Voiko junan alle jäädä selvin päin vahingossa?

Vierailija

Kysymys juontaa juurensa siitä, että eräs lähisukulaisemme jäi vuosia sitten, työmatkalla. Olin silloin kuusivuotias, mutta muistan sen silti. Asun nykyään itse samassa kaupungissa ja ylitän saman junaradan silloin tällöin, mutta en tiedä mistä hän ylitti. Olen myös mennyt junalla tuon reitin ja onhan siinä katvepaikkoja, mutta voiko silti junaa olla kuulematta? Ehkä joku yleinen ylityspaikka, polku, missä juna ei tööttää? Jää ne autollakin, mutta tässä tämä tyyppi oli liikkeellä ihan jalan. Jotenkin on häirinnyt että asiasta ei suvussa haluta puhua, että olikohan se kuitenkin oma valinta?

Kommentit (8)

Vierailija

Kyllähän nämä sähköjunat nykyisin kulkee aika hiljaa, kun kiskotkin on hitsattu yhteen. Toista se oli ennen kuin oli dieselveturi joka kolisteli koko ajan kiskojen saumojen yli. Toinen on se että junan nopeus ja ihmisen hitaus voi tulla vähän yllätyksenä, kuvittelee hyvin vielä ehtivänsä, mutta eipä ehtinytkään.

Vierailija

Olen meinannut jäädä. Kuuntelin musiikkia, en kuullut junaa ja oli sellainen paikka missä vaan silloin tällöin siirretään jotain lastia, harvoin menee junia siitä.

Vierailija

Tämä tapahtui niin kauan sitten, että junat olivat vielä enimmäkseen dieselvetureita. Eli olin tosiaan pikkulapsi silloin. Tuo rata kulkee varmaan kuitenkin samassa paikassa ja puita on luultavasti ollut vähemmän juuri siinä, missä jäi. 

ap

Jorma--

Kyllä hyvinkin, odottelin kerran pienellä rautatieasemalla ja tuo tuli mieleen. Kun tuulee sopivaan suuntaan, niin junaa ei todellakaan kuule ajoissa. Vähän sama kuin jos hälytysajoneuvo tulee vastaan, niin usemmiten sireenin kuulee melkein vasta kohdalla.
Toki tarvitaan lisäksi sopivat olosuhteet ettei veturin kuljettajakaan huomaa ajoissa.

Vierailija

Ap lisää, että en tiedä, paljonko junia kulki tuolloin, mutta kyseessä on kuitenkin päärata ja henkilöjunia siitä on aina mennyt, ennen varmaan tavarajuniakin enemmän. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat