vein taaperon vaatteet päällä suihkuun
Niin tein.meni hermot ku pissasi päälle ku olin laittamassa potalle.mun hermo ei kestä mitään enkä jaksa mitään.väsyn pelkästä ajatuksesta mitä pitäis tehä.mulla on taapero ja vauva.ja oon entinen anorektikko.enkä oo koskaan pääsay irti niistä ajatuksista päässä.oon käyny terapiassa mutta siellä mulle on sanottu että ei mua voi hoitaa ku on arki jo tarpeeksi raskasta muuten.en oo enää pitkään aikaan käyny.oon niin väsyny että kadun niin että oon ees ikinä tehny nuo lapset vaikka kovasti toivottuja olivatkin.en vaan jaksa enää pystyä parempaan. :(
Kommentit (34)
On mun lapsi kuivaksi oppinut jo.paitsi yöllä.ap
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa kun tulevat toisesta kaupungista.
Ap
No päästä sitten kotiin ja anna kaiken repsottaa. Sano ettet jaksanut kun on ollut paljon kaikkea. Kyllä ihminen saa olla väsynyt. Varsinkin kun vaan jotkut vanhemmat, eikä Ruotsin kruununperilliset tulossa.
Vierailija kirjoitti:
No kenen lasta sitten pitää potattaa ja pissaa päälle? Kuivaksi oppinut lapsi hoitaa nuo itse. Jos vanhempi potattaa ja hoitaa, niin se lapsi ei ole kuiva vaan pissaa tuurilla pottaan, tai jonkun päälle, koska ei ole kuiva.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että se ihan tahallaan pissaa sun päälle? Mä nyt luulen että sä projisoit siihen lapseen jotain omia vihan tunteitas. Ei se lapsi sua tahallaan kiusaa. Jos jotain häiriökäyttäymistä on, niin siihen on joku syy. Joku muu syy kuin sun lapses ilkeys.
Oon päättäny että ollan kotona joulu nyt kun aina ennen mun äidin toimesta on mennyt riitelyksi ja arvosteluksi kenen kans me on eniten jouluna vietetty aikaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa kun tulevat toisesta kaupungista.
ApNo päästä sitten kotiin ja anna kaiken repsottaa. Sano ettet jaksanut kun on ollut paljon kaikkea. Kyllä ihminen saa olla väsynyt. Varsinkin kun vaan jotkut vanhemmat, eikä Ruotsin kruununperilliset tulossa.
tämä. jos mulla meinaa väsymys uhata (ja monesti on tullut ihan totaalikyllästymisiä hetkittäin), tingin ekana siivoamisesta. sen verran joo, ettei mitään levää kasva nurkissa tai tukehduta pölyyn, mutta siivoaminen saa jäädä ekana huolena pois. joskus mullekin on tullut kavereita kylään ja olen jo etukäteen pahoitellut, että sori mutta täällä on vähän tavarat levällään ja tiskiä kertynyt kun en ole jaksanut juuri nyt touhuta kotitöitä eikä kellään ole siihen nokan koputtamista - korkeintaan tarjonnut apuaan.
Se on vähä yli 2v ja meen sen kans usein mukaan pyyhkimään ja laittamaan pissat pois. Osaase iteki mennä mutta nyt menin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Oon päättäny että ollan kotona joulu nyt kun aina ennen mun äidin toimesta on mennyt riitelyksi ja arvosteluksi kenen kans me on eniten jouluna vietetty aikaa.
Ap
No mitä laittamista siinä olemisessa on? Laatikot saa kaupasta, menee siinä kuin mikä muukin ruuan lämmitys. Lahjat voi käärityttää kaupassa. Jos nyt on pakko joku kuusi, niin ota joku muovikuusi, niin ei tarvitse imuroida.
Siinä kasvaa uusi traumatisoitu sukupolvi sitten. Jo pienestä pitäen rangaistaan ihan perusjutuista:pissaaminen, peseytyminen, kakkaaminen.Millähän se lapsi mahtaa "hoitaa" itseään esiteini-käisenä, kun vihaa kehoaan ja sen toimintoja, itseään ja vaativaa ja epäjohdonmukaissti käyttäytyvää äitiään? Syömisongelmilla`vai viinalla?
Mene ihmeessä lääkäriin ja kerro, ettei elämä ole enää hallinnassa. Et siivoa, et kohtele lasta hyvin, et jaksa ja kaiken lisäksi pyrit salaamaan kaiken jopa läheisiltä.
Kun elämä ei kestä päivänvaloa, olet avuntarpeessa.
Aika pyytää apua. Pienikin tuki voi auttaa paljon. Itse sain apua neuvolan kautta. Sieltä delegoitiin oikeaa apua oikeaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo suihkuun vaatteet päällä on lapsen pahoinpitelyä.
Hae apua, aloittaja!
Näin on. Kuinka näin moni alapeukuttaa?
Läpsi pissaa äidin jaloille. Äiti suuttuu. Huutaa. Retuuttaa lapsen suihkuun. Pitää kiinni väkisin. Suihkuttaa väkisin. Pitää kiinni kovakouraisesti. On vihainen
Lapsi pelkää. Huutaa
Eikö tämä ole lapsen pahoinpitely?
Vaaditko itse itseltäsi liikoja? Pystytkö laskemaan standardiasi kodinhoidon ja Joulun suhteen? Mutta muistan kyllä, että tuo ikä lapsilla oli raskasta aikaa vaikka omat standardini olivat hyvin matalalla. Yritin laittaa laadun lasten aikaan ja mitä energiaa tai aikaa jäi niin kodinhoitoon ja muuhun. Olin yksinhuoltaja joten parisuhteeseen ei tarvinnut laittaa energiaa.
Mulla on hirveen korkeet tavotteet kaikessa ku mun oma äiti on ollu siivoushullu ja kaikki aina täydellistä. Tuntuu etten voi ees ajatella kotona mitään ku on vaan se sotku sotku sotku.
Ap
Se lapsi ei niitä 1-v synttäreitä itse muista, joten ihan hyvin voi ostaa jotain korvapuusteja yms. leipomosta jos isovanhemmat haluaa tulla kylään. Ei niitä varsinaisesti tarvi laittaa. Voitteko jouluksi mennä vaikka sun tai miehen vanhemmille, niin ei tarvi kestitä kotona ketään?