Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos mulla on virtsarakon tulehdus niin mahdanko selvitä aamuun?

Vierailija

Oireet alkoi aamulla, soitin silloin lääkäriin mut sanoivat että seuraile nyt. No oireet ovat pahentuneet iltaa kohti enkä nyt oikein pääsis enää antamaan näytettä. Ei ole autoa ja sinne on 6km ja mulla on lapsi joka täytyis laittaa nukkumaan.
Onko paha jos ootan huomisaamuun? Toinen vaihtoehto olisi että soitan sinne ja sokkona määräävät lääkkeen. Pääsisin aamulla käveleen viereiseen terveyskeskukseen. Mutta mulla on ollut munuaistulehdus, sitä nyt ehkä haluis uudestaan.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Apteekista saa karpalokapseleita ilman reseptiä, toimivat minulla. Kaupoissakin on karpalomehua, mutta kaikkein sokeripitoisin versio ei ehkä auta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oireet alkoi aamulla, soitin silloin lääkäriin mut sanoivat että seuraile nyt. No oireet ovat pahentuneet iltaa kohti enkä nyt oikein pääsis enää antamaan näytettä. Ei ole autoa ja sinne on 6km ja mulla on lapsi joka täytyis laittaa nukkumaan.
Onko paha jos ootan huomisaamuun? Toinen vaihtoehto olisi että soitan sinne ja sokkona määräävät lääkkeen. Pääsisin aamulla käveleen viereiseen terveyskeskukseen. Mutta mulla on ollut munuaistulehdus, sitä nyt ehkä haluis uudestaan.

Vaikka kuinka yritan niin en jaksa ymmartaa tallaista suhtautumista. Odota, seuraile nyt niin kauan etta kaikki paikat on kiinni, lapset nukkuu eika niille loydy hoitajaa ja itse karsit tuskissasi yon lapi kun koko pulma olisi voitu ratkaista paivasaikaan nopeasti.

Ei taalla USAssa ainakaan kukaan rupea mitaan sokkolaaketiedetta  puhelimitse harrastamaan, kylla sita on itse paikalle mentava vaivaansa nayttamaan. Taalla yritetaan hoitaa vaiva kun se on viela hoidettavissa eika odottaa niin kauan etta tarvitaan munuaisen siirtoa.

Vierailija

4, minähän soitin aamulla lääkäriin ja käskivät seurailla. Olisin mielellään heti mennyt, mutta en voi itse itselleni lähetettä kirjoittaa. Ap

Vierailija

Pyydä puhelinresepti. Jos sulla on ollut aiemmin ja tunnet oireet, niin kyllä lääkärit antavat, ja saat lääkkeen jo tunnin päästä. (Mutta jos vastikään on ollut, niin sitten et ehkä saa, vaan joudut menemään päivystykseen). Älä odota yöhön, tuskaiset tunnit tulossa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
4, minähän soitin aamulla lääkäriin ja käskivät seurailla. Olisin mielellään heti mennyt, mutta en voi itse itselleni lähetettä kirjoittaa. Ap

Miksi soitit oisit menny vaan! Tai liiotellut oireesi! Jos et muuten olisi päässyt vastaanotolle!

Aika vaaralista on leikiiä jos on jo mennyt munuaisiin aikaisemminkin.. onko siitä pitkäkin aika kun on mennyt?

Vierailija

Nää virtsikset on vaikeita, kun se pikatestikään ei aina näytä oikein ja sitten ei saa lääkettä, kun terkka ei aina suostu viljelyyn. Menee kotiin, oireet pahenee ja sitten menee yksityiselle ja viljellään ja on bakteeri. Ja ei se viljelykään aina onnistu. Tiedän tapauksen, että 2 viljelyä nega ja kolmas näytti tulehduksen.

Mulla nyt inhottava tilanne. Sain virtsiksiä, joihin eräs lääke menetti tehonsa. Sain estolääkkeeksi toista lääkettä ja nyt taitaa silti olla virtsis.

Kuule ap. Jos mitenkään mahdollista, niin mene yksityiselle taksilla, jos vielä saa aikoja ja ota lapsi mukaasi. Ikävää, että ne käski sun vaan seurailla ja nyt tilanne on tämä.

Tai sitten juo hyvin paljon ja käy tiheesti vessassa nyt illalla. Aamulla yritä olla 4 h pissaamatta. Särkylääkkeistä mieluummin ei-tulehduskipulääke, jotta ei häiritse aamun näytettä.

Vierailija

7, ei oo pitkä aika. Pari kk. Jospa mä sit uhrautuisin käymään siellä taksilla! D: En mielellään söis laajakirjoista antibioottia uudestaan, oli melko tuki kuuri

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Apteekista saa karpalokapseleita ilman reseptiä, toimivat minulla. Kaupoissakin on karpalomehua, mutta kaikkein sokeripitoisin versio ei ehkä auta.

Noita pinkkejä karpalopillereitä on mullaki aina kaapissa valmiina ni otan aina heti pari ku rupee tuntumaan et virtsis tulee. Niis on kans jotain maitobakteereja mukana. Ainaki mul ne on auttanu melkeen aina!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nelonen jatkaa: 100% sympatiani ovat sinun puolellasi. Meilla ei onneksi tarvitse mitaan lahetetta. Viimeksi kun olin samassa tilanteessa kuin sina niin menin vain kippurassa omalaakarin vastaanotolle. Hanella oli kuitenkin potilaita jonossa joten kehottivat menemaan "alakertaan" joka on ns. walk-in clinic. Sinne paasin melko pian sisalle, tekivat viljelyn joka kuhisi bakteereja, soittivat laakkeen apteekkiin ja taisin siina jotain ensiapuakin saada ennenkuin paastivat lahtemaan. Muutaman tunnin sisalla alkoi jo tuntua paremmalta.

Vierailija

Just kävin hakemassa antibiootit munuaistulehdukseen. Mulla on se kerran päässyt pahaksi, olin osastolla melkein viikon tiputuksessa. Mieluummin menen päivystykseen lasten kanssa kuin joudun sairaalaan. Oli helppo reissu, kerroin oireet ja sain reseptin mukaan, ei tarvinnut edes muita näytteitä antaa kuin pika-crp sormesta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat