Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko järkeä/hyötyä laittaa työhakemukseen valokuva?

Vierailija

Ja jos laittaa niin millanen on ok? Joku luonnollinen missä vaikka hymyilee, vai "vakavampi"? :)

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

On järkevää, mutta riippuu kuvasta. Jos sinulla ei ole muita kuvia kuin rakeinen kuva perusilmeellä kotona sälekaihtimet kiinni tai pelkkiä bileselfieitä, niin sitten on parempi olla ilman. Mielellään jonkun toisen ottama kuva tai sitten uskottavasti itselaukaisijalla. Jos keksit taustalle jotain muuta kui valkoisen seinän tai keittiön kaapin, niin aina plussaa. Parhaimman ja raikkaimman kuvan saa luonnonvalossa. Yritä näyttää pätevältä työhön tai ole vaikkapa jonkin asiallisen harrastuksesi parissa (harrastus ei kuitenkaan ole kuvan pointti, vaan että sinulla on "mielekäs ja tasapainoinen vapaa-ajan elämä").

Vierailija

Jos haen töitä koodaajana, niin miten valokuva minusta liittyy työhön mitenkään? Jos liittyy, niin en kyllä halua olla sellaisessa paikassa työssä.

Vierailija

No riippuu tietysti työtehtävistä ja hakijan lärvistä, onko kuvasta hyötyä, mutta esim. asiakaspalvelutehtävissä kuva kertonee, onko henkilö firman imagoon sopiva vai laitetaanko hakemus heti ö-mappiin.
Biletysselfieiden lisäksi en laittaisi myöskään mitään vessasalfietä ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos haen töitä koodaajana, niin miten valokuva minusta liittyy työhön mitenkään? Jos liittyy, niin en kyllä halua olla sellaisessa paikassa työssä.

Kyllä pätevän koodaajankin voi tunnistaa naamasta, usko pois

Vierailija

Jos olet valkolainen ja sukunimi on Hagert tai Lindeman, kannattaa laittaa se kuva niin hakemus ei mene välttämättä suoraan silppuriin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä pätevän koodaajankin voi tunnistaa naamasta, usko pois

Meillä on töissä erittäin taitava koodari, nuori kaunis nainen, jonka ulkonäön perusteella uskoisi olevan kiinnostunut ihan muista asioista kuin nörtteilystä. 

Vierailija

CV:hen sen voi liittää. Mielellään sellainen koulukuvamainen - asiallinen, mutta saa hymyillä. Ei mitään selfietä vaan toisen ottama ja mahdollisimman laadukas. Riippuu tietysti työtehtävistä, onko kuvasta erityistä hyötyä.

Vierailija

Minä laitoin kuvan viimeksi kun hain töitä hakemuksella ja CV:llä. Lähetin sähköpostin ja nämä kaikki kolme olivat siis liitteenä. Hain töihin perheelle, joka halusi kotiinsa lastenhoitajan. Mielestäni kuva oli siis oleellinen osa hakemusta.

Ja sain paikan. En kyllä tiedä oliko se kuvan ansiota. Voisin vaikka ensi kerralla kysyä kun nähdään. Pidetään edelleen yhteyttä vaikken heillä enää töissä olekaan.

Eli riippuu työstä onko kuva oleellinen vai ei.

Vierailija

Olen laittanut cv:tä varten otetun selfien, jossa hymyilen ja olen itseni näköinen. En pidä pahana asiana ottaa itse itsestään kuvaa, jos se on muuten asiallinen. Eikä siitä kuvasta ainakaan haittaa ole ollut. Kuvat ovat vielä aika harvinaisia ansioluetteloissa, joten naama jää vielä toistaiseksi helposti mieleen.

Vierailija

Mun tytär laittoi hyvälaatuisen, valokuvausliikkeessä teetetyn kuvan cv:hen. On tosi kaunis ja suloinen nuori nainen. Hän sai nyt kutsun useampaan haastatteluun, työharjoittelupaikoista kyse. Kyllä minulla kävi mielessä, auttoiko kuva, tiedä sitten. Mutta harjoittelupaikkaa ei ole ihan helppo saada, joten jos auttoi niin hyvä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat