Minulla ei ole mitään syytä matkustaa Tampereen pohjoispuolelle enkä koe yhteenkuuluvuutta maalaisten kanssa
Suomessa on helkkaristi lääniä, mutta suurin osa siitä ei ole minun näkökulmastani millään tavalla kiinnostavaa. Asun Turussa ja matkustan Suomen sisällä joko Helsinkiin tai Tampereelle. Olen kaupunki-ihminen enkä viihdy maaseudulla, vaikka siellä olenkin kasvanut.
Olen myös huomannut, että minulla on paljon enemmän yhteistä eurooppalaisten pääkaupunkien asukkaiden kuin suomalaisten maalaisten kanssa. Elämäntavat, kulttuuri, arvot jne. ovat eurooppalaisten kaupunkilaisten kesken yhtenevämmät kuin kunkin maan sisällä.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maasta olet sinä tullut ja maaksi olet sinä jälleen tuleva,ihan sama missä olet asustanut.
Rakennusaineesi on peräisin maaseudulta.Paskaa sisältä?
No avaajan tapauksessa kyllä.
Voi miten ihanaa on, kun pulskea talon poika ajaa pilistä traktorillaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinäkin asut maalla ja olet maalainen.
T: helsinkiläinen
Turku on Suomen kolmanneksi suurin kaupunkialue. Ainoastaan Helsingistä ja Tampereelta löytyy enemmän kaupunkia. Onhan tämä tietysti ihan pikkukaupunki, mutta maaseutua Turusta ei kyllä saa. -ap
No nyt oli kyllä niin juntti aloitus 😅
Vierailija kirjoitti:
Ja maaalaisten käsitys metsästä on raiskattu hakkuuaukio tai monotoniset puupellot. "luontoa", ah
Millainen on raiskattu hakkuuaukio ja missä Suomessa on puupeltoa? Et taida tietää mitä puupelto tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on helkkaristi lääniä, mutta suurin osa siitä ei ole minun näkökulmastani millään tavalla kiinnostavaa. Asun Turussa ja matkustan Suomen sisällä joko Helsinkiin tai Tampereelle. Olen kaupunki-ihminen enkä viihdy maaseudulla, vaikka siellä olenkin kasvanut.
Olen myös huomannut, että minulla on paljon enemmän yhteistä eurooppalaisten pääkaupunkien asukkaiden kuin suomalaisten maalaisten kanssa. Elämäntavat, kulttuuri, arvot jne. ovat eurooppalaisten kaupunkilaisten kesken yhtenevämmät kuin kunkin maan sisällä.
Turku on Suomen perläpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: helsinkiläinenTurku on Suomen kolmanneksi suurin kaupunkialue. Ainoastaan Helsingistä ja Tampereelta löytyy enemmän kaupunkia. Onhan tämä tietysti ihan pikkukaupunki, mutta maaseutua Turusta ei kyllä saa. -ap
Meinaatko että Tampereen eteläpuolella kaikki on kaupunkia??? Ei se kuule Turun keskusta ole yhtään sen kummoisempi kuin vaikka Oulun, Vaasan, Seinäjoen tai Kokkolan keskusta. Muutamassa minuutissa ne on kierretty.
Vierailija kirjoitti:
Muuta Parisiin http://www.friatider.se
Turun ja Tampereen välillähän ei oo maaseutua. Hemmetin puuduttava väliseutu vaan:)
Muuten ihan samaa mieltä kanssasi, mutta harvoin kyllä käyn edes Helsingissä saati sitten jossain Tampereella. Minun lähin tärkeä kaupunkini on Tukholma. Terv. Toinen turkulainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: helsinkiläinenTurku on Suomen kolmanneksi suurin kaupunkialue. Ainoastaan Helsingistä ja Tampereelta löytyy enemmän kaupunkia. Onhan tämä tietysti ihan pikkukaupunki, mutta maaseutua Turusta ei kyllä saa. -ap
Älä edes yritä. Kehä III ulkopuolella asuvana olet automaattisesti pönde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että Tampereen eteläpuolella kaikki on kaupunkia??? Ei se kuule Turun keskusta ole yhtään sen kummoisempi kuin vaikka Oulun, Vaasan, Seinäjoen tai Kokkolan keskusta. Muutamassa minuutissa ne on kierretty.
Mitä ihmettä? Turku on Suomen kolmanneksi suurin kaupunkialue. Ei sinun tarvitse Turusta tai turkulaisista pitää, mutta tunnusta nyt edes tosiasiat. -ap
Minä olen alunperin pohjoisesta ja nyt asunut Turussa. Kaupunki itsessään on viihtyisä ja kaunis, mutta itse turkulaiset suurimmaksi osaksi säällittävää porukkaa!
Vaikka kapungilla on pitkä historia ja pitkät perinteet, ei se tee turkulaisista yhtään sen parempia ihmisiä.
Ala-arvoinen käytös ja muiden solvaaminen ja lyttääminen kertoo vain siitä, kuinka sivistymättämiä turkulaiset oikein onkaan!
Pysykööt vain täällä, me muut suomalaiset voimme nauttia maamme monimuotoisuudesta, muista kaupungeista ja nähtävyyksistä!
Avoimin mielin tänne muutin ja olen niin kiitollinen, että pääsen Turusta pois pian!
Uuuuu!Maailman kansalainen TURUSTA!hah hah hah haaa!!!!!
Asun tampereen takana ja musta tuntuu että mulla ei ole mitään yhteistä hesalaisten kanssa..sais räjäyttää irti ja lahjottaa ruattalaisille!!
Luulin tähän päivään asti olevani kaupunkilainen kun olen syntynyt ja koko ikäni asunut Oulun kaupungissa, mutta onneksi nyt viisas turkulainen sivisti minua.
Vierailija kirjoitti:
Miten maaseutu liittyy näkemykseesi? Onko esim. Oulu maaseutua, sen asukkaat maalaisia? Rovaniemi?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen alunperin pohjoisesta ja nyt asunut Turussa. Kaupunki itsessään on viihtyisä ja kaunis, mutta itse turkulaiset suurimmaksi osaksi säällittävää porukkaa!
Vaikka kapungilla on pitkä historia ja pitkät perinteet, ei se tee turkulaisista yhtään sen parempia ihmisiä.Ala-arvoinen käytös ja muiden solvaaminen ja lyttääminen kertoo vain siitä, kuinka sivistymättämiä turkulaiset oikein onkaan!
Pysykööt vain täällä, me muut suomalaiset voimme nauttia maamme monimuotoisuudesta, muista kaupungeista ja nähtävyyksistä!
Avoimin mielin tänne muutin ja olen niin kiitollinen, että pääsen Turusta pois pian!
Tekstistäsi päätellen olet turkulaistunut aika hyvin.
Ap tuskin käynyt muualla kuin ehkä Salossa? :D
Turussa kaikki tehdään vaikeimman kautta. "Täällä onnaina tehty näin ja tullaan aina tekemään!"
"Siis mä kyl paljo mielummin oleskelen vaikka nykissä tai pariisissa kun mä oon niiku tottunu tollasii suurkaupunkeihi niiku Turku..et oon niiku tosi vaivaantunu vaikka niiku jossain pikkukaupungissa..."
Buahahhahhaaa!!!
Ja maaalaisten käsitys metsästä on raiskattu hakkuuaukio tai monotoniset puupellot. "luontoa", ah