Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö että aamuvirkuus on harvinainen geenimutaatio

Vierailija

Koko ajan saan kuulla että maailma pyörii aamuvirkkujen ehdoilla. Todellisuudessa vain 1% väestöstä on todella aamuvirkkuja eli herää pirteänä neljältä aamulla.

http://www.iltalehti.fi/terveys/200610025178542_tr.shtml

Itse kuulun tähän ryhmään. En todellakaan jaksa valvoa pitkään vaan menisin jo kasilta punkkaan.
Onko muita?

Kommentit (10)

Vierailija

Mulla tuo geenimutaatio ilmeni, kun täytin 50 v. Ennen olin aamuntorkku, saatoin tekosyyllä venyttää töihin menoakin, kun niin nukutti. Mutta kun 50 v tuli täyteen, herään yleensä 5 maissa, joskus ennen viittäkin. Töihin tarvitsi herätä vasta puoli kahdeksalta.

Vierailija

Minua vaivaa aamuvirkkuudessa nimenomaan se että kukaan muu ei herää aikaisin ja pitää siis hiippailla tai mennä ulos. Illalla taas joudun menemään aikaisin nukkumaan kun alkaa väsyttämää jo kahdeksan-yhdeksän aikoihin. Iltaisin voisi tavata ihmisiä, käydä konserteissa,teattereissa,leffassa,baarissa. Minnekään ei voi mennä kun alkaa niin väsyttämään heti kättelyssä.

Vierailija

Nuorena nukuin pitkään, mutta tuossa 30v kohdalla alkoi aamuvirkkuus. Herään viimeistään klo. 5.00 joka aamu. Nukkumaan menen yhdentoista maissa, eli 6h unta riittää minulle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä vitonen tekee aamulla kello 5:00?

Keittelen kahvit ja avaan tv:n, välillä selaan nettiä. Puoliso onnneksi nukkuu kun tukki, joten hiippailla ei tarvitse.

Vierailija

Aamulla kello 5 ei kukaan ole edes AV:lla hereillä. Itse olen siivonnut ja vaikkapa ommellut verhoja. Kesällä mene aina ulos jos on hiukankin ilmoja. Nyt aloitin myös kuntosalin. Se aukeaa viideltä. Herään yleensä jo neljältä.

Vierailija

Olisi ihanaa olla aamuvirkku, joka herää jo 5-6 aikaan virkeänä ja voi aloitella aamun rauhallisesti kahvia juoden hiljaisuudessa ja herättää lapset myöhemmin.

Mutta meill se menee niin, että ilta venyy tai en saa unta ja herään aamulla kuoleman väsyneenä, torkutan niin monta kertaa että tulee kiire ja herätän lapset silmät ristissä ja lähdetään kiireessä ilman asmu kahvia päiväkodin kautta töihin.

Tähän varmaan vaikuttaa se että lapsia en saa aikaisin unille ja mies valvoo. Joskus jos nukahdan jo kahdeksalta, herään parin tunnin päästä enkä saa enää unta. Päiväunilla nukun paljon sikeämmän ja myös kesälomalla. Kesällä herään pirteänä 9 aikaa kun on lomaa eikä tarvi herätä aikaisin. Nyt olen koko ajan väsynyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat