Inhottaa mennä Kätilöopiston sairaalaan leikkaukseen.

Vierailija

Tosi huonoa kohtelua olen saanut siellä osakseni niin poliklinikalla kuin vuodeosastollakin. Nyt joudun taas tuonne menemään kun on yhteen sairaalaan keskitetty vaikeiden endometrioosien leikkaushoito.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Onko muilla samankaltaisia kokemuksia tuolta kuin mulla?

Polilla lääkäri suuttui kun en (kait jännityksen takia) muistanut ilman kalenteriin katsomista tarkkaa päivää milloin oli viimeiset menkat. Kiukutteli siinä vastaanotolla mulle että kuluu vastaanottoaika kalenterin ottamiseen laukusta ja sen pläräämiseen kun tutkimukset pitäisi ehtiä tekemään. Enemmän kyllä meni aikaa lääkärin päänaukomiseen kun siihen, että kurkkasin kalenterista sen päivämäärän.

Vuodeosastolla aamukierrolla olivat sekoittaneet mut johonkin toiseen potilaaseen ja lääkäri alkoi puhua mulle mun kohdunpoistosta. Todellisuudessa multa oli leikattu endometriooma, munasarja ja munanjohdin pois sekä poistettu endokylvöä. Lääkärin reaktio oli kiukku, kun oikaisin että tietääkseni olin ihan toisessa leikkauksessa. Itse ehdin tosissaan jo säikähtää että multa olisi kohtu erehdyksen takia poistettu.

Leikkauksen jälkeen pyysin että hoitaja olisi lähellä kun ekan kerran nousin sängystä mennäkseni vessaan. Olin menettänyt verta sen verran että sain verensiirton ja olo oli hutera. Pelkäsin siis että pyörryn vessaan mennessäni. Hoitaja tokaisi että kyllä sitä nyt aikuinen vessaan osaa mennä itsrkin. Joo osaa kyllä mutta ei välttämättä kykene huonon kunnon takia. Heräsin lattialta ja hoitaja tokaisi että menit sitten pyörtymään ja että millä tavalla meinasit että sut nyt sänkyyn saadaan takaisin.

Huonekaverille sanottiin että tämän pitäisi mennä suihkuun mutta huonekaveria pyörrytti ettei myös uskaltanut mennä yksin. Lähdin kaverin tueksi kun hoitaja oli taas haluton auttamaan. Huonekaveri kanssa meni ja pyörtyi ja saatiin molemmat hoitajalta kauheat haukut että tuolla tavalla leikkausten jälkeen pelleillään.

Kotiinlähtiessä en saanut enää särkylääkettä että kestäisin reilun tunnin kotinatkan autossa leikkauskipujen kanssa. Sanottiin vaan että mene apteekin kautta.

Eli ei tosiaan houkuttele mennä tuonne taas. Onko ne kaikki kättärillä sadistisia vai onko mulke sattunut sekopäisimmät yksilöt mua hoitamaan? Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei oo jumalauta todellista. Kokemusta ei ole kuin muista sairaaloista mutta tuohan on täysin pöyristyttävää.

Ikävä kyllä näin on käynyt ja en itse todellakaan jäänyt sanattomaksi vaan annoin palautteen samantien ja hyvinkin suorasanaisesti tuosta kohtelusta kyseisille henkilöille mutta heidän kanssaan oli aivan mahdoton saada millään tavalla rakentavaa keskustelua ja vuorovaikutusta aikaiseksi. En tiedä menikö heillä sitten pasmat sekaisin kun joku uskalsi suunsa avata vai ottivatko kaiken kritiikin henkilökohtaisena loukkauksena. Kohteluni ei palautteenkaan jälkeen meinaan parantunut. Ap

Vierailija

Ei mitään uutta Suomen auringon alla. Minä kun olin 14-vuotias ja kävelin portaita alas omalla, kömpelöllä tavallani, niin hoitaja tuli, tarttui kädestä ja alkoi retuuttaa eteenpäin liian nopeasti. "Nyt hankkiudutaan pakko-oireesta eroon." Sitten kun tiuskaisin vihaisena, että kyse ei ole pakko-oireesta, vaan polvikivusta, niin hoitajat alkoivat yhdessä naureskella, "miten noin iso tyttö voikaan olla niin typerä, ettei osaa edes käyttää portaita".

Kahta vuotta myöhemmin polveni räjähtivät kuvaennollisesti käsiin. Diagnoosina kondromalasia patellae, eli polven rustonpehmentymätauti. Tulehdus oli asianmukaisen terapian puutteessa päässyt ilkeytymään aika järkyttäväksi, jalkoihini sattui 24/7. Fysioterapia aloitettiin välittömästi, mutta kesti se kuitenkin kolme vuotta ennen kuin oireet helpottivat niin, että kykenin taas kävelemään ilman apuvälineitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap, sinun olisi tullut tehdä kirjallinen valitus potilasasiamiehelle.

Teinkin valituksen mutta ei johtanut mihinkään. :( Ap

Vierailija

Mulle tehty suurinpiirtein vastaava leikkaus ja en SAANUT mennä vessaan yksin heti ensi alkuun. Hoitaja saattoi ja jäi odottamaan oven ulkopuolelle, enkä saanut laittaa ovea lukkoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulle tehty suurinpiirtein vastaava leikkaus ja en SAANUT mennä vessaan yksin heti ensi alkuun. Hoitaja saattoi ja jäi odottamaan oven ulkopuolelle, enkä saanut laittaa ovea lukkoon.

Tämä siis naistenklinikalla

Vierailija

Pakko kertoa oma, suht päinvastainen, kokemukseni Kättäriltä. Olin raskaudenkeskeytyksessä pari vuotta sitten ja mieleen jäi erityisesti, että kaikki olivat erittäin asiallisia, vaikka asian luonteen vuoksi olisin ymmärtänyt kylmän kohtelun. Sain kivunlievitystä ja kävivät säännöllisesti kysymässä vointia, mikä auttoi suuresti rankassa (fyysisestikin) kokemuksessa. Ajattelisin, että se on ihmisistä, eikä paikasta kiinni. Ja kaikilla on tietysti huonot päivänsä. Voisitkohan saada toisen lääkärin/hoitajan esim. sanomalla, että pelkäät toimenpidettä (olettaisi että laittaisivat empaattisen henkilön asialle). Tsemppiä tilanteeseesi ja pidä puolesi.

Vierailija

Tee seuraavaksi kantelu aluehallintovirastoon. Tuohan on aivan asiatonta käytöstä.
Kyllä minäkin sermin taakse kuulin tyksissä, kun eräs lääkäri raivosi pelkopotilaalle. (Potilas halus toimenpiteen nukutuksessa, ei puudutuksessa)

Sama lääkäri seuraavaksi raivosi hoitajille, että kuka on ottanut hänen jonkun työkalunsa. (En muista mikä se oli,.stetoskooppi ehkä)

Vierailija

Muistelisin että kävin kätilöopistolla röntgenkuvissa kun käsi ollut kuukauden kipeä. Kysyin saisinko nähdä röntgenkuvat, en saanut, 30 eurolla olisin voinut ostaa cd:n jolle kuvat poltettu.

Tuli soittoa perästä että luu sieltä oli ihan katkipoikki enkä ikinä sitten hahmottanut että mistä kohtaa se luu katkesi ja miten hyvin oli paikoilleen asettunut. Lääkärin mukaan riittävän hyvin.

Onko tuo ihan normikäytäntö että pitää maksaa 30e että saa omat röntgenkuvansa nähdä?

Vierailija

Perus kättärimeininkiä. En ees ala kertomaan synnytyksestä nyt, kun oon sen täällä jo monesti kertonut.

Pääpiirteittäin kuitenkin: vittuilua, vähättelyä, ei suostuttu auttamaan melkein missään, vaikka en päässyt edes sängystä ylös, kipulääkkeitä pihdattiin, ym.

Pahin pelkoni tässä raskaudessa on, että joudun taas kättärille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muistelisin että kävin kätilöopistolla röntgenkuvissa kun käsi ollut kuukauden kipeä. Kysyin saisinko nähdä röntgenkuvat, en saanut, 30 eurolla olisin voinut ostaa cd:n jolle kuvat poltettu.

Tuli soittoa perästä että luu sieltä oli ihan katkipoikki enkä ikinä sitten hahmottanut että mistä kohtaa se luu katkesi ja miten hyvin oli paikoilleen asettunut. Lääkärin mukaan riittävän hyvin.

Onko tuo ihan normikäytäntö että pitää maksaa 30e että saa omat röntgenkuvansa nähdä?

Ei ole. Omat tietonsa yms. on oikeus nähdä. Mulle/äidille mun iästä riippuen on automaattisesti näytetty röntgenkuvat aina ja kerrottu mikä on ongelma ja kontrollissa uudelleen kuvat vierekkäin. Röntgenissä oon ollut skolioosin takia noin 40 kertaa ja käden murtuman takia kahdesti koko 21 vuoteni aikana.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat