Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä korvaisi Facebookin ryhmätyökäytössä?

Vierailija

Olen ilmeisesti kanssaopiskelijoistani ainoa, joka ei ole Facebookissa. Aina ryhmätöissä ihmiset haluaisivat käyttää Facebookia viestimiseen, koska se on kuulemma sähköpostia tehokkaampi. Alkanut ärsyttää tämä, joten mietin, että onko mitään muita keinoja, joka korvaisi tuon Facebookin kätevänä viestittelyvälineenä ryhmäjäsenten kesken, kun kerta sähköposti on huono?

Kommentit (13)

Vierailija

Google Docs - Toisaalta sekin on sellainen, että vartavasten täytyy mennä kirjautumaan.

WhatsApp - ei sovi jos paljon linkkejä yms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku vieläkin facebookia tuohon tarkoitukseen, kun whatsappikin on keksitty.

WhatsApp on maailman hankalin, jos jäsenet lähettävät toisilleen esim. lähteitä linkkimuodossa. Koita nyt jostain puhelimen ruudulta lukea kymmeniä sivuja tekstiä... Tietty jotkut tapaamiset tms. voi sen kautta sopia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku vieläkin facebookia tuohon tarkoitukseen, kun whatsappikin on keksitty.

WhatsApp on maailman hankalin, jos jäsenet lähettävät toisilleen esim. lähteitä linkkimuodossa. Koita nyt jostain puhelimen ruudulta lukea kymmeniä sivuja tekstiä... Tietty jotkut tapaamiset tms. voi sen kautta sopia.

Joo WhatsApp on kyllä hankala. Eikä kaikilla edes ole älypuhelinta. Itse hankin älypuhelimen vasta puoli vuotta sitten. Ärsyttää kirjottaa pienellä näytöllä vähänkin pidempiä tekstejä. Jos toimisi myös tietokoneella, niin silloin olisi kyllä kätevä pikaviestittelyyn.

Vierailija

Me ollaan käytetty google docsia tai irkkiä. Kuka ihme käyttäisi whatsappia? Eihän se kai edes toimi tietokoneella

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Whatsapp?
Tai miksi et voi vain liittyä Facebookiin?

Olin joskus lyhyen aikaa Facebookissa, mutta ei vaan sopinut minulle. Ahdisti yrittää ottaa jotain järkevää kuvaa kasvoista, kun en muutenkaan tykkää poseerata kuvissa. Päivitysten laittaminen oli kauheaa. Osa poisti minut heti, koska en mitään päivittänyt ja ilmeisesti kokivat, että olen vaam Facebookissa kyttäämässä heitä. Että joo, ahdisti ja lähdin pois enkä ole palannut enkä aio :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lol, kuka edes yrittää tehdä ryhmätyötä jossain whatsapissa XD

Vierailija

Pienet ryhmätyöt, jotka eivät vaadi paljoa tiedon kasaamista, hoituvat WhatsApp -ryhmässä, kun taas kaikki enemmän kirjoittamista vaativa tehdään Google Docsissa. On siitä kätevä, että kaikki voivat muokata samaa asiakirjaa. En ymmärrä, miksi kukaan käyttäisi Facebookia vapaaehtoisesti ryhmätöihin.

T. Lukiolainen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Me ollaan käytetty google docsia tai irkkiä. Kuka ihme käyttäisi whatsappia? Eihän se kai edes toimi tietokoneella

Toimiipas whatsapp netissäkin, jos meet whatsapp-sovellukseen ja sieltä kohtaan "whatsapp web" tms. ja sit lukee web.whatsapp.com:in sivuilta sen QR-koodin (puhelin neuvoo tässä).

Siinä se wappi sulla on sitte auki koneella!

Vierailija

Mikset sitten luo fb-profiilia ihan vain vaikka pelkästään noita ryhmätöitä varten. Ei tarvitse laittaa kuvaa tai mitään omia tietoja ja lisäät kavereiksi vain ne ryhmäläiset. Tai teet kokonaan feikkiprofiilin eri nimelläkin. Ei sun tarvitse siellä fb:ssä sitten mitään muuta tehdä kuin niitä ryhmätyöjuttuja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat