Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

muistuttaako lapsesi enemän sinua vai isäänsä? vai ei kumpaakaan ?

Vierailija

meillä esikoinen näytti vauvasta parivuotiaaksi TÄYSIN mieheltäni, nyt eskarissa ei näytä meistä kummaltakaan.

nuorempi tyttö taas on näyttänyt aina enemmän minulta, mutta nyt kolmevuotiaana näen paljon myös miehen äidin piirteitä !

mielenkiintoista :D

erään ystävän tytär muuten muistutti vauvana/taaperona isänsä ja nyt teininä on äitinsä kopio..

Kommentit (6)

Vierailija

Luonteelta esikoinen on samanlainen kuin minä, mutta ulkonäöltään muistuttaa isäänsä. Kuopus muistuttaa ulkonäöltään minua, mutta on luonteeltaan enemmän isänsä kaltainen.

Vierailija

Meidän vanhempi tytär näytti vauvana isänsä kopiolta, mutta nyt aikuisena muistuttaa enemmän minun äitiäni. Toinen tyttäremme taas ei taaperona ja lapsena näyttänyt oikeen kummaltakaan, mutta teininä alkoi muistuttaa yhä enemmän isäänsä ja poikapuolista serkkuaan isänsä puolelta.

Vierailija

Tyttö ei näytä isältään muuten kuin hiusten väri ja silmät ovat samanlaiset. Kasvoissa on paljon samanlaisuutta omieni kanssa, varsinkin hymyillessään, mutta ei hän täysin minultakaan näytä. Huulissa on samaa muotoa kuin anopilla.

Vierailija

Neontaalista morfologiaa on turha katsoa, sillä ihmiselläkin HOX-geenit muokkaavat morfologiaa tosi paljon kasvuvaiheessa. On olemassa geenejä, joilla on tietty affiniteetti (esimerkiksi meioosissa kromosomien päissä tapahtuu enemmän cross-overia kuin keskemmällä), mutta käytännössä siis rekombinaatio voi olla jopa 70 miljardia (eli sukusolujen vapaa hedelmöitys, vastinkromosomien vapaa segrekaatio ja cross-over).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Neontaalista morfologiaa on turha katsoa, sillä ihmiselläkin HOX-geenit muokkaavat morfologiaa tosi paljon kasvuvaiheessa. On olemassa geenejä, joilla on tietty affiniteetti (esimerkiksi meioosissa kromosomien päissä tapahtuu enemmän cross-overia kuin keskemmällä), mutta käytännössä siis rekombinaatio voi olla jopa 70 miljardia (eli sukusolujen vapaa hedelmöitys, vastinkromosomien vapaa segrekaatio ja cross-over).

Asia selvä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat