Stressi ja raskaus

Vierailija

Olen toisella kolmanneksella raskaana ja todella stressaantunut. Paha väsymys, opiskelu ja tähän päälle vielä ajopelko saavat olon tuntumaan siltä että kohta en enää jaksa...
Miten tämä vaikuttaa sikiöön? Voiko se tulla kesken?
ja siitä ajopelosta. Suoritin ajokoulun nyt vasta kolmenkympn jälkeen ja pelkään hirveästi ajaa. Ajatuskin istumisesta rattiin saa sydämen hakkaamaan ja olon kauheaksi. Ja turha sanoa että aja, olen yrittänyt ajaa ja ajon aikana se pelko ei välttämättä tunnu. Mutta kun seuraavana päivänä pitäisi istua rattiin, järkyttävä pelko ja stressi iskevät heti.

Kommentit (4)

Vierailija

Itse jouduin vuodelepoon raskausviikolla 23 supistusten ja verisen vuodon vuoksi. Luulen, että tuo kaikki johtui opiskeluun liittyvästä stressistä, sekä ylirasituksesta. Nyt olen makoillut 10 viikkoa sillä nuo supistukset kypsyttivät kohdunkanavaa ja suuta. Suosittelen, että koitat ottaa niin rennosti, kun pystyt. Puhu stressistäsi neuvolassa, jos pääsisit vaikka pidemmälle saikulle. Kannattaa höllätä suosiolla ennen kun on siinä pisteessä, että joutuu vuodelepoon tai ilmenee ennenaikaisen synnytyksen vaara.

Tsemppiä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin vuodelepoon raskausviikolla 23 supistusten ja verisen vuodon vuoksi. Luulen, että tuo kaikki johtui opiskeluun liittyvästä stressistä, sekä ylirasituksesta. Nyt olen makoillut 10 viikkoa sillä nuo supistukset kypsyttivät kohdunkanavaa ja suuta. Suosittelen, että koitat ottaa niin rennosti, kun pystyt. Puhu stressistäsi neuvolassa, jos pääsisit vaikka pidemmälle saikulle. Kannattaa höllätä suosiolla ennen kun on siinä pisteessä, että joutuu vuodelepoon tai ilmenee ennenaikaisen synnytyksen vaara.

Tsemppiä!

Kiitos vastauksesta. Yritän vaikka vaikeaa on. En kyllä mitenkään voi ottaa sairaslomaa. Jos opintopisteet eivät täyty niin opintotukeahan on maksettava takaisin ja silloin olisin pulassa. :(

Vierailija

Opiskelijakin saa sairauspäivärahaa, joten kyllä se rahapuolikin järjestyy. Lääkärintodistus vaan Kelaan sairauspäivärahahakemuksen kanssa. Lisäksi perut opintotuen, niin ei tule takaisin maksettavaa.

Vierailija

Selitin ehkä vähän huonosti. Saan siis liitolta rahaa koska minulla on työkkärin kanssa suunnitelma tietylle ajanjaksolle, mihin mennessä minun on tarkoitus valmistua koulusta. Tässäkin lasketaan yhtä lailla että opintopisteitä tulee tarvittava määrä vuodessa. Jos joudun maksamaan näitä rahoja takaisin, olen oikeasti pulassa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat