Jos mulla on virtsarakon tulehdus niin mahdanko selvitä aamuun?
Oireet alkoi aamulla, soitin silloin lääkäriin mut sanoivat että seuraile nyt. No oireet ovat pahentuneet iltaa kohti enkä nyt oikein pääsis enää antamaan näytettä. Ei ole autoa ja sinne on 6km ja mulla on lapsi joka täytyis laittaa nukkumaan.
Onko paha jos ootan huomisaamuun? Toinen vaihtoehto olisi että soitan sinne ja sokkona määräävät lääkkeen. Pääsisin aamulla käveleen viereiseen terveyskeskukseen. Mutta mulla on ollut munuaistulehdus, sitä nyt ehkä haluis uudestaan.
Kommentit (35)
Luontaistuotteena myytävää voimakasta karpalo valmistetta ja Tolosen c vitamiini 500 mg molempia kolme kertaa päivässä / tulehdukset saa huutia / väliin pitää pukata maitohappo kapseli tueksi , mut takuulla toimii tämä repepti !!!
Antibiooteilla ei tule muuta kun kierre :(
Minä käytin ensiapuna, silloin kun mulla noita tulehduksia nuorena tuli, vissyvettä monta lasillista tai sitten haudutin persiljasta teetä. Kumpikin toi lievitystä. Paras on kuitenkin mennä lääkärille.
Kukaan ei kuole virtsatien tulehdukseen. Mulla semmoinen löydettiin ihan muun tutkimuksen yhteydessä, en edes tiedä kauanko se oli ollut, koska mitään oireita en havainnut. Että tasan varmasti selviät aamuun :D
Vahvoja v vitamiinikapselwita (500mg) joku viisi kpl ja paljon paljon verta päälle.Nämä itsellä auttanut
Mä olen siinä käsityksessä että jos ennenkin ollut niin saa puhelinreseptin.
No kyllä on taas terveyskeskus. "Seuraile nyt." "Et voi mennä antamaan vain näytettä tapaamatta lääkäriä."
Käypä hoito -suosituksessa sanotaan selvästi, että sukukypsässä iässä olevalle naiselle voidaan antibiootti virtsatulehdukseen ilman vastaanottokäyntiä ja ilman virtsanäytettä. Oireiden perusteella.
t. ei mikään arvauskeskuslääkäri
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kuole virtsatien tulehdukseen. Mulla semmoinen löydettiin ihan muun tutkimuksen yhteydessä, en edes tiedä kauanko se oli ollut, koska mitään oireita en havainnut. Että tasan varmasti selviät aamuun :D
Moni on kuollut. Useimmiten toki vanhuksia.
Jos sinulla menee ärhäkästi munuaisiin, en odottaisi !
Itse taas olen pärjännyt jopa 2pv..
Ehdottomasti puhelinresepti. Kuuma juoma + kipulääke voi helpottaa kioua jos äityy pahaksi, ja karpalomehu/c-vitamiinikapselit tekevät virtsan pH:sta bakteereille pahemman paikan lisääntyä, auttaa siis hieman tulehduksen ollessa päälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti puhelinresepti. Kuuma juoma + kipulääke voi helpottaa kioua jos äityy pahaksi, ja karpalomehu/c-vitamiinikapselit tekevät virtsan pH:sta bakteereille pahemman paikan lisääntyä, auttaa siis hieman tulehduksen ollessa päälläkin.
Lisään vielä että ennen kuun saat avun nauti mahd. paljon nestettä, sekin voi auttaa hieman tulehduksen hillitsemisessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sähköinen resepti ei kelpaa? Olisihan se yksinkertaisempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sähköinen resepti ei kelpaa? Olisihan se yksinkertaisempi?
No ihan kumpi vaan, itse soitan yleensä. Tarkoitin että ab-kuuri on ihan asiallinen noilla oireilla ja historialla.
Minulla on aina yksi antibioottikapseli jemmassa sitä varten, että voin ottaa sen, jos tulee niin paha tilanne, etten pääse päivystykseen tai heti lääkäriin muuten. Tuo tieto ei nyt sinun tilanteessa nyt mitään tosin auta. Jos löytyy karpalokapseleita, tai saat apteekista haettua, niin niitä heti triplasatsi ja yöllä toinen. Tai puolukkaa pakastimesta, veden kanssa blenderiin ja juot runsaasti. Särkylääkettä reilusti, muista panadolia voi ottaa vain 3 g vuorokaudessa. Voitko ottaa lisäksi buranaa?
No onpa kyllä omituinen terveyskeskus teillä. Itse ainakin marssin suoraan sairaalan päivystykseen aikaisin lauantaiaamuna, kun virtsatietulehdus iski ja virtsa oli punaista. Heti sain reseptin, eikä tarvinnut mitään tuloksia edes odotella. Ei ilmeisesti kannata soitella etukäteen, koska niitä kiinnostaa näköjään vaan pitää ruuhkat loitolla.
Panadol on hyvä, se ei ole tulehduskipulääke.