Kannustusta kapiaan..neljäs lapsi...

katjuska

Hei! Ja nyt ihan tosi en kaipaa mitään haukkuja ja saarnaa vaan tää on mulle todellinen ongelma ja pakko purkaa jonnekkin.

oon ihan hajalla ja en tiiä mikä mulla on...meille ois neljäs lapsi tulossa, nuorin nyt 2,5v..raskaus oli tietysti toiveissa mutta kun testi näytti plussaa menin jotenkin paniikkiin ja oisinkin halunnut perua koko jutun..ajattelin että nämä tunteet katoaa mutta nyt jo rv 13 menossa ja tuntuu että ahdistus vain pahenee.

kävin viikko sitten np-ultrasssa mielin että ei siellä masussa ketään ole sillä raskaus on ollut täysin oireeton ja olin jo asennoitunut että se on keskeytynyt ja elämä jatkuu entisellään palaan kohta taas töihin ja kaikki on hyvin.yllätys oli suuri kun masussa oli kuin olikin joku ja kaikki kunnossa. ahdistus valtaa mieleni koko ajan ja itken joka päivä usein asiaa ja en pysty nykyisillekään lapsille nyt olemaan oma itseni....mietin vain että mitä olen mennyt tekemään ja voinko vielä perua tämän,aborttia mietin tosissani nyt vaikka aina olen ollut sitä vastaan..en olisi koskaan uskonut että minä voin käydä tällaisia ajatuksia läpi.. olisiko minusta siihen kuitenkaan mietin.. mistä kaikesta nykyiset lapsemme jäävät paitsi tämän vuoksi, miten raha riittää, koti jää auttamatta pieneksi ja muutto ei tule kyseeseen missään muotoa, noin suurella poppoolla ei matkustella kai koskaan,lapset kärsii kun ei ole mahdollisuutta omiin huoneisiin, mitä ne töissäkin sanoo, TAASKO eikö ois jo riittänyt, kamala teini ikä aika aaarrgh!!!! miten hitossa pääsen tästä yli ja katoaako nämä ajatukset ja tunteet ? voinko selvitä tästä...?

Ihan sama, kivittäkää vain , oon vaan niin umpikujassa että en jaksa.....

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Minkä ikäisiä sun muut lapset ovat tällä hetkellä? Kaikki varmasti järjestyy! <3 Saatteko tällä hetkellä mitään apuja arkeen? Olisiko sellaisia mahdollisuus ottaa käyttöön, kun vauva syntyy? Tai toki jo nyt, jos siltä tuntuu..

äire

Minulle on tulossa nyt kolmas ja salaa jo haaveilen neljännestä.  Vaikka luulen, että tämä viimeiseksi muksuksemme jää, koska haluan tämänkin syntyvän sektiolla.  Ja eihän sektiota ihan määrättömiin tehdä. 

Mutta mitä sinun tilanteeseen tulee, niin kyllä mielestäni kaikki tunteet ovat sallittuja ja oikeita.  Näin mieli valmistautuu uuteen tulokkaaseen.  Minkä ikäisiä muut lapsesi ovat?  Tietävätkö he jo uudesta vauvasta?

Vierailija

kiitos rohkaisevista viesteistä <3

tää on vain jotain niin kamalaa ja en halua tuntea näin mutta pelkään että tämä on elämän suurin virhe..en jaksa jos tätä kestää koko raskaus ajan..

toiset lapset on 7 ja 4,5 v..voi olla että jotain uupumustakin taustalla,ehkä, en tiedä mutta nämä tunteet alkoivat plussan jälkeen. saamme tosi huonosti apua lasten hoitoon, miehen puolelta ei ollenkaan ja omatkin vanhempani eivät ole mitenkään kiinnostuneita lapsia katsomaan. pyydettäessä tietenkin jos jotain akuuttia menoa lääkäriin ym juoksevia mutta eivät esim koskaan vie lapsia retkelle, elokuviin eivät pyydä yökylään yms.. lapsille ei olla kerrottu vielä tulokkaasta jotenkin ei halua kun itsekkin näin ahdistunut ajatuksesta..

Vierailija

Sulla on täysi oikeus tehdä abortti ja tunteet on normaaleja järjen tunteita. Et ole tehnyt mitään pahaa, kaikki tekee virhearviointeja. Korjaa tilanne kun vielä voit! Sullakin on oikeus olla muutakin kuin äiti. Ja kaikki noi ajatukset on ihan oikeita pelkoja ja realistisia.

Vierailija

En oikein ymmärrä, miksi sanot, että raskaus oli tietysti toiveissa, mutta sitten luettelet joukon ihan järkisyitä sille, miksi kolmekin lasta olisi riittänyt. Olitteko miettinyt noita asioita ollenkaan ennen kuin tulit raskaaksi?

Vierailija

Pyydä päästä neuvolapsykologin juttusille! Abortti noin myöhäisessä vaiheessa saattaisi olla todella traumatisoiva loppujen lopuksi, joten sitä en miettisi enää vaihtoehtona.

Vierailija

Keskeytä se vaan jos tuolta tuntuu. Parempi se on kuin se että kaikki lapset joutuvat kärsimään kun olet uupunut.
Apunvarmaan vähenee vielä kun tulee neljäs, ei moni isovanhempi neljän tai kolmenkaannkanssa jaksa. Koita ehdottaa että tekisivät jotain kivaa sen vanhimman kanssa, se voisi heillekin olla nautittavaa yhdessäoloa ?
Ja jos yhtään on rahaa niin palkatkaa hoitaja avuksi, kyllä kolmen- neljän hoito on jo työtä eikä kenenkään voi olettaa ilmaiseksi rehkivän.

Vierailija

Olisit iloinen että saat vauvan! kerta sitä halusitte. 

Meillä oli lapset 6ja4v kun aloimme odottaa kolmatta, ja heti kolmannen jälkeen oli pakko saada neljäs (vuosi tuli ikäeroa) ja aivan mahtavaa on.

Älä stressaa itseäsi tuollaisella, vaan nauti viimeisestä raskaudestasi, ja kaikista vaiheista, kyllä se elämä vaan väkisin etenee koko ajan. Itse voit päättää nautitko mukana vai hukkaatko aikaasi.

Vierailija

niinhän se pitäisi mutta en tiedä mistä nämä tunteet kumpuaa ja miksi olenkin yht äkkiä näin ahdistunut.. miehellekkään en kunnolla uskalla puhua eikä ole ketään jonka kanssa purkaa mieltäni...olisi mukava kuulla teidän perhe elämästä hiukan enemmänkin kuinka sujuu..?millaista arki on, reissut, kodin koko, mitä muut lapset pitävät vauvasta yms..kauhisteliko sukulaiset nelosta yms...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat