Mitä naisten töitä miehesi joutuu tekemään teillä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mitä vitun NAISTENtöitä???
Onhan se aika tärkeä niissä tietyissä hommissa se vittu.
Mutta kyllä mies pärjää omatoimisestikin, älä hätäile.
Vierailija kirjoitti:
Mitä miesten töitä vaimosi joutuu tekemään teillä?
Niimpä! Naiset aina vinkuu, että miehet eivät tee naisille kuuluvia töitä, mutta eipä naisetkaan niitä miesten hommia hoida... Turha vaatia että miehet tekisivät naisten kotityöt, kun rouville itselle ei kelpaa miesten työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä! Naiset aina vinkuu, että miehet eivät tee naisille kuuluvia töitä, mutta eipä naisetkaan niitä miesten hommia hoida... Turha vaatia että miehet tekisivät naisten kotityöt, kun rouville itselle ei kelpaa miesten työt.
Muista en kyllä tiedä mutta meillä ei edes ole mitään "miesten töitä". Ei, en laske sulakkeen vaihtoa miesten työksi.
Tehään kaikki kaikkia töitä, paitsi mahdolliset vaatteiden korjaukset on mun vastuulla. Mies ei osaa nappia ommella, vaikka olen ehdottanut että voin opettaa :D Pyykkikone on myös mieheltä kiellettyä aluetta. En meinaa kestää sitäkään, että ripustaa pyykit "väärin", mutta nielen haluni kommentoida...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on niiNpä. Sano mitä ne miesten työt on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähätteletkö miesten töitä?
Ei ole eettistä teettää naisten töitä miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mihin "miesten hommiin" viittaat, mutta meidän perheessä ainoa homma johon en itse osallistu liittyy viihde-elektroniikkaan... Aika lokoista elämää olis äijällä, jos hänen ainoa vastuualueensa olisi joku digiboksin asentaminen kerran vuodessa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne miesten työt on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Listaa ne nyt ensin, kiitos.
Heti kun nainen tienaa saman verran tai enemmän kuin mies, voidaan kotityötkin sitten jakaa puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun nainen tienaa saman verran tai enemmän kuin mies, voidaan kotityötkin sitten jakaa puoliksi.
Jokaisella meillä on vuorokaudessa aikaa 24 tuntia. Palkka tai tulot voi olla mitä vaan, vaikka työaika sama.
Eli jos vaimo tienaa 1500/kk ja mies 10 000/kk, niin vaimon kuuluu tehdä kaikki kotityöt? Ja mielellään ostaa palkallaan perheen ruuat, jotta mies voi kartuttaa omaisuuttaan?
Vierailija kirjoitti:
Ja siihen asti mies sitten vaikka maksaa siivoojan koska ainakin meidän taloudessa minä teen pidempää työpäivää kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella meillä on vuorokaudessa aikaa 24 tuntia. Palkka tai tulot voi olla mitä vaan, vaikka työaika sama.
Eli jos vaimo tienaa 1500/kk ja mies 10 000/kk, niin vaimon kuuluu tehdä kaikki kotityöt? Ja mielellään ostaa palkallaan perheen ruuat, jotta mies voi kartuttaa omaisuuttaan?
Aaaa, siellä on siis taas palstan kartuttajajankkaaja.
Jättikö sut varakaskin mies, kun sua vuodesta toiseen jaksaa riepoa?
No eilen tiskasi ensimmäisen kerran tänä vuonna kun sai jonkun puhdin. Joskus laittaa astioita koneeseen, mutta ei ikinä kyllä edes koko konetta täyteen taikka päälle. Eli oma-aloitteisesti jotain ihan pientä aina joskus.
Vastaan siis, ei käytännössä mitään. Minä olen työtön ja hoidan kodin, kun olen töissä, niin se on edelleenkin helpompaa niin, koska ei tuo pöljäke saisi mitään aikaiseksi tai edes osaisi. Mies pelkää varmaan että joutuisi tekemään jotain ja on pelannut fiksusti korttinsa niin, että homma toimii, eli osoittaa todellakin arvostavansa kaikkea mitä teen, hemmottelee, ostelee lahjoja ja haluamiani asioita (ei tarvitse siis pyytää koskaan) ja pitää muutenkin niin hyvänä, ettei todellakaan harmita.
En keksi kuin pari "työtä" johon tarvitaan tissejä tai vaginaa. Toinen niistä on imetys, ja siihen mies ei osallistunut. Muuten kaikki kotityöt ja pihatyöt jaetaan tasan. Kumpikin hoitaa oman autonsa huollot. Remontteja varten palkkaamme ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei joudu tekemään mitään vaan ihan omasta halustaan hoitaa suurinpiirtein puoliksi kotityöt, niinkuin kuuluukin.
Kukas sen määrää että mies hoitaa puoliksi kotityöt, että niin kuuluukin tehdä? Ei meillä ainakaan tehdä perheessä asioita jollain tavalla vain siksi, että "niin kuuluu tehdä".
Mä hoidan suurimman osan kotitöistä, koska pidän niistä ja niiden teko tulee luontevasti multa. Näin on ollut jo vuosia. En mä silti sano, että näin "kuuluu tehdä".
Voi kun ihmiset katselis näitä asioita joskus sillä tavalla perhekohtaisesti, eikä tuomitsis heti miestä joksikin sovinistiksi jos nainen tekee heillä suurimman osan kotitöistä. :D Kyllä se mieskin osaa, mutta mä vaan tykkään tehdä ne. Hän tekee sitten niitä mitkä häneltä luontuvat, ja tämä on molemmille ok.
Ei mitään, huusholli ja lapset mun vastuulla. Yrittäjän puolison arkea.
Ei meillä oo miesten ja naisten töitä, vaan kotityöt on jaettu. Minä hoidan pääasiassa pyykit ja mies vessanpesun. Muut hommat tehdään sitten vuorotellen.