Mistä nimi transnaiselle (MTF)?

Vierailija

Onko kivempi muokata aikaisemmasta miesnimestä naisversio, esim Kari > Karita?

Vai valita kokonaan uusi naisnimi joka kuvastaa omaan oikeaa persoonallisuutta? Esim Kari > Diana.

Vai keksiä ihan ikioma uusnimi, joka voisi kuvata transprosessia ja ehkä myös omaa transidentiteettiä? Esim Maula, Bali, Mima, Alis, Lystra?

Kommentit (5)

Vierailija

Aattelin että täällä olis joku, joka on läpikäynyt sukupuolenkorjauksen tai muuten pohtii näitä asioita. Itseäni mielyttää eniten toi kolmas vaihtoehto, koska jotenkin koen että en halua olla esim Tiina tai Laura ( vaikka molemmat on tosi kauniita nimiä, vaan jotenkin haluan tuoda esiin nimenomaan transnaiseutta, ei vaan naiseutta). Voisin hyvin olla esim Luna tai Astra.

Vierailija

Mä otin ihan tavallisen miehen nimen jolla kutsuin itseäni jo lapsena, mua ei kiinnosta esiintuoda transseutta (vammaa) vaan olen ihan vaan mies.

Vierailija

Haluatko tuoda transsukupuolisuutesi esille? Erikoisemmat nimet alkavat mietityttämään ihmisiä helpommin. Jos taas haluat olla mahdollisimman neutraali biologisen sukupuolesi suhteen, niin valitse neutraali nimi.

Vierailija

Ai että haluat tuoda esille, miksi ihmeessä? Useat kai haluavat sulautua mahdollisimman aidosti siihen sukupuoleensa.
Vahinko ettei ole sitä kolmatta ja vaikka neljättä sukupuolta, kaikki voisivat olla sitä mitä tuntevat ja kenties jopa niissä värkeissä jotka sattuu olemaan.
Mielestäni ei tarvitse kyllä olla "karita" tai tiina kenenkään, (eikä lapsillekaan mielestäni tarvitse antaa "tavallisia suomalaisia" nimiä), mutta aikuisen kohdalla ehkä mahdolliset seikat ulkonäössä ja vielä jokin todella erikoinen nimi kyllä tosiaan saattavat tuoda esiin sitä transsukupuolisuutta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat