Miksi joitain vanhempia ei kiinnosta lastensa seurustelukumppanit? Mutta silti jos jotain vakavampaa

Vierailija

päätöstä olisi luvassa, esim. yhteenmuutto, naimisiinmeno, niin johan ollaan helisemässä?

Vanhempani eivät ole kertaakaan tavanneet toisen siskoni poikaystävää, ovat olleet yhdessä lähes 4 vuotta. Eivät vielä asu yhdessä mutta luultavasti lähiaikoina muuttavat ja ovat äitini mielestä ihan liian nuoria siihen, sisko 20v, poikaystävänsä 23v...
Itse olin pitkään sinkkuna mutta nyt seurustelen ja ihan vakavissani, ikääkin jo sen verran ettei enää mistään teinisuhteesta ole kyse (niitä vähättelemättä mutta luulisi poistavan epäilyksen sellaisesta kun ikää minulla 25v miehellä 29v), mutta vanhempiani ei voisi vähempää kiinnostaa? Mielestäni hyvin omituista, kun muutoin meillä kuitenkin on ns. hyvät välit, muista asioista jutellaan paljon ja nähdäänkin suht. usein.

Ikinä eivät mitään kysele, mitään kiusallistakaan seksivalistusta en koskaan ole saanut eikä kumpikaan siskoistanikaan.

Kertokaas av-mammaset, miksei teitä kiinnosta lastenne vakavatkaan seurustelusuhteet?

Kommentit (15)

Vierailija

Vanhemmat eivät ole lapsensa. Miksi ihmeessä pitäisi kiinnostaa? Ja joo, ihan tietona: juuri kukaan vanhempi ei seksivalista lapsiaan.

Vierailija

Minusta vaikuttaa siltä, että vanhempasi ovat vaivautuneen tietoisia siitä, että tyttäret harrastavat seksiä eivätkä sen vuoksi halua nähdä poikaystäviä. Silloin tuo totuus valkenisi vieläkin kirkkaampana ja saisi kasvot. Ovatko vanhempasi muuten vanhanaikaisia? Todella tympeää käytöstä, eikä heillä todellakaan ole mitään oikeutta tuomita yhteenmuuttoja/kihloja/häitä jos eivät halua edes tutustua mahdollisiin uusiin perheenjäseniinsä. Nosta kissa pöydälle heidän kanssaan ja sano että tulet käymään poikaystäväsi kanssa silloin ja silloin? Ehkä vanhempasi eivät toisaalta kehtaa enää edes pyytää esittelyä, kun aikaa on jo kulunut. Ovat saattaneet odottaa aloitetta sinulta ja siskoltasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat eivät ole lapsensa. Miksi ihmeessä pitäisi kiinnostaa? Ja joo, ihan tietona: juuri kukaan vanhempi ei seksivalista lapsiaan.

Jaaa, aika moni ikäluokkaani kuuluva on kyllä saanut edes jonkinlaista "seksivalistusta" vanhemmiltaankin. Teineinä tietenkin eli siinä kymmenisen vuotta sitten.

Mutta mitä tuolla ekalla kommentilla tarkoitat? Ja miksi EI kiinnostaisi lasten mahdollisesti tulevat aviopuolisot? Kuitenkin iso osa ihmisen elämää ja ainakin minä arvostaisin kovasti sitä, että vanhempiani kiinnostaisi millaisen ihmisen kanssa haluan jakaa elämäni ja se että olen onnellinen.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tarve kontrolloida mutta ei aitoa kiinnostusta.

Siltä se minustakin ikävästi haiskahtaa, mutta sinäänsä outoa, kun muuten vanhempani ovat asioistani ja minusta kiinnostuneita... Ainoastaan tuo parisuhdepuoli on aihe, joka heitä ei tunnu kiinnostavan.

ap

Vierailija

Mun vanhemmat ihan täysin samallaisia! Ne ei koskaan kysy mitään ja uskon, että salaa toivovat että jään yksin ettei tarvi tutustua kehenkään mun mieheen. Nytkin seurustelen eikä tulisi mieleenkään viedä vanhemmille näytille.. ehkä vasta vien sitten kun muutetaan yhteen. Ollaan tosi läheisiä, mutta miesasioista ne ei halua tietää mitää. :( ärsyttää ja pahoitan siitä kyllä mieleni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta vaikuttaa siltä, että vanhempasi ovat vaivautuneen tietoisia siitä, että tyttäret harrastavat seksiä eivätkä sen vuoksi halua nähdä poikaystäviä. Silloin tuo totuus valkenisi vieläkin kirkkaampana ja saisi kasvot. Ovatko vanhempasi muuten vanhanaikaisia? Todella tympeää käytöstä, eikä heillä todellakaan ole mitään oikeutta tuomita yhteenmuuttoja/kihloja/häitä jos eivät halua edes tutustua mahdollisiin uusiin perheenjäseniinsä. Nosta kissa pöydälle heidän kanssaan ja sano että tulet käymään poikaystäväsi kanssa silloin ja silloin? Ehkä vanhempasi eivät toisaalta kehtaa enää edes pyytää esittelyä, kun aikaa on jo kulunut. Ovat saattaneet odottaa aloitetta sinulta ja siskoltasi.

Mielenkiintoisia huomioita, täytyy sanoa. Eivät vanhempani muuten ole vanhanaikaisia ja siksi tämä minusta niin outoa onkin! Voi olla että eivät siskoltani enää kehtaisikaan pyytää... oma suhteeni on kestänyt vasta vähemmän aikaa, joten jos kuvittelisivat että ovat siskon kohdalla virheen tehneet kun eivät mitään kehdanneet aikaisemmassa vaiheessa kysellä, niin olisi nyt minun kohdalla voinut kokeilla toisin!

Niin ja toki itse olen yrittänyt välillä puhua, mutta aina kun mainitsen mitään seurusteluun viittaavaakaan niin kommentit ovat lyhyitä "ai" tai vastaavaa. Ihan erilaista kuin muista asioista keskustelu.

Mutta nimen omaan voin kuvitella, että siinä vaiheessa kun kihloista yms. aletaan puhumaan niin tulee tylytystä. Ovat esim. kovasti kommentoineet (etenkin äitini) ystävieni yhteenmuuttoja / kihloja ym. aika nihkeästi.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ihan täysin samallaisia! Ne ei koskaan kysy mitään ja uskon, että salaa toivovat että jään yksin ettei tarvi tutustua kehenkään mun mieheen. Nytkin seurustelen eikä tulisi mieleenkään viedä vanhemmille näytille.. ehkä vasta vien sitten kun muutetaan yhteen. Ollaan tosi läheisiä, mutta miesasioista ne ei halua tietää mitää. :( ärsyttää ja pahoitan siitä kyllä mieleni.

Kohtalotoveri :( Se on todellakin tympeää, kun kyseessä on kuitenkin ainakin minulla iso osa elämää! Olisi mukavaa pysyä vanhempien kanssa läheisissä väleissä ja sekin olisi oikein mukavaa että joskus tutustuisivat kumppaniinikin. Ja oikein pitkälle jos ajatellaan niin heistähän voi jonain päivänä tulla isovanhempia meidän yhteisille lapsille... muttei siltikään kiinnosta...?

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jaaa, aika moni ikäluokkaani kuuluva on kyllä saanut edes jonkinlaista "seksivalistusta" vanhemmiltaankin. Teineinä tietenkin eli siinä kymmenisen vuotta sitten.

Mutta mitä tuolla ekalla kommentilla tarkoitat? Ja miksi EI kiinnostaisi lasten mahdollisesti tulevat aviopuolisot? Kuitenkin iso osa ihmisen elämää ja ainakin minä arvostaisin kovasti sitä, että vanhempiani kiinnostaisi millaisen ihmisen kanssa haluan jakaa elämäni ja se että olen onnellinen.

ap

Tsiisas! Olet ihan naisystävän tyttären tapainen! Ei minua eikä naisystävää oikeasti kiinnosta tyttärensä miesystävät. Kuitenkin tyttö ihan vaatimalla esitteli meidät toisilleen. No hei, hei, päläpäläpälä. Ja lopuksi kuitenkin eli omaa elämäänsä, eikä niitä nähty enää ja suhteet loppuivat aikanaan. Mikä ihmeen pakko on tutustua toisiin ihmisiin? Jos nähdään, nähdään, mutta muuten, ei oikeasti niin kiinnosta.

Ja ihan totta se, että on saanut vanhemmiltaan seksivalistusta, on harvinaista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tsiisas! Olet ihan naisystävän tyttären tapainen! Ei minua eikä naisystävää oikeasti kiinnosta tyttärensä miesystävät. Kuitenkin tyttö ihan vaatimalla esitteli meidät toisilleen. No hei, hei, päläpäläpälä. Ja lopuksi kuitenkin eli omaa elämäänsä, eikä niitä nähty enää ja suhteet loppuivat aikanaan. Mikä ihmeen pakko on tutustua toisiin ihmisiin? Jos nähdään, nähdään, mutta muuten, ei oikeasti niin kiinnosta.

Inhottavaa, jos vanhemmat ajattelevat lapsistaan ja heidän kumppaneistaan noin...

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa, jos vanhemmat ajattelevat lapsistaan ja heidän kumppaneistaan noin...

ap

Mitä ihmeen inhottavaa tuossa on? Ei me niitä tyyppejä vihata. Ne nyt vaan ei kuulu meidän elämään. Kato, meilläkin kalkkiksilla on vaan yks elämä elettävänä, ja ollaan jo eletty siitä enemmän kuin nuoremmat.

Vierailija

Kyllä minusta pitkäaikaiset kumppanit kuuluvat koko perheen elämään! Olisi kiva puhua vanhemmille minun maailman tärkeimmästä asiasta.. Luulisi että kiinnostaa kun iha kaikki muutkin pienet asiat tuntuvat kiinnostavan. Ollaan päivittäin yhteydessä. Mitä tosiaan sitten kun tulee lapsia? En ikinä tule olemaan omille lapsille samanlainen.. todella itsekästä käytöstä vanhemmilta.

T.kohtalotoveri

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta pitkäaikaiset kumppanit kuuluvat koko perheen elämään! Olisi kiva puhua vanhemmille minun maailman tärkeimmästä asiasta.. Luulisi että kiinnostaa kun iha kaikki muutkin pienet asiat tuntuvat kiinnostavan. Ollaan päivittäin yhteydessä. Mitä tosiaan sitten kun tulee lapsia? En ikinä tule olemaan omille lapsille samanlainen.. todella itsekästä käytöstä vanhemmilta.

T.kohtalotoveri

Hahahahaha! Ihan tyytyväisinä ollaan itsekkäitä. Ei uppoa keskenkasvuinen syyllistämispropaganda. Ei minua kyllä koskaan itsekkyyteni haittaa! Hedonismi on kivaa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat