Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"hilseeni" ei ole kuulemma hilsettä :O

Vierailija

vaan kampaajan mukaan minulla on niin paljon hiusta, etten saa pestyä päänahkaa kunnolla, suositteli hyvin pesevää shampoota (suositteli heidän valikoimistaan yhtä 30e törppöä)

Ikinä kuullutkaan tällaisesta. Olenko siis tosiaan hoitanut päänahkaani väärin, kun kaiken maailman hilseshampoita ja öljyhoitoja kokeillut ja mikään ei ikinä auta. Hiustenvärjäyksen jälkeen on yleensä hetken hyvä

Hilseeni ei varise olkapäille, vaan pysyy hiusten seassa ja on yleensä aika isoa lastua

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Enpä luottaisi kampaajan tökötteihin. Tuskin niissä niin suuria eroja on. Sen sijaan voisit kokeilla poistaa sitä likaa ja hilsettä ihan mekaanisesti kunnon harjan avulla.

Vierailijajeksksksos
Seuraa 
Liittynyt20.9.2015

Ja miten muuten peset hiukset? Hierotko shampoon tarkkaan ja huolellisesti joka puolelle ja huuhtelet? Itselläni on myös paljon tukkaa ja saa olla aina tarkkana, että tulee varmasti pestyä hyvin ja saa kaiken huuhdeltua pois. :) Muuten tulee juuri tuollaista "hilsettä" jos alkaa hutiloimaan ja kiirehtimään.

Av mamma 2
Seuraa 
Liittynyt6.9.2015

Kannattais käydä ihotautilääkärillä.

Psoriasis esim. sopii sun oireisiin näin äkkiseltään hyvin, mutta ei, en ole lääkäri. Mulla vaan on psoriasis, onneksi hyvin lievä versio. Päänahka on se aika yleinen paikka, missä ihottuna esiintyy ja just tuolleen isompina palasina.

Vierailija

Kokeile nizoralia, joka on apteekissa myytävä hilseshampoo juurikin hiiva-/sienitulehduksen hoitoon tarkoitettu. Miehelläni myös hilse lähti yleensä isoina lastuina ja nizoral kuuri auttoi nopeasti, nyt riittää 1-2 pesua silloin kun huomaa, että alkaa hilsettä tulemaan. Hinta taitaa olla jotain 10-20e välillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kokeile nizoralia, joka on apteekissa myytävä hilseshampoo juurikin hiiva-/sienitulehduksen hoitoon tarkoitettu. Miehelläni myös hilse lähti yleensä isoina lastuina ja nizoral kuuri auttoi nopeasti, nyt riittää 1-2 pesua silloin kun huomaa, että alkaa hilsettä tulemaan. Hinta taitaa olla jotain 10-20e välillä.

Ei ole mitään järkeä käyttää NIzoralia ennen kuin olet selvittänyt hilseen syyn. Jos syynä on vain päänahka joka hilseilee kuivuuttaan, tuo hilseshampoo vain kuivattaa päänahkaasi lisää. Jos kyse on tuosta kuivuudesta niin suosittelen menemään esim sokokselle ja kysymään sieltä myyjältä sopivaa shampoota ja hoitoainetta vaivaan. Itselläni siis oli juuri näin ja ostin shampoo-hoitoainesetin joka kosteutti päänahkaa (maksoivat n. 20e/pl mutta oli hintansa väärti). Tadaa, "hilse" katosi...

Vierailija

Mulla on joskus ollut semmoista ihme "karstaa" kanssa päässä ja kampaaja sanoi, että se johtuu väärästä, silikonipitoisesta shampoota.

Vierailija

No kampaaja kun pesi ja värjäsi tukkani, niin tämän jälkeen päänahka oikein kiilsi, oli aivan erinäköinen kun yleensä ja siis pesi tällä shampoolla mitä suositteli minulle.

Pitäisi kuulemma pestä usein ja joka kerta kahteen kertaan eikä liian paljon shampoota.

Minulla ei mitkään öljyhoidot auta kuin seuraavaan pesuun asti. Kotona olen varmasti aiemmin käyttänyt aivan liikaa shampoota. Ongelma ei ole korjaantunut vaikka olen shampoomerkkiä vaihtanut ja kokeillut kosteuttavia yms. Tätä "hilsettä" voi ihan rapsutella pois päänahasta, ei varise lattialle vaan jää hiukseen. Pään jos laittaa alaspäin ja kunnolla pöyhii niin sitten varisee lattiallekkin saakka.

Tuo harjaaminen on kyllä myös tärkeää, ei tule kovin paljon hiuksia harjailtua, aamulla harjaan ennenkuin laitan kiinni. Yleensä suihkun jälkeen heitän vain pyyhkeen päähän ja annan olla, pitäisi varmaan kuivata hiukset huolellisesti samantien.

ap

Vierailija

Iso lastumainen hilse on juuri sitä hilsettä mihin Nizoral auttaa. Itselläni on pientä kuivaa hilsehippua päänahassa ja kuivaan hilseeseen se ei auta. Tähän tutuu auttavan se, että pesen houkset toisinaan Humektanilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä käyttää NIzoralia ennen kuin olet selvittänyt hilseen syyn. Jos syynä on vain päänahka joka hilseilee kuivuuttaan, tuo hilseshampoo vain kuivattaa päänahkaasi lisää. Jos kyse on tuosta kuivuudesta niin suosittelen menemään esim sokokselle ja kysymään sieltä myyjältä sopivaa shampoota ja hoitoainetta vaivaan. Itselläni siis oli juuri näin ja ostin shampoo-hoitoainesetin joka kosteutti päänahkaa (maksoivat n. 20e/pl mutta oli hintansa väärti). Tadaa, "hilse" katosi...

Minusta taas tuota Nizoralia voi varsin huoletta käyttää, lopettaa sitten jos kuivattaaa pahasti. mitään pysyvää haittaa se ei tee. Itselläni siitä löytyi apu rasvaiseen hilseilyyn.

Vierailija

Itselläni hilse lisääntyi kun en selvittänyt hiuksia puolikosteina, vaan harjasin hiukset käyttäen takkuharjaa, mutta en varsinaisesti päänahasta asti. Takkuharja ei ulotu päänahkaan asti kosteissa paksuissa hiuksissa.

Vierailija

Aja pääsi kaljuksi. Silloin on ainakin päänahka helppo pestä ja  pohjakin tuulettuu samalla. Hiuksethan kasvaa takaisin, ainakin useimmiten. Kalju on sexyä.

Vierailija

Ketokonatsolishampoo on hyvin hellää, sopii herkälle ja kuivalle päänahalleni ja lopetti vihdoin kutinan, jota olen yrittänyt parantaa kymmenillä eri shampoilla ja öljyhoidoilla. Että rahaa olisi säästynyt, jos olisin heti suosiolla "kehdannut" ostaa lääkeshampoota.

Vierailija

Nizoral auttoi myös hetken ajan, ongelma palasi heti kun lopetin.

Ehkä sen vaikutus oli siinä, että pesi paremmin kuin tavalliset shampoot, aika myrkyn hajuistakin.

ap

Vierailija

Luulen, että ongelma on päänahan kuivuminen. Koita kerran niin, että levitä pesun jälkeen päänahkaan jotain hajutonta, ei tahmeaa kosteusrasvaa. Älä huuhtele. Jos "hilse" häviää tällä, niin kyse on päänahan kuivumisesta eikä hilseestä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat