Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisin auttaa, jotain (yksinhuoltaja)äitiä kodin siivouksessa ja lastenhoidossa silloin tällöin. Mistä löydän perheen?

Vierailija

Omat lapset ovat jo teini-iässä. Aikaa riittäisi silloin tällöin vapaaehtoistyöhön. Voisin esim. käydä tekemässä suursiivouksen (yksinhuoltaja)äidin perheessä ja hoitaa lapsiakin satunnaisesti.

Kommentit (15)

Vierailija

Löytyisikö kuntasi sosiaalitoimen kautta? Voisit kysellä jotakin tukiperhetoiminna tapaista juttua, mutta että voisit viedä avun perheen kotiin. Kaunis ajatus ja olisi ollut erittäin kiitollinen tuollaisesta avusta aikoinaan :)

Kolmen lapsen totaali-yh kun olin ja tein kolmivuorotöitä

Vierailija

En kyllä itse ottaisi kotiini tuntematonta ihmistä auttamaan, jos hänellä ei olisi mitään järjestöä tai sosiaalitoimea takanaan vakuutena.

Vierailija

Sä voisit alkaa myös kotipalvelutyöntekijäksi. Mulla on käynyt lapsiperheiden kotipalvelu ja ollaan siivottu ym. Heistä muutama on osa-aika töissä, puoliksi eläkkeellä tms. Jos haluat tulla meitä auttamaan ilmaiseksi niin asun Hämeenlinnassa! T.yh

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En kyllä itse ottaisi kotiini tuntematonta ihmistä auttamaan, jos hänellä ei olisi mitään järjestöä tai sosiaalitoimea takanaan vakuutena.
Jos otat siivoojan kotiisi, niin ei se mikään järjestön alainen tarvitse olla, ihan yksityisyrittäjä ja varmaan useimmille "työnantajille" vieras.

Vierailija

Miksi yksinhuoltajaäiti tarvitsisi apuasi suursiivouksessa? Oletatko yksinhuoltajaÄITIEN elävän läävissä ja olevan vielä kaikkien samanlaisia? Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että yksinhuoltajuus ei tarkoita sitä, että nainen -äiti- olisi jotenkin avuton, saamaton tai edes köyhä? Tai että kaikilla olisi viisi alle kouluikäistä eikä koskaan omaa aikaa?

Pidän ehdotustasi lähinnä omituisena ja loukkaavana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi yksinhuoltajaäiti tarvitsisi apuasi suursiivouksessa? Oletatko yksinhuoltajaÄITIEN elävän läävissä ja olevan vielä kaikkien samanlaisia? Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että yksinhuoltajuus ei tarkoita sitä, että nainen -äiti- olisi jotenkin avuton, saamaton tai edes köyhä? Tai että kaikilla olisi viisi alle kouluikäistä eikä koskaan omaa aikaa?

Olisiko mahdollista, että yksinhuoltajaäidillä olisi yksinkertaisesti vähemmän aikaa siivoamiseen, kun kaikki pitää hoitaa itse? Mitäpä luulet?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pidän suhtautumistasi tähän todella omituisena! Joku haluaa hyvää hyvyyttään auttaa mahdollisesti apua tarvitsevaa ja sä vedät herneet nenään :-D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista, että yksinhuoltajaäidillä olisi yksinkertaisesti vähemmän aikaa siivoamiseen, kun kaikki pitää hoitaa itse? Mitäpä luulet?

Onko yksinhuoltajaäidin lapset kädettömiä?! Toki kun lapset on vielä pieniä niin tämä voi olla haaste.

Vierailija

Seurakunnnat, kunnat, hyvätekeväisyysjärjestöt  (MLL, SOS-lapsikylä)arjovat runsaasti vaihtoehtoja! Joko löysit oman tapasi auttaa?!

Vierailija

Mistä päin olet? Olen nimittäin sopivaa kohderyhmää. Teen kokopäivätyötä, joka on siten vaativaa, että työt eivät täysin jää työpaikalle. 

Minulla on yksi pikkukoululainen ja kaksi päiväkoti-ikäistä lasta. Isä on kyllä olemassa, mutta meillä on paljon hankaluuksia, tekee ns. ohareita jatkuvasti. 

Voin maksaakin jotain pientä, mutta näihin markkinoiden kotipalveluihin ei oikein ole varaa, kun maksan isoa asuntolainaa -- vähennyskelpoisuudesta huolimatta. 

Niinkään siivousapu ei olis kyseessä, vaan näiden pienempien kanssa oleminen iltapäivästä ja illasta ulkoille tms. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat