Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttärelläni huomattavasti rikkaampi poikaystävä

Vierailija

Tyttäreni alkoi vastikään seurustella huomattavasti rikkaammasta perheestä olevan pojan kanssa. Nuoret ovat siis 14 ja 15 vuotiaita. Ei meidänkään perhe mikään köyhä ole, mutta alkaahan kaikenlaisia varakkuusasioista miettimään, kun tytön poikaystävän vanhemmat kuuluvat sinne Suomen 1000 parhaiten tienaavan joukkoon. Meillä siis kuitenkin ihan hyvin toimeentuleva perhe, jokaista penniä ei tarvitse laskea, asumme omakotitalossa, 2 autoa ja lapsillakin vaikka minkämoisia vempaimia.
Luuletteko asian vaikuttavan nuorten suhteeseen jollakin tapaa ja miten meidän vanhempien pitäisi mielestänne asiaan suhtautua?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

no käyttäydytte hyvin eikä rahaa tarvitse miettiä jos on onnellinen. Jo jos nuoret alkavat harrastaa seksiä jossain vaiheessa niin poika maksaa ehkäisyn.

Vierailija

Toivon, ettei seksin aika tosiaan vielä ole... Lähinnä mietityttää, jos pojan perhe päättää ottaa tytön mukaan esimerkiksi reissulle tai jonnekkin muualle ns kodin ulkopuolelle. Maksanko, vai maksavatko he?

Vierailija

Tuskin vaikuttaa.  Ehkä voit kuulla joitain hauskoja juttuja. Meidän lapsesta oli hirmu jänskää, kun yhden hänen kaverinsa kotona (isä oli yritysjohtajana ja firman omistajana joitakin kymmeniä miljoonia tehnyt) oli automaattisesti toimivat valot ja muut sähkövempaimet ja hienoin ihme kaikista - pyykkikuilu. Lapset ovat hyviä ystäviä edelleen ja vanhemmat tosi kivoja, tavallisia ihmisiä.

Vierailija

Olemme seurustellee poikaystäväni kanssa yli 7 vuotta ja meillä tilanne on päinvastainen; minä olen varakkaammasta perheestä kuin poikaystäväni. Asia ei koskaan ole häirinnyt minua millään tavalla. Päinvastoin enemmänkin nolottanut, kun poikaystävän äiti on "pahoitellut" ettei ole niin hienoa tms. Mitä sillä on väliä! Poikaystäväni vanhemmat ovat ihania, hänen äitinsä tekee hyvää ruokaa, he ovat rakastavia, ihania ihmisiä ja heillä on kaunis, kotoisa koti. 

Eli unohdat tuommoiset vertailut nyt ja olet juuri sellainen kuin olet. Ihmisiin rakastutaan sen ihmisen vuoksi eikä varallisuuden!:)

Vierailija

Jos ei se raha ole tärkein asia elämässä, ei tuolla pitäisi olla merkitystä. Olisi ehkä eri asia, jos te asuisitte kaupungin huonokuntoisessa vuokra-asunnossa huonomaineisessa lähiössä ja poika vanhempineen kalliilla alueella isossa omakotitalossa.

Vierailija

Seurustelin 15vuotiaana rikkaan tytön kanssa, itse yh-äitin kasvattama lähiökolli. En kokenut itseäni ulkopuoliseksi, tyttö oli tosi hyvä tyyppi niinkuin hänen vanhemmat. Kaipa tuo riippuu täysin ihmisistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos ei se raha ole tärkein asia elämässä, ei tuolla pitäisi olla merkitystä. Olisi ehkä eri asia, jos te asuisitte kaupungin huonokuntoisessa vuokra-asunnossa huonomaineisessa lähiössä ja poika vanhempineen kalliilla alueella isossa omakotitalossa.

Yleensä raha kuitenkin määrittää aika paljon, miten elää. Ei varmasti vielä kovinkaan paljon tuon ikäisinä, mutta jos seurustelusuhde jatkuu esim. yhteiseen opiskelukaupunkiin ja kotiin, tulee eteen aika paljon käytännön asioita, joihin pitää osata varautua keskustelemalla. Jos toinen elää osingoilla ja toinen opintotuella, on esimerkiksi ruokakaapin sisältö luultavasti mielikuvissa erilainen, samoin asunto, kulkuneuvot yms. Kaukaista tietysti tuon ikäisillä, mutta realismia kuitenkin. Minä ja mieheni tulemme täysin eri varallisuusluokista ja olemme juuri tällaisia 14-vuotiaista yhdessä olleita. Monet monet rahaan liittyvät ristiriidat on koettu, kun toinen tuntee elävänsä siivellä, toinen tuntee elättävänsä, toinen ei halua nuudelilinjalle, toinen ei haluaisi aina miettiä riittääkö rahat enää loppukuusta yms. Mun rahat sun rahat ei aina toimi huomattavissa varallisuuserotilanteissa

kotona on ihanaa

Ei tuosta tulee mitään ongelmaa. Meillä oli sama tilanne tosin vielä voimakkaampana: mies tuli rikkaasta perheestä, itse olin kaupungin vuokralähiön kasvatti. Silti rakastuimme ja aina on ollut selvä, miten toimitaan: mies tuo rahat ja leivän pöytään, minä huolehdin kodista. Olemme onnellisia ja jo useampi lapsikin on.

Vierailija

12: Eli aina oli selvää, että pysyt tilanteessa, jossa et pääse tienaamaan omaa rahaa? Onko kaikille yläpeukuttaneillekin itsestäänselvää, että jos syntyy köyhäksi, niin rooli parisuhteessa on olla se, joka jää kotiin siivoamaan? Huh.

kotona on ihanaa

Vierailija kirjoitti:
12: Eli aina oli selvää, että pysyt tilanteessa, jossa et pääse tienaamaan omaa rahaa? Onko kaikille yläpeukuttaneillekin itsestäänselvää, että jos syntyy köyhäksi, niin rooli parisuhteessa on olla se, joka jää kotiin siivoamaan? Huh.

Ehkä muotoilin vähän väärin. Olen kyllä tienannut ja tehnyt osapäivätöitä, mutta lasten synnttyä jäin kotiin. Voisin nytkin halutessani tehdä osapäivätöitä, mutta miksi suotta, kun miehen kautta saadaan riittävästi rahaa ja minulla jää enemmän aikaa myös omille jutuille.

T: 12

Vierailija

Ap älä mieti liikoja. Jos niitä matkoja tulee eteen, niin mietit sitten ihan normijärjellä. Meillä edessä lapin reissu oman 16v ja samanikäisen tyttökaverin kanssa. Me olemme se normituloinen, tyttökaverin perheen tuloista en tiedä mutta tuskin ovat kovin korkeat. Kun pyysimme tyttöä mukaan, niin kerroimme kyllä että maksamme muuten, mutta mielellään saisi maksaa omat laskettelunsa. Minusta ainakin asiasta sopiminen on helppoa ja aina voi kysyä jos on epävarma.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat