Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä muita ihmisiä. Olenko vammainen?

Vierailija

En ymmärrä muita ihmisiä. Mielestäni suurin osa tapaamistani ihmsistä on jotenkin keskeneräisiä tai hukassa. Jotenkin kuvittelen että olen ainoa järjissäni oleva ihminen koko joukosta. Välillä ajattelen että muut toimivat erilailla ärsyttääkseen minua, tai sitten ajattelen jalosti että minun pitää auttaa heitä. No en osaa auttaa koska en ymmärrä miksi he eivät ole niinkuin minä.
Anteeksi sekava viesti.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mua ei vaan hirveesti kiinnosta toisten jutut...ellei aihe ole jotenkin kiinnostava että voin sitä "tutkia". Esim.on kiinnostavaa kun ihminen kertoo lapsuudestaan ja pohdin mitä asioita hänen nykyinen käyttäytymisensä heijastaa siitä. Jos joku kertoo vaikka, millaista on ollut töissä, ei hirveästi kiinnosta. Joskus kysyn jostain tällaisesta tyhjänpäiväisestä asiasta ja huomaan että en vaan yhtään kuuntele. Olenkohan asperger :D

Vierailija

Tämähän on ihan perusjuttu! Tällä tavallahan kaikki maailman sodat ja konfliktit ovat syntyneet. Kun ei ymmärretä toista.

Vierailija

Minä taas ymmärrän kaikkia ihmisiä. Se on vahvuuteni ja heikkouteni - pystyisin antamaan anteeksi pahointekijällekin.

Olen jo 47 v, eli kai se ikä vähän asiaan vaikuttaa. Mutta enemmän kyse on elämänfilosofiasta: toinen ihminen ja hänen ajatuksensa ovat koskemattomia. Jokaisella on oikeus ajatella ja tehdä miten haluaa niin kauan kuin se ei henkisesti tai fyysisesti satuta toista ihmistä. Minulla ei ole mitään oikeutta konteolloida toista ihmistä millään tasolla

Vierailija

Ajattelet asioista syvällisesti omassa päässäsi ja olet käynyt niitä läpi vuosien mittaan. Sitten kun kohtaat toisen ihmisen niin sillä toisella ihmisellä saattaa olla keskustelun aikana vajaa sekunti aikaa muodostaa lause joka kestää ehkä pari sekuntia. Sitten vertaat toisen ihmisen lausetta omiin ajatuksiisi niin onhan se selvä että ne omat ajatuksesi tuntuvat nerokkailta verrattuna kaikkeen mitä muut ihmiset sanovat. Lue kirjoja, se auttaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat