Millainen ihminen on pelottava?
Otsikossa kysymys. Pelkäätkö jonkinlaisia ihmisiä ja millaisia? Esim. varot enemmän sanomisiasi ko. henkilön seurassa, tai vältät olla tekemisissä hänen kanssaan (pelottavuuden takia eikä esim. ärsyttävyyden).
Kommentit (41)
Epäluotettavan oloiset joista huomaa että osaavat valehdella sujuvasti, manipuloijat, sellaiset jotka ei näe itsessään tai lapsissaan mitään huonoa, aina vika muissa, toisia selän takana kritisoivat ihmiset, sellaiset jotka saattaa heittää loukkaavia kommentteja eikä ymmärrä kun toinen loukkaantuu vaan pyörittelevät lähinnä silmiä että mitä ihmettä, enhän mä mitään. Sellaiset jotka arvostelee toisten elämäntyyliä suoraan tai epäsuoraan ja jotka luulee että oma tapaa elää on ainoa oikea. Sellaiset jotka tuo itseä koko ajan esille ja postaa jatkuvalla syötöllä omakuviaan instaan, faceen ja whatsuppiin. Sellaiset joista huokuu pahantahtoisuus ja kateellisuus.
Kolme-nelikymppiset, söpöt ja hyväntuuliset urheilijanaiset. Pelottaisi nähdä sellainen vihaisena, kun ei yhtään tiedä mitä sieltä voisi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Tulipas huono fiilis tästä ketjusta
T. Syrjäytyneen oloinen hissukka
Kieltämättä tuli vähän sellainen lyötyä lyödään -fiilis. Ennakkoluulot ovat ikävä asia.
Riippuu vähän mitä sillä pelolla nyt tarkoitetaan. Jotkut puhuvat näistä passiivis-aggressiivista kilteistä patoajista, jotka purkavat vihaa selän takana milloin mitenkin. En minäkään noita lähipiiriini halua, ja ehkä pelosta välttelenkin kun ei voi tietää kuinka tuollainen ihminen pyrkii loukkaantuessaan saboitoimaan elämääsi.
Mutta ihan aidon pelkoreaktion, joka laittaa niskakarvat pystyyn, on syyttä tai hyvin pienestä syystä raivokohtauksen saava ihminen. Samoin kuin myös väkivaltaiset ihmiset ovat pelottavia, ja erityisesti päihteiden vaikutuksen alaisena olevat ihmiset jotka käyttäytyvät aggressiivisesti joko sanallisesti tai teollisesti. Minulla sellaisen ihan aidon pelkoreaktion saa aikaan siis kun koen jotenkin oman fyysisen olemassaoloni olevan uhattu. Kerran myös pelotti kun yleisessä kulkuvälineessä sellainen nuori mies, vähän erikoisesti pukeutunut, puhui ja mutisi itsekseen. Siinä tuli myös sellainen tunne, että mitä jos tuo yhtäkkiä sekoaa. Sensijaan ylikilttien vihan patoajien kanssa minulla ei tule tuota tunnetta - en koe olemassaoloni uhattu välittömästi, mutta en silti heidän kanssaan halua olla kovin läheinen.
Pelkään sellaisia aineissa olevia ihmisiä, jotka ovat ylivireitä ja jotenkin tunnottomia: jos he kaatuvat pahan näköisesti, ovat taas hetkessä pystyssä, eivät näytä pelkäävän mitään eivätkä ketään.
Pelkään myös helposti aivan selvin päin raivostuvia ihmisiä, jotka tuulettavat vihan tunteitaan kunnolla ja uskovat täysin olevansa oikeassa ollessaan suuttuneita. Tämä tarkoittaa valitettavasti myös sitä, että pelkään miestäni, lasteni isää. Raivareita ei tule usein, mutta niiden aikana hänellä on voimakas oma tulkinta jostain päällisin puolin vähäpätöisestä asiasta, joka on hänen mielestään sillä hetkellä täysin tosi. Hän ei tosin ole koskaan käynyt minuun käsiksi, mutta tavarat saavat kyytiä ja arvostelee aika äärimmäisellä tavalla. Tulen huonosti toimeen tämän raivoamispuolen kanssa.
Tässä se taas nähdään, että ei hyvin pyyhi. Syrjätynyt mainittu, vihaisen näköinen mainittu, lattiiaan tuijottelu mainittu, hiljaisuus mainittu, rumuus mainittu. Ja ihan tosissaan jotkut jaksaa kuvitella, että minulla olisi jotain mahdollisuuksia saada nainen? Siitä onkin hyvä taas lähteä rakentamaan kun olen pelottavan näköinen, ruma ja hiljainen.
Terveisin Naispelko22
Niin ja edelleen kauniit naiset on pelottavia.
Terveisin Naispelko22
Vierailija kirjoitti:
Tässä se taas nähdään, että ei hyvin pyyhi. Syrjätynyt mainittu, vihaisen näköinen mainittu, lattiiaan tuijottelu mainittu, hiljaisuus mainittu, rumuus mainittu. Ja ihan tosissaan jotkut jaksaa kuvitella, että minulla olisi jotain mahdollisuuksia saada nainen? Siitä onkin hyvä taas lähteä rakentamaan kun olen pelottavan näköinen, ruma ja hiljainen.
Terveisin Naispelko22
Pitäsköhän sun nyt vähän skarpata ja lopettaa tuollanen itsesäälissä kieriskely, ja oikeasti laittaa itses likoon. Joko tärppää tai ei. Ei sekään maailmaa kaada elää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Naispelko22
Pitäsköhän sun nyt vähän skarpata ja lopettaa tuollanen itsesäälissä kieriskely, ja oikeasti laittaa itses likoon. Joko tärppää tai ei. Ei sekään maailmaa kaada elää yksin.
Ei se ole itsesääliä vaan kylmää faktaa. Ei se yksin oleminen niin kamalaa olekaan ja mieluummin olenkin yksin kuin alan nolaamaan itseäni enempää naisten silmissä. Tuntuvat inhoavan minua jo ilman, että avaan suuni.
Terveisin Naispelko22
Hevimiehet. Ja semmoset kaljut joilla niitä lävistyksiä ja tatuointeja.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset karismaattiset ja hvyännäköiset miehet, jotka tietävät varsin hyvin itsekin olevansa viehättäviä. Ja saavat kiksejä siitä, että saavat naiset ihastumaan itseensä. Yleensä tällaisilla miehillä on useita naisia kierroksessa yhtä aikaa.
Minun kimpussani on ollut tällainen mies. Se oli kummallista, koska tiesin alusta asti miehen olevan hyvin itsekäs ja ettei oikeasti välittänyt minusta ihmisenä. Mutta jotenkin en osannut yhtään vastustella hänen viehästysvoimaansa, kun tuli lähelle. Vaikka yritin sanoa miehelle monta kertaa, että pysyisi minusta hyvin kaukana, niin ei ottanut asiaa kuuleviin korviinsakaan.
Erittäin pelottava ihmistyyppi. Toivottavasti en joudu enää vastaavanlaisen kanssa tekemisiin.
Minulla ihan samanlainen kokemus. Mies ei meinannut millään uskoa mitä sanoin. Lopuksi jopa pelkäsin häntä, tuntui olevan niin uskomattoman röyhkeä! Tosin tämä mies ei ollut mun mielestä komea, eikä edes hyvän-näköinen. Varmaan itse luuli olevansa hyvinkin komea.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä joskus mun mielestä komeat miehet, voi joskus ollakin ihan psykoja.
Tämä on muuten niin totta. Valitettavasti!! :(
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Naispelko22
Minä oon aina aatellut, että sinä voisit olla yksi mun tuttu. Mutta oot vähän väärän ikäinen. Mun tutullakin on kaikki nuo ominaisuudet, ja on se vähän pelottavakin. Mutta samalla myös mielettömän upea, eikä ole mitään syytä miksi hän ei löytäisi mieleistä naista.
Myös sulla on myös etuja puolellasi - ei vain vikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Naispelko22
Minä oon aina aatellut, että sinä voisit olla yksi mun tuttu. Mutta oot vähän väärän ikäinen. Mun tutullakin on kaikki nuo ominaisuudet, ja on se vähän pelottavakin. Mutta samalla myös mielettömän upea, eikä ole mitään syytä miksi hän ei löytäisi mieleistä naista.
Myös sulla on myös etuja puolellasi - ei vain vikoja.
Olen sen aiemmin sanonutkin, että kaltaiseeni ihmiseen on niin vaikeaa tutustua, että kukaan ei jaksa nähdä vaivaa. En oikein näe itse niitä etuja, tai jos niitä onkin niin ne ovat niin tavallisia, että 90% ihmisistä omaa ne ja näin en saa niistä mitään merkittävää etua.
Terveisin Naispelko22
Todella älykkäitä ihmisiä tuntuu monet pitävän pelottavina. Tiedän koska olen itse, turha yrittää keskustella mitään kenenkään kanssa. Jos joskus nuorempana yritin tutustua johonkuhun (yleensä mieheen sillä fiksutkin kaipaa rakkautta) niin ei kauaa mennyt kun sain kuulla olevani liian tiedostava ja pelottava. Naisten kanssa en edes yritä, ei ole mitään sanottavaa. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Äärisuvakit. Ihmiset, jotka ovat liian naiiveja eivätkä osaa nähdä kaikkia puolia. Tietämättömiä, saavat jotain kiksejä siitä kun ovat joukolla "osoittamassa mieltä" ja ovat NIIN tärkeitä kun ovat tällä hyvällä asialla. Ei ole kykyä tarkastella mitään kriittisesti. Vastapuolella ovat rasisteja ja mielipide on ehdoton. (Itse olen kriittinen ajattelija pakolaiskriisissä ja se ei tarkoita sitä etten ymmärtäisi näiden suvakkien ajattelutapaa, ymmärrän kyllä mutten pidä sitä omanani)
Samaa mieltä. Esimerkiksi joku Eva Biaudee on pelottava. Välttelisin häntä enkä puhuisi sille mitään jos joutuisin lähelle sitä.
Samaten joku Astrid Thors, ei olisi mielekästä seuraa. Tai se psykopaatti joka erotettiin yliopistonjohdosta, joku Tiina Rosenius tai vastaava, ihan päästään sekaisin.
Kaikki ylimieliset päälle huutajat ja vauhkot hullut, joiden ainoa keino kokea olevansa jotakin on suvakkius.
Tällaisten henkilöiden kanssa pidän keskustelun minimissä:
Agressiivinen, epäluuloinen (uskoo aina pahinta), mustasukkainen, musta-valkoinen ajatusmaailma, salaliittoteorioihin uskova, juoruilija
Jatkuvasti pahaa muista jauhavat bimbo-eukot.
Iltaisin kaduilla puhelimeen "puhuvat" naiset. Ovat niin vainoharhaisen oloisia, että koskaan ei tiedä koska sellainen saattaa hyökätä kimppuun, kun lenkkeilee ohitse.
Äärisuvakit. Ihmiset, jotka ovat liian naiiveja eivätkä osaa nähdä kaikkia puolia. Tietämättömiä, saavat jotain kiksejä siitä kun ovat joukolla "osoittamassa mieltä" ja ovat NIIN tärkeitä kun ovat tällä hyvällä asialla. Ei ole kykyä tarkastella mitään kriittisesti. Vastapuolella ovat rasisteja ja mielipide on ehdoton. (Itse olen kriittinen ajattelija pakolaiskriisissä ja se ei tarkoita sitä etten ymmärtäisi näiden suvakkien ajattelutapaa, ymmärrän kyllä mutten pidä sitä omanani)