Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi suhde ja entiset kumppanit

Vierailija

Olen tuoreessa suhteessa ja meillä molemmilla on takana pitkät parisuheet. Pidämme yhteyksiä entisten puolisoitten kanssa lasten takia ja onhan yhteistä elämää takana muutenkin, joten on mielestäni ihan luonnollista olla jonkinlaisissa väleissä. Itselläni ei ole mitään kaipuuta entisen miehen luo. Onko tavallista, että uusi suhde kestää entisten puolisoitten olemassa olon ja että he kuuluvat elämään jollain tasolla?

Kommentit (4)

Vierailija

On tavallista ja järkevää. Typerät ihmiset kuvittelevat, että olipa entinen suhde ollut hyvä tai huono, onpa lapsia tai ei, niin se pitää unohtaa siltä siunaamalta, kun uusi suhde alkaa. 

Vierailija

Kyllä se vaatii luottamusta molemmilta, että tuollainen toimii. Ja sekin on hyväksyttävä, että entisiä puolisoita kohtaan voi olla vahvojakin tunteita, tulla vertailua nykyiseen jne. Pidän kuitenkin hyvänä asiana sitä, että entisiin puolisoihin on välit kunnossa ja miksei heitä voi tavata ihminen ihmisenä.

Vierailija

Tuo on hyvä pointti, että usein tunteita voi olla. Se ei tarkoita kuitenkaan takaisin haikailua tai sitä, rttä tunne olisi sama kuin yhdessä ollessa. Minulla ei ole aikaisemmista suhteista lapsia, mutta yhden eksän kanssa pidetään yhteyttä aika ajoin. Hän on minulle tärke ystävä ja erosimme hyvissä väleissä. Olemme itsekin tiedostaneet eron hetkeklä, että suhteemme on parempi ystäväpohjalta kuin suhteessa. Molempien nykyiset kumppanit hyväksyvät asian, mutta tottakai se entinen suhde asettaa tietyt rajat suhteellemme. Jis yhteisiä lapsia olisi, yhteydenpidon kuuluisikin olla tiiviimpää. Nyt se on vain hetkittäistä. Kun on lapsia, on ihan lasyen edunkin mukaista, että välit säilyy.

Ja pahoittelut kirjoitusvirheistä. Tajusin osan vasta myöhemmin ja mobiililla korjaus ei oikein onnistu tekstin keskeltä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat