Onko oikein ottaa älypuhelin takavarikkoon 13-vuotiaalta jos sovitut hommat on vieläkin hoitamatta

Vierailija

Syystä että roikkuu puhelimessa 24/7. Pyydettiin pesemään sauna ja siivoamaan itse haluamansa akvaarionsa + viemään likaiset tiskit huoneestaan koneeseen.

Tulin äsken töistä ja MITÄÄN ei ole tehty, tyttö naureskelee sohvalla naama puhelimessa.

Lasken tässä juuri hitaasti kymmeneen ja päätän mitä teen.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Täällä myös 13-vuotias tyttö ja kyllä lähtee luuri takavarikkoon, jos ei sovitut hommat hoidu. Tarvittaessa lähtee myös kuukausiraha. Tähän ei olla vielä päädytty. Kummasti alkaa tapahtumaan ilman teleksiä.

Vierailija

Todellakin toimii! Hommat hoituu ja äkkiä kun pitää saada luuri takaisin. Toki teini marisee ja valittaa ja vouhkaa mutta saa pakolliset hommat tehtyä.

Vierailija

Ihme natsiäitejä täällä. Ei oo ihme että teillä on huonot välit lapsiinne ja ootte työntämässä niitä jo 16-vuotiaina sossun ja Kelan vastuulle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No miksi noi pitäisi tehdä just nyt?

Siksi että sillä on just nyt aikaa tehdä noi, ja siksi ettei kukaan muu halua katsella paskaisia paikkoja, ja siksi että ne kuuluu sen tehtäviin. 

Vierailija

Pestä sauna? Hä?

Vähän liikaa vaadittu yksin tehtäväksi. Mene auttamaan

Ja aina rangaistaan. Miksi? Meillä sovitaan ja pyydetään. Ei niin että minun tahtoani pitää heti rientää noudattamaan vaan että lapsi saa tilaa. Yleensä toimii melko pian. Eikä ole tarvinnut uhkailla.
Esim nyt siivotaan. Minä imuroin, lapsi sillä aikaa järjestää oman huoneensa imurointikuntoon. Ja imuroi sen. Joskus pyydän imuroimaan koko yläkerran. Vastaus on aina kyllä. Joskus siivoamme saunan yhdessä. Pyydän viemään koiran ulos. Aina toimii
Näin toimii, kun molemmat kunnioittaa toisiaan. Ei käskyjä. Ei rangaistuksia.
Asetun lapsen asemaan
en siedä itsekään käskyjä. Saati rangaistuksia
Mieti itse, jos sinulta viedään puhelin, kun et tarpeeksi nopeasti riennä noudattamaan jnkun mielivaltaisia käskyjä

Vierailija

On jos ei hommat hoidu puhelimen vuoksi. Meillä saa sen verran armon aikaa, että jos nyt just alkaa tekemään en takavarikoi, olettaen siis että aikaa on jo ollut monta tuntia eikä muu liiku kuin sormet. Muutaman kerran oon joutunut takavarikoimaan, kun tytön tehtävä on ollut laittaa pyykit kuivumaan, siivota oma huone ja laittaa astiat koneeseen ja kotiin tullessa tyttö lojunut sohvalla ja mitään ei oo tehtynä eikä ole muistutuksesta huolimatta tehnyt mitään muuta kuin todennut että no joo joo. Silloin lähtee laturit takavarikkoon, joko siihen että hommat on hoidettu tai loppuillaksi, riippuu kuin nenäkkäästi puhuu. Oon vissiina natsimutsi, että mitä enemmän lapset juonittelee ja pitkittää hommia sitä pitempään pysyy tavarat takavarikossa. Mä takavarikoin nimenomaan laturit, siitä luurista loppuu aikanaan virta tai sitten on oltava käyttämättä, enkä tykkää takavarikoida jotain niin henkilökohtaista kuin puhelin, takavarikoin mieluummin sen millä siihen saa virtaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi noi pitäisi tehdä just nyt?

Siksi että sillä on just nyt aikaa tehdä noi, ja siksi ettei kukaan muu halua katsella paskaisia paikkoja, ja siksi että ne kuuluu sen tehtäviin. 

Arbeit macht frei ja sillee. Ei käy kateeks

Vierailija

No enpä minäkään ole koskaan puhelimia takavarikoinut.

On sovittu määrätyt työt, mitkä pitää tällä viikolla tehdä. Perjantaihin mennessä ne on tehty. 

Yhdessä tehdään myös paljon ja pyytämällä, ei kiristyksellä ja uhkailulla.

Ja mikä on tulos. Lukiolainen, kenellä on enää vähän kursseja, on paljon kotona. Kun tulen kotiin, on ruoka valmiina ja keittiö siivottu ja pyykit pesty. Ihan pyytämättä ja kysymättä. Tekevät mielellään, kun kotitöistä ei ole tehty ikävää pakkoa, vaan homma, mikä on ihan mielekästä.

Vierailija

Akvaarion pesun ja tiskin viennin voit vaatia, mutta saunan pesu etenkään ilman korvausta ei ole teinin työ. maksa hänelle siitä vaikka 10 euroa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Akvaarion pesun ja tiskin viennin voit vaatia, mutta saunan pesu etenkään ilman korvausta ei ole teinin työ. maksa hänelle siitä vaikka 10 euroa.

Jos teini saa viikko- tai kuukausirahaa, erillinenkotitöistä maksaminen on turhaa. Ja typerää kaiken lisäksi. Ei aikuisellekaan kukaan maksa kotitöistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos teini saa viikko- tai kuukausirahaa, erillinenkotitöistä maksaminen on turhaa. Ja typerää kaiken lisäksi. Ei aikuisellekaan kukaan maksa kotitöistä.

saunan pesu ei ole tavanomainen kotityö, vaan tosi iso toinen homma, josta kuuluu saada palkka.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat