Auts! kuinka kipeitä olitte epparin leikkauksen jälkeen?

Vierailija

Ja kauan kipu kesti? Onko tähän mitään helpotusta saatavilla, särkylääkkeet ei auta mitään.

Mulla viikon "ikäinen" eppari, joka leikattu oikeaan pakaraan päin, viisi tikkiä ulkopinnassa. Siistiltä se ainakin näyttää, eikä punoita tai eritä mitään ällöä..

Mutta tämä kipu! Herramunjee että osaakin jyskyttää ja kerryttää paineentunnetta kun olen jaloillani hetkenkään. Tuntuu että koko torttu räjähtää hetkenä minä hyvänsä.

Vessassa käynti on taiteilua, autossa istun puolikkaalla baballani ja silti sattuu törkeän paljon! Penkillä en voi istua lainkaan.

Ainoastaan tekisi mieli horottaa sängyllä ilman housuja pylly taivasta kohti, mutta silloinkin kipua tuntuu.

Onko tämä nyt ihan normaalia? Apua apua kanssasiskot?? Koska tämä helpottaa? Nyyhkis. 😓

Kommentit (12)

Vierailija

Melkein kuukausi kesti, mutta viikko viikolta helpotti! Suihkuttele niin paljon kuin mahdollista. Minulla auttoi lasten puhallettava uimarengas penkin ja pyllyn välissä.

kipuisaa

Mulla kesti myös melkein kuukauden päivät. Kipuun ei auttanut mikään! Ja vaikka kauan kesti niin ei jäänyt mitään jälkiongelmia

Vierailija

Kostuta terveysside, pistä pakastimeen ja kun se on jäässä iske se housuihin. Voin luvata että tuntuu taivaalliselta. Laita koko paketti saman tien pakastimeen.

Vierailija

Mulla oli noin kaks viikkoa TODELLA kipeä. Sit kyllä helpotti aika nopeasti. Mulla leikattiin eppari kiireessä kun meinasi tulla vauvalla hätä. Tikit kolmessa kerroksessa ja haava noin 10 cm pituinen. Hikoilin ja tärisin muutama ensimmäistä päivää kivusta ja ei kuulemma voinut mitään buranaa vahvempaa antaa :(
Haava parani tosi hyvin, eikä oikeastaan jäänyt edes mitään näkyvää arpea, mutta joku outo hermokipu jäi. Eli jos joudun istumaan pitkään alkaa epparin kohtaa särkeä ja kipu säteilee takareiteen. Lääkäri totesi jälkitarkastuksessa että on jouduttu tekemään niin syvä viilto ettei oo ihme että jotain pysyviä vaurioita tuli. Ei kuitenkaan onneksi vaikuta seksiin tai muuhunkaan normaaliin elämään paitsi juuri pitkääb istuttaessa.
Tsemppiä! Kyllä se pian helpottaa ☺

Vierailija

Ekalla kerralla oli useita kymmeniä tikkejä, kun imukupilla piti auttaa ja vähän repes leikkaukset ja silleen..

Mä olin pidempään sairaalassa kuin yleensä ollaan. Viikonpäivät. Seisoa ja kävellä pystyi suht kivuttomasti. Istuminen oli hankalaa, että toisella kankulla sitten tai todella pehmeällä. Ei ollut donitsia.

Mä kävin pieniä lenkkejä kuitenkin samantien, tassuttelin hissukseen kärryjen kanssa. Mä muistelen, että parin viikon jälkeen olin jo lähes kivuton. Pientä kiristelyä välillä, muttei suoranaista kipua.

En käyttänyt kipulääkkeitä imetyksen takia. Hammasta purren, suihkuttelut ja kävelyt jelppii.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kostuta terveysside, pistä pakastimeen ja kun se on jäässä iske se housuihin. Voin luvata että tuntuu taivaalliselta. Laita koko paketti saman tien pakastimeen.

Jos tämä jostakin kuulosti vitsiltä niin voin paljastaa että näitä oli Seinäjoella synnärilläkin.

Vierailija

Mulla oli 11 tikkiä kahdessa kerroksessa, vähän ne kiristi, mutta istuin ja kävelin lähes normaalisti heti synnytyksen jälkeen. En tiedä miksei se vaivannut sen enempää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eppari on hyödytön toimenpide, joka hidastaa palautumista. Ei leikattu eikä kipuja.

On tosi hyödytön joo, jos käytetään imukuppia. Haloo!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat