Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi ei, aivan mahtava mies, mutta se polttaa tupakkaa

Vierailija

Miten se maku ja haju voikin olla niin vastenmielinen?
Ja miten nykypäivänä vielä joku voi sellasta myrkkyä vetää sisuksiinsa?

Tottuuko siihen kumppanin sätkän hajuun ja makuun? Spermakin varmaan maistuu sätkälle... :(

Nyt kyllä vähän harmittaa. Oikeasti.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Minulle ainakin tupakointi terveellistä elämää viettävänä on sellainen kynnyskysymys, että siinä saisi mennä muutoin hyvä mies... Se haju on yksinkertaisesti niin kuvottava, puhumattakaan addiktin elämän rutiinien pakottavuudesta.

Vierailija

Kyllä minunkin silmissä nyt tuon miehen pisteet laski reilusti. On se kumma, miten tuollainen asia voi niin paljon vaikuttaa...

ap.

Vierailija

Mutta siinäpä olisi hyvä aihio muokattavaksi. Kyllähän se jonkun verran mykkäkoulua, nalkuttamista ja pihtaamista vaatii, mutta sinnikkyys palkitaan.

Vierailija

Asenteet ovat jyrkentyneet tämän asian kanssa tosi paljon. Olen itse viisikymppinen ja en itse, eikä tuttavapiirissäkään koskaan ole miestä torjuttu vain tupakoinnin perusteella. 

Ennen se ei ollut niin leimaavaa ja eri yhteiskuntaluokkiin kuuluvat ihmiset polttivat tasaisemmin. Oli proffa tai raksamies, niin savutteli tasaveroisesti vielä 80-luvulla. 

Vierailija

Mullekaan ei kelpaisi tupakoiva mies. Jos ei ole valmis lopettamaan sitä sauhuttelua, niin tervemenoa. Haluan fiksun ja suht terveellisiä elämäntapoja noudattavan miehen, tupakoija ei ole sellainen.

Vierailija

Kutonen jatkaa... tuo hajunkin "kuvottavuus" on suhteellisen uutta. Varmasti ennenkin oli ihmisiä, jotka eivät hajusta pitäneet. Mutta asenteet ovat vaikuttaneet siten, että aistikokemus tupakansavusta on monelle aivan sietämätön. 

Geenithän eivät ole tässä muutamassa vuosikymmenessä muuttuneet -- hajusolut herkistyneet ym. 

Vierailija

Ei ole ihme, että on niin paljon sinkkuja.... Jotenkin on prioriteetit hukassa.

Minä ottaisin niiiiin paljon mieluummin tupakoivan miehen, kuin kriittisen ja nalkuttavan miehen,...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asenteet ovat jyrkentyneet tämän asian kanssa tosi paljon. Olen itse viisikymppinen ja en itse, eikä tuttavapiirissäkään koskaan ole miestä torjuttu vain tupakoinnin perusteella. 

Ennen se ei ollut niin leimaavaa ja eri yhteiskuntaluokkiin kuuluvat ihmiset polttivat tasaisemmin. Oli proffa tai raksamies, niin savutteli tasaveroisesti vielä 80-luvulla. 

Itse olen jo yli 50v ja minulle on aina ollut tupakointi ei käy - juttu.
Kukaan poikaystävistäni eikä mieheni ole polttanut, kyllä siitä silloin jo puhuttiin epäterveellisenä ja vähän junttimaisena juttuna.
Vanhat ihmiset olivat erikseen, he kun eivät olleet saaneet valistusta.

Vierailija

Onhan siinä se, että siitä tupakoivasta pääsee nopeammin eroon, kun se elää sen 10v vähemmän aikaa.

Ja jos keuhkosyöpä iskee, niin kupsahtaakin jo 20v aikaisemmin.

Vierailija

Kun alettiin seurustella mun miehen kanssa, hän tupakoi. Tein kuitenkin pienillä eleillä selväksi, että tapa inhotti minua. En todellakaan nalkuttanut tms, mutta väistin esim leikkisästi suudelmaa heti sauhuttelun päälle ja suihkun jälkeen kehuin ja nuuskuttelin ahnaasti miestä, kun hän tuoksui niin hyvälle. En todellakaan liian ilmeisesti ollut että "hyihyi kun haiset tai maistut pahalta",mutta niin vaan mies lopetti tupakoinnin 😊 Alkuun jatkoi viihteellä tupakointia, sitten sekin jäi. Ymmärrän kyllä miten vaikeaa tavasta on luopua, ja siksi arvostan hänen lopettamistaan todella paljon.

Meillä oli kyseessä sellainen salamarakkaus, että tupakointi ei olisi väliimme tullut. Eli itse en osaa ajatella noin, että oli mies muuten miten ihana tahansa, niin jos polttaa niin se siitä. Me on oltu yhdessä jo 15 vuotta, ja olen iloinen että olen saanut elää nämä 15 vuotta savutonta elämää. Kuitenkin alkaisin mieluummin vaikka itsekin tupakoimaan, kuin että luopuisin yhteisistä vuosista ja rakkaastani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin tupakointi terveellistä elämää viettävänä on sellainen kynnyskysymys, että siinä saisi mennä muutoin hyvä mies... Se haju on yksinkertaisesti niin kuvottava, puhumattakaan addiktin elämän rutiinien pakottavuudesta.

Mieluummin tupakoiva puoliso kuin tällainen suvaitsematon terveysfriikki. Nämä tulevat vielä elämänkulussa kovaa ja korkealta. Ihmisen arvottaminen itseään huonommaksi jonkin paheen perusteella on kuvottavaa, ei tupakan haju... 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat