Mitä viette yleensä hotelleista?
Itse olen muutaman kerran vienyt lakanat mukanani ja tietysti pari pyyhettäkin. Ulkomailta mukaan on lähtenyt sitten eksoottisia shampoita ja kerran jopa pöytälamppu heh:)
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Jäätävää käytöstä viedä hotellista esim. lakanoita?!? Luulis aikuisten ihmisten ymmärtävän, että se on varastamista. Aika moinen hamstraaja saa olla, että pakko hotellinkin omaisuus nyysiä, vaan kun siihen on mahdollisuus. :(
Itse saatan ottaa mukaan hotelleista shampoon tai hoitonaineen, yleensä en mitään.
Kyllä mä sen hoidon jätän hotelliin, riippumatta siitä, onko naitu vai ei. Yleensä älyävät itse lähteä.
Kun on 100 yötä vuodessa hotellissa, niin en halua siltä mitään kotiini muistoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun on 100 yötä vuodessa hotellissa, niin en halua siltä mitään kotiini muistoksi.
Mikset asu kotona?
Piccolokärryt olis myös kätevät ja aion vielä joskus yrittää saada pahaa-aavistamattoman pikku piccolonkin mukaan. Kerran Moskovassa jo melkein onnisti.
Vesipullon, käyttämättömät tohvelit, toilettituotetta, jos kiva pakkaus. Ilveksessä oli kivat mini-Dermosilit, mutta sitä kumiankkaa en olisi sieltä vienyt!
Etelän kohteisiin olen taas jättänyt tavaraa, mm. vaatteita, kenkiä, koruja, aurinkolaseja, pyyhkeitä, tyynyjä, rasvoja ja kolikoita. Monessa esim. Karibian / Afrikan kohteessa ei kannata parhaimmissaan houkutella varkaita, joten loppuunkäytetyt jää huoneeseen. Siivooja valkkaa, ottaako jotain vai laittaako roskiin. Meidän lasten rattaatkin jätettiin palmun alle, mutta roskiksen viereen. Juu-u on epäekologista, mutta toivottavasti edes osa meni käyttöön.
Sänky lähti kerran Omenahotellista kävelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset asu kotona?
En ole keneltä kysyit, mutta joillakin on sellainen työ, että työpisteet ovat ympäri maata tai maailmaa. Jopa duunaritasolla, eli ympärimaata kiertäviä huoltomiehiä on. Edustajat myös edustavat tosi laajoilla alueilla, esim. koko maa tai puoli Suomea. Minulla mies on ihan it-alalla suunnittelutöissä, mutta joutuu myös paljon reissaamaan käyttöönottotilanteissa ja nyt tekee 4 päivää viikossa projektia asiakkaan tiloissa toisella paikkakunnalla. Veljeni on liike-elämän kouluttaja ja kiertää maata.
Voi, vaikka mitä. TV, sänky ja minijääkaappi isoimmat. Niiden poissaaminen vaatikin erityisjärjestelyjä parvekkeen kautta. En ollut omilla nimilläni, joten kaverin piikkiin män :) Sellainen tassuilla seisova amme olisi ihana, ehkä sellainen seuraavaksi kun kohdalle osuu.
Yövyn hotellissa harvoin, en edes joka vuosi. Kun tänä syksynä olin hotellissa yötä, kävin respassa erikseen kysymässä, saako teepussit ottaa lähtiessä retkievääksi. Kuulemma saa! Otin samalla omin lupineni shoe shine tissuet. Vähän omatunto kolkuttaa.
Aiheutatte hotellin kerrossiivoojalle paljon lisätyötä. Jos oikeasti ette ole jotain shampoopulloa vailla niin jättäkää avaamatta ja jättäkää paikoilleen. Samoin mukaan otetut vessapaperirullat ym. Siivouskärryissä ei ole loputtomasti tilaa kaikelle ja siivooja joutuu kesken kaiken hakemaan varastolta tarvikkeita, jotka olette typerästi ottaneet mukaanne.
"kertakäyttö"tohvelit sekä minisaippuat
Vierailija kirjoitti:
Aiheutatte hotellin kerrossiivoojalle paljon lisätyötä. Jos oikeasti ette ole jotain shampoopulloa vailla niin jättäkää avaamatta ja jättäkää paikoilleen. Samoin mukaan otetut vessapaperirullat ym. Siivouskärryissä ei ole loputtomasti tilaa kaikelle ja siivooja joutuu kesken kaiken hakemaan varastolta tarvikkeita, jotka olette typerästi ottaneet mukaanne.
Voi voi, se on sen työ. Voivat työllistää vaikka lisää siivoojia!
T. Sitä duunia nuorempana tehnyt
Mentiin ihan herjalla yöksi Tuurin hotelliin, viettämään 8v hääpäivää. Huone oli järkyttävä (kultaväriä, kattokruunua, plyysiä ja muuta mautonta) keskellä ei mitään. Kattokruunussa oli kulhollinen irrallisia palasia, joten otin niitä matkamuistoksi 2 kpl. Muuta en ole hoteilleista nyysinyt.
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko, että sitä shampoota ei saa käyttää? Miksi se sitten on siellä? Jos kerran ei saa avata..
Nuorena ja tyhmänä juotiin minibaarista kirkkaat viinat ja täytettiin pullot vedellä. Vieläkin hävettää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko, että sitä shampoota ei saa käyttää? Miksi se sitten on siellä? Jos kerran ei saa avata..
No jos vaikka vain nuuhkaisee, miltä tuokin suihkusaippua tuoksuu. Tai ottaa mukaan vessapaperia tai muuttaa huonekalujen järjestystä tai käyttää käyttämätöntä vuodetta matkalaukun ja muiden tavaroiden säilytyspaikkana jolloin vuode pitää sijata uudestaan.
Missähän rupuhotelleissa minä olen yöpynyt, kun yhdessäkään ei ole ollut mitään tohveleita, vesipulloja tai karkkeja tyynyllä. Ei teepusseja. Ei edes hoitoainetta. Maksimissaan joku minisaippua tai pesuneste.
Kamalaa, kun ihmiset ei ollenkaan ajattele kerrossiivoojaa, joka pienellä palkalla ja hirveällä kiireellä tekee työtään.
Mitä vittua?