja elämä on ihanaa, kun toinen tekee kotona lähes kaiken!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä ymmärtäny näitä, jotka tekee kotitöitä joka päivä. Mä asun yksin ja siivoan kerran viikossa, mikä kestää alle 2 tuntia. Pyykit pesen myös kerran viikossa (pistän koneeseen ja ripustan narulle n. 10 min) ja tiskikoneen täytän kahdesti viikossa. Ja oon siis siisteyttä arvostava nainen, jolla 2 erittäin karvaista kissaa :) Ei oo vaan tarvetta enempää puunata.

Vierailija
24/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten jännä juttu että kun minä laitan ruokaa niin ruuan valmistuessa tiskipöytä ym. tasot ovat tyhjiä tai ainakin lähes tyhjiä mutta naisen laittaessa samaa ruokaa odottaa ruokailun jälkeen tiskialtaassa ja pöydällä aivan valtaisa tiskivuori ruuanvalmistuksessa käytetyistä astioista ja välineistä. Kumma juttu kun naisille "kertyy" noita hommia

Vierailija
25/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ikinä ymmärtäny näitä, jotka tekee kotitöitä joka päivä. Mä asun yksin ja siivoan kerran viikossa, mikä kestää alle 2 tuntia. Pyykit pesen myös kerran viikossa (pistän koneeseen ja ripustan narulle n. 10 min) ja tiskikoneen täytän kahdesti viikossa. Ja oon siis siisteyttä arvostava nainen, jolla 2 erittäin karvaista kissaa :) Ei oo vaan tarvetta enempää puunata.

Noin minäkin ennen. Kun yhtälöön lisättiin kaksi lasta ja kaksi koiraa, ehkä sinäkin ymmärrät, että kerran viikossa siivotessa lattian kuviot ei näy hiekan ja roinan alta. Sinkkuna nyt ei kotona käy kuin suunnilleen nukkumassa, eikä kukaan sotke sillä aikaa kun vaikka ripustat pyykkejä kuivumaan.

Vierailija
26/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuvien miesten luona käy niiden äidit siivoamassa.

Vierailija
27/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ja miehillä eri siisteyskäsitys. Mua ei miehenä haittaa jos koti on vähän sotkunen ja likainen. Kuhan nyt ei ihan kaatopaikka ole.

T. Yksin asuva mies

Tytöt kasvatetaan eri lailla kuin pojat. Siksi useimmilla naisilla siivous on tärkeämpää ja kynnys siivoamiseen matalampi kuin miehillä.

Niin itse miehenä koen siivoamisen jotenkin vastenmieliseksi ja kotityöt minusta nyt vaan kuuluu naisille. Saatan olla jonkun mielestäni vanhanaikainen mutta näin ajattelen. Sitten kun löydän naisen se tekee meillä kotityöt.

Harmi. Taidat jäädä yksin

Vierailija
28/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kouluttaa sekä itseään että miestä.

Minä siedätin itseäni sotkulle ja lialle ja lakkasin siivoamasta. Mies alkoi siivota, kun hänen sotkunsietorajansa tuli vastaan. Nalkuttihan se alkuun, mutta toimin kuiten hän oli toiminut aiemmin, eli korvasta sisään ja toisesta ulos.

Miehen sotkunsietokynnys on muuten madaltunut vuosi vuodelta, ja nyt meillä on lähes yhtä siistiä kuin silloin kun minä vielä siivosin - ja ilman, että minun tarvitsee panna rikkaa ristiin. Suosittelen muillekin. :)

Vierailija
29/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin ennen. Kun yhtälöön lisättiin kaksi lasta ja kaksi koiraa, ehkä sinäkin ymmärrät, että kerran viikossa siivotessa lattian kuviot ei näy hiekan ja roinan alta. Sinkkuna nyt ei kotona käy kuin suunnilleen nukkumassa, eikä kukaan sotke sillä aikaa kun vaikka ripustat pyykkejä kuivumaan.

Meillä on 2 lasta, koira ja 2 kissaa. Kerran viikossa siivous riittää. Kun lapset oli pieniä piti järjestellä päivittäin.

Nyt lakasen joskus isommat hiekat eteisessä ja odotan lauantaita imurin käyttöä varten

Vierailija
30/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juujuu, ja tuo vielä viikon ruoat mukanaan. Näin siis KAIKILLA SINKKUMIEHILLÄ!!!!

Palstallahan ei koskaan yleistetä, eihän?

Vierailija
31/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Minun äitini rupeaa aina siivoamaan kun tulee mulle kylään ja valittaa siinä samalla kun en ole taaskaan pitänyt kotiani siistinä.

t. Mies

Vierailija
32/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä siedätin itseäni sotkulle ja lialle ja lakkasin siivoamasta. Mies alkoi siivota, kun hänen sotkunsietorajansa tuli vastaan. Nalkuttihan se alkuun, mutta toimin kuiten hän oli toiminut aiemmin, eli korvasta sisään ja toisesta ulos.

Miehen sotkunsietokynnys on muuten madaltunut vuosi vuodelta, ja nyt meillä on lähes yhtä siistiä kuin silloin kun minä vielä siivosin - ja ilman, että minun tarvitsee panna rikkaa ristiin. Suosittelen muillekin. :)

Oletpa aika valtapeluri. Ja suomalaismiehissä  on liikaa liian kilttejä kun suostuvat naisen kyykytyksiin. Ei vetele muualla, esimerkiksi muslimeilla mies on perheen pää.

Vierailija
33/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei imuroi, tiskaa, luuttua tai pese vessaa. Hän ei myöskään huolehdi pyykeistä. Tällä hetkellä mielestäni hänen ei kuulukaan osallistua kotitöihin, sillä hän käy töissä ja minä olen kotona. Sitten tulevaisuudessa kun minäkin käyn töissä ja on lapsia sun muuta, niin oletan että mies osallistuu kotitöihin ilman mutinoita. Jos ei osallistu, niin nukkumapaikka löytyy siinä vaiheessa oven ulkopuolelta. :D

Vierailija
34/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa aika valtapeluri. Ja suomalaismiehissä  on liikaa liian kilttejä kun suostuvat naisen kyykytyksiin. Ei vetele muualla, esimerkiksi muslimeilla mies on perheen pää.

Mikä tässä nyt muka oli väärin, eikös tuolla miehet kilvan painottaneet että se siivoaa jota sotku häiritsee.

Ihan kuule syystä mieheni ei ole muslimi.

Vierailija
35/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että pesen pyykkiä ja silitän lähes joka päivä , tai järjestelen tavaroits, imuroin, tuntuu, että miehellä kone pyörii ehkä kerran viikossa ja siivoamistakaan ei näe, jos vaikka roskapussi täyttynyt, se odottaa kunnes vien sen. tai jos lattia täynnä muruja, niin ei mies ota oma alotteisesti imuria ja imuroi,

jos miehet asuisivat yksin, olisiko heidän koti kaatopaikka, vai eikö ehkä samanlaista sotkua syntyisi. Vessakin on, jos en sitä itse pese, siinä kunnossa viikkoja, kun se nyt pitäisi kuitenkin pestä viikottain ja en voi itse elää liassa, niin minulle sekin työ tulee, miksi mies ei voi lohkaista osan illasta vessan pesuun, jos minäkin niin teen. Nyt kaikki tulee kuin tarjottimella, mutta kun en voi pakolla saada toista tekemään .

Avainsana lihavoitu.

Vierailija
36/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten kyykyttämisessäkö ei ole mitään pahaa?

Vierailija
37/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin puhua vain omasta puolestani, mutta esim tiskiä ei kerry koska en omista paljon astioita. Käytän samoja muutamaa astiaa ja pesen aina vähän väliä. Pyykki menee rutiinilla aina kun alkaa olla koneellinen pyykättävää. Siivoan aika harvoin, mutta toisaalta en juuri sotke. Pölyt imuroin kun alkaa olla paljon pölyä. Mitäs muuta sitä voisi kertyä?

Vierailija
38/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa.

Myönnän, että vaimollani on jonkin verran tiukempi siisteyskäsitys kuin minulla. Hän hoitaakin siivoamisen 90%-sesti meillä. Siivoaminen tosin ei ole ainoa kodin työ.

Tietysti on koteja, joissa ei tarvitse tehdä paljon muuta kuin siivota, järjestellä esineitä ja pyykätä, mutta meillä on ainakin ihan toista maata: iso puutarhatontti viljelyksineen ja istutuksineen, 3 tulipesää, joita pidetään lämpimänä joka päivä lämmityskaudella, vanha talo ja ulkorakennus joissa täytyy jatkuvasti remontoida jotakin, lapsi, lemmikki, autot jne. Työtä riittää meille molemmille puolisoille sen verran, että enää ei jaksa laskeskella tehtyjä työtunteja.

Vierailija
39/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko arvoituksen ratkaisu on tässä kirjoittamassasi kohdassa "odottaa kunnes minä ..."

Miehillä on vaan yksinkertaisesti enemmän kärsivällisyyttä. Ei miestä häiritse roskat, eikä hänen vaatteitaan tarvitse koskaan silittää.

Onko se naisten syytä, jos miehillä on iltaisin järkevämpääkin tekemistä kuin vessanpesua? Kenenpä muunkaan? 

Vierailija
40/40 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten jännä juttu että kun minä laitan ruokaa niin ruuan valmistuessa tiskipöytä ym. tasot ovat tyhjiä tai ainakin lähes tyhjiä mutta naisen laittaessa samaa ruokaa odottaa ruokailun jälkeen tiskialtaassa ja pöydällä aivan valtaisa tiskivuori ruuanvalmistuksessa käytetyistä astioista ja välineistä. Kumma juttu kun naisille "kertyy" noita hommia

Meillä aivan sama juttu ja minä olen siis tuo sotkeva nainen. Yleensäkin sotken paljon enemmän kuin mieheni. Pesen pyykkiä useammin, koska mulla on kirjavaa, mustaa ja valkoista vaatetta, on eri pesuohjelmien vaativia vaatteita. Miehen kaikki vaatteet on niin saman värisiä ja menee samassa pesuohjelmassa, että ei joudu pesemään niitä erikseen. Minulla on myös valtavan paljon enemmän tavaraa. On vaatteita, kenkiä, huiveja, laukkuja, meikkejä ja muuta kosmetiikkaa. Miehellä vain suihkushampoo, deodorantti ja partavaahto. Olen myös miestäni tehottomampi siivouksessa eli voin käyttää koko päivän "siivoamiseen" ja todellisuudessa olen vasta vaihdellut tavaroiden paikkaa, etsinyt ympäriinsä pyöriville tavaroille uutta paikkaa, lajitellut tavaraa kirppikselle jne. Olin vuosi sitten tapaturmassa ja kahteen kuukauteen en voinut tehdä oikein mitään, en edes siivota. Meillä ei ole koskaan ollut siistimpää kuin niiden kahden kuukauden aikana!!!