Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksin välillä hyviä tutkimusaiheita, vaikken itse ole edes sille asteelle koulutettu

Vierailija

eli olen siis ikään kuin kädetön hyödyntämään ja jalostamaan itse näitä ajatuksia sen pidemmälle. Eilen pitkästä aikaa keksin mielestäni varsin mielenkiintoisen aiheen lähinnä lääketiedettä sivuten, mutten itse ole lähelläkään sitä alaa (enkä tule olemaankaan, johtuen heikosta matematiikkapäästäni). Miten voisin hyödyntää nämä luovuuteni tuottamat satunnaiset kukkaset rahallisesti? Ja ei, en kirjoita tänne mitä keksin miettiä, mutta täytyy sanoa että kyllä minä kaikenlaista menenkin ajattelemaan, ja koska ajatteluni ei aina kulje ihan ns. tavisten teitä, törmään sen vuoksi mielenkiintoisiinkin ideoihin.

Kommentit (5)

Vierailija

Etenkin lääketiede on sellainen ala, että hyvin suurella todennäköisyydellä tutkimusideasi on mahdoton, liian vaikea toteuttaa tai muuten tutkimuksellisesti aivan liian haasteellinen.

Vierailija

En usko, se voisi olla jopa ällistyttävän helppo idea toteuttaa, ja vaikka itse sanonkin niin luulen ettei tätä ole vielä kukaan pyöritellyt tällä tyylillä mielessään. Harmittaa kun kapasiteettiani valuu tällä tavoin hukkaan. :( ap

Vierailija

Oletko jo perehtynyt alan tutkimukseen, onko vastaava tutkimus jo tehty? Maailma on pullollaan asioita, joita "olis hyvä tutkia", mutta nykyisin tutkitaan vain asioita, joista yhteistyökumppani on valmis maksamaan. Näin toimii yliopistojen yritysyhteistyö.

Eli onko tutkimustuloksesi rahanarvoinen, vai nice to know -juttu?

Vierailija

No luonnollisestikaan en kovin perusteellisesti, ja mahdollisesti se olisikin vain nice to know-tyylistä, mutta toisaalta se kun en ole alalle koulutettu, sulkee minulta pois harjaannutettuja ajattelutapoja jotka omatessani saattaisin osata vastata tuohon paremmin. Saattaisin nähdä pidemmälle ja tajuta sen olevan jopa enemmänkin. No, ainakin mulla on mielikuvitusta ja rohkeutta ajatella asioita, mikä sitten välillä tuottaa tällaisia lopultakin aivan turhia juttuja sanoiksi asti. ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat