voiko surukukat ostaa edell. päivänä

Vierailija

Mieheni vanhan sukulaisen hautajaiset ovat lauantaiaamuna 100 km päässä. Tämä on kaukaisempi sukulainen. En pidä epäekologisista muovituista muistokimpun alla vaan haluan tavallisen kauniin kukkakimpun. Voinko luottaa siihen että saan Helsingistä edell. Päivänä kimpun tilaamatta. Sen pitää kestää aamuun kauniina. Voi se olla muunkin värinen.

Kommentit (8)

Vierailija

Jos ja kun kyse on kaukaisemmasta sukulaisesta, sinulta ei odoteta mitään varsinaista hautajaisasetelmaa, vaan tavallinen kimppukin käy. Niitä saa kyllä tilaamatta. Kannattaa panna se heti kotona kylmään veteen maljakkoon, ja kuljettaa siinä maljakossa sinne hautajaispaikalle, muuten se nuupahtaa nopeasti. Jos sinulla on kotona viileä tila - siis ei pakkasta, vaan useampi aste plussaa - pidä kukkakimppua siellä. Jäätyä se ei saa, mutta viileässä säilyy paremmin.

Vierailija

Mikset voi tilata etukäteen? Tilaamatta ei kovin kummoista tehtyä kimppua saa.  Tilaat sen perjantai-iltapäiväksi ja kerrot, että joutuu olemaan paketissa seuraavaan päivään, niin tekevät sen niin, että kestää. Itse sain jopa ämpärin kimppua varten kukkakaupasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikset voi tilata etukäteen? Tilaamatta ei kovin kummoista tehtyä kimppua saa.  Tilaat sen perjantai-iltapäiväksi ja kerrot, että joutuu olemaan paketissa seuraavaan päivään, niin tekevät sen niin, että kestää. Itse sain jopa ämpärin kimppua varten kukkakaupasta.

Ihan nätin kimpun saa tilaamattakin stadissa. Ap sanoo, ettei halua vesisäiliötä kimppuun, joten sitä ei todellakaan pidä jättää pakkaukseen, vaan panna heti veteen kotona. Maljakkoon tai tosiaan vaikka sankoon.
1

Vierailija

Hyvin kestää seuraavaan aamuun, mutta eikö kannattaisi soittaa valitsemaasi liikkeeseen ja tehdä tilaus etukäteen, jotta saat varmasti sellaisen kuin haluat ( kukat saadaan varaukseen/tilattua) ja vältyt odottamasta paikan päällä?

Vierailija

Ei sitä nyt herranjesta tarvii missään maljakossa ympäriinsä kuljetella :D jos kukkakaupassa laitetaan reilusti kosteutta mukaan niin menee paketissa seuraavaan päivään. Jos ei, niin yöksi maljakkoon ja lähtiessä vähän kosteeta paperia ympärille, jotka otetaan pois ennen tilaisuuta. Ei ne kukat muutenkaan hetkessä nuupahda näillä keleillä kun on viileää.

Vierailija

Viimeksi, kun menin itse toiselle paikkakunnalle hautajaisiin, tilasin kukkakimpun paikallisesta kaupasta. Kauppa toimitti kimpun kappeliin valmiiksi telineeseen kappelin seinälle. Myös muilla oli kimppuja siellä. Pyysin tietynvärisen kimpun ja se oli tosi kaunis. Luulisi, että sama on mahdollista myös muuallakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Omg, ämpäri mainittu. Jos kohta on kaikkien kukkakauppojen ovilla jono niin tiedätte mistä se johtuu...

sorry ot.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat