Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla ei ole mitään syytä matkustaa Tampereen pohjoispuolelle enkä koe yhteenkuuluvuutta maalaisten kanssa

Vierailija

Suomessa on helkkaristi lääniä, mutta suurin osa siitä ei ole minun näkökulmastani millään tavalla kiinnostavaa. Asun Turussa ja matkustan Suomen sisällä joko Helsinkiin tai Tampereelle. Olen kaupunki-ihminen enkä viihdy maaseudulla, vaikka siellä olenkin kasvanut.

Olen myös huomannut, että minulla on paljon enemmän yhteistä eurooppalaisten pääkaupunkien asukkaiden kuin suomalaisten maalaisten kanssa. Elämäntavat, kulttuuri, arvot jne. ovat eurooppalaisten kaupunkilaisten kesken yhtenevämmät kuin kunkin maan sisällä.

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asia selvä.

Mitä enemmän pysyt Turussa, sitä parempi.

Voi vitsit, tuliko paha mieli, kun en pidä maaseudusta. :( -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asia selvä.

Vierailija

Se on hyvä, että olet löytänyt itsesi. Itse taas en mielelläni matkusta Helsinkiin. Mutta Tampereestä tykkään ja käynkin siellä paljon. Turku on sen verran sivulla, ettei sinne tule asiointia.

Itse koen samanhenkisyyttä enemmän suomalaisia maakuntalaisia kohtaan, kuin eurooppalaisten pääkaupunkien asukkaiden kanssa.

Rakastan luontoa ja hiljaisuutta ja puhdasta ilmaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia selvä.

Joku totesi van selkokielellä mitä ehkä tarkoitit. ohis

Vierailija

Ok.
 Ihan hyvä.

Minä asun Brysselissä, enkä kyllä koe minkäänlaista yhteenkuuluvutta turkulaisiin. Tosin olen käynyt Turussa viimeksi varmaan kymmenen vuotta sitten.

Eikös se Turku ole samalla lailla maaseutukaupunki kuin vaikka Kuopio? Itse en näe eroa näiden kahden välillä, paitsi että Kuopiossa on kokemukseni mukaan ystävällisempiä ihmisiä, eurooppalaisella tavalla ennakkoluulottomia.

Vierailija

Minä en kyllä ymmärrä, miten joku turkulainen pystyy matkustamaan tänne Tampereelle. Jollei sitten naureskelemaan meille junteille, tai TPS:n matsiin yleisöksi.

Turkulaiset pukeutuvat niin tyylikkäästi, että minua tamperelaista lökäpöksyä nolottaa, kun siellä joskus pitää käydä. En vain osaa olla yhtä hyvännäköinen. Tosin tulee käytyä vain keskustassa; missään esim. Runosmäessä en ole pyörinyt. Mutta Tampereella ei keskustassakaan ole niin tyylikästä väkeä kuin Turussa. Eilen tosin oli bussipysäkillä kolme oikein tyylikästä nuorta somalinaista (olivat muuten oikeasti tyylikkäitä).

Virroilla tulee joskus käytyä (maantietoa osaamattomille tiedoksi että se on Tampereen pohjoispuolella) kun on mökki siellä, ja meinaa mennä hermo niiden maalaisten kanssa esim. rautakaupassa, kun mitään ei meinaa tapahtua ja meno on muutenkin kuin rautakauppasketsistä. Jyväskylä on hieman Tamperetta pohjoisempi ja ihan siedettävä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia selvä.

Yhdyn vetoomukseen.

Minä myös.

Vierailija

Hah, turkulainen:). Ehdin arvuutella otsikon perusteella että taas joku provo jonka takia helsinkiläiset saadaan haukuttua lyttyyn. Tämähän oli piristävä ja erilainen avaus:). 

Terveisiä Helsingistä:).

Nro 6, sama ajatus, mut mielenkiintoinen ketju tästä vois tulla. Tuo turkulainenhan tykkää Helsingistä:). ainakin joku meistä tykkää!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat