Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA!! Opiskelutyön deadline ja paniikkikohtaus

Vierailija

Onko kenelläkään kokemusta miten selvittää aivoja vaativia tehtäviä kun elämä on heittänyt ämpärillisen kuraa niskaan? Opiskelen vaativaa alaa yliopistossa ja nyt olisi todella nopeasti saatava laaja työ kasaan (15 sivun työn pitäisi olla valmis puoleenyöhön mennessä, kasassa 3 sivua kuraa). Elämä meni siis uusiksi muutama kuukausi sitten kun mies päätti jättää minut ja lapset. Olen saanut tilanteen rauhoitettua siinä määrin, että lupasi miettiä vielä. Minulla on opinnoissa vaativa vaihe ja vaativa työ omalta alalta. Niin ja se perhe. Tähän asti selvinnyt "hyvin". Painoa tietty lähtenyt 10kg, mutta pyrin syömään vähän mutta tasaisesti. Ajoittaiset paniikkikohtaukset olen saanut hengitettyä pois ja huutoitkulle olen varannut tasaisesti aikaa. Nyt en vaan enää pysty ja deadline lähestyy.

Miten saisin siis tsempattua itseni nyt kasaan? En voi tätä nyt keskenkään jättää. Sydän hakkaa, kädet tärisee, hengitys ei tasaannu. Olen koittanut kaikki samperin mielikuvaharjoittelut ja tauot. Miksi oi miksi ei voi pää toimia?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Lämmin suihku/sauna. Pidät ittes lämpösenä. Juot lämmintä, kahvia. Kiihdyttää aineenvaihduntaa, piristää ja saa aivot toimimaan paremmin. Mulla kun on ollut vastaavaa, oon tehnyy tuon ja pelannut puhelimesta jotakin candy crush-tyylistä peliä jossa ei tartte paljoa aivoja käyttää, mutta saa hetkeksi keskittyä johonkin muuhun.

Vierailija

Ja sun tarvitsee saada tuotettua vain alle 2 sivua per tunti, että saat valmiiksi deadlineen. Kyllä sä pystyt siihen!

-2

Vierailija

Miksi olet jättänyt viimeiseen iltaan, kun aikaa 15 sivun työhön on varmasti annettu viikkoja? Miksi päivystät av:lla etkä kirjoita esseetäsi? Tyhmä provo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi olet jättänyt viimeiseen iltaan, kun aikaa 15 sivun työhön on varmasti annettu viikkoja? Miksi päivystät av:lla etkä kirjoita esseetäsi? Tyhmä provo.

Hohhoijjaa. Täällä meillä itse täydellisyys jonka elämä menee aina kuin oppikirjoissa. Saattaa olla, että itsekin joskus putoat kovaa ja korkealta. Ehkä silloin ymmärrät, toivottavasti, etkä olekkaan parantumaton idiootti.

Joopajoo1

Vierailija kirjoitti:
Tee sisällysluettelo, eli jäsennä työhön tulevat asiat ja luo rakenne. Siitä sitten vaan toteuttamaan.

Tämä. Tyhjän sivun kauhu väistyy, kun tekee sisällysluettelon, kirjoittelee otsikot ja otsikoiden alle kaikki mitä mieleen tulee, ihan sama missä järjestyksessä. Siitä sitten pikkuhiljaa lisäilee, järjestelee yms :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä "todella vaativat" yo-esseet sutaisee kasaan muutamassa tunnissa. Av-ämmiltä käy helposti.

Minä joka kerroin että vain alle 2 sivua per tunti tarkoitin että sen saa kyllä tehtyä. Oli sitten mikä essee tai työ tahansa. Laadusta en mene takuuseen, mutta tekstiä pystyy kyllä tuottamaan alle pari sivua tunnissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hohhoijjaa. Täällä meillä itse täydellisyys jonka elämä menee aina kuin oppikirjoissa. Saattaa olla, että itsekin joskus putoat kovaa ja korkealta. Ehkä silloin ymmärrät, toivottavasti, etkä olekkaan parantumaton idiootti.

Hohhoijjaa vaan sinnekKin riemuidiootille. Mikä on siis syy, että tehtävä on jätetty viimeiseen iltaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt viimeiseen iltaan, koska olen tehnyt muita opintoja, töitä ja selviytynyt arjesta muun ajan. Ja aikaa itse asiassa annettiin poikkeuksellisen vähän, mutta puolitoista viikkoa kyllä. Olen jäsentänyt työni kyllä ja tehnyt sisällysluettelon, mutta koska en ole kerennyt perehtymään lähteisiin kunnolla niin se muuttuu tekstin mukana koko ajan.

Kiitos myös muista vinkeistä ja candy crushin pelaajalle iso peukku, minun vastaava on spider pasianssi. Ongelmana vaan on se, että siihen sitten jumitun. Nyt otan ison hengityksen, käyn vielä kerran pitkällä lenkillä ja sitten suihkuun. Ellei vieläkään helpota niin skippaan kurssin ja suoritan sen joskus kun elämäntilanne on hieman rauhoittunut.

Mutta miten voi olla niin vaikeaa antaa itselleen aikaa ja vähän epäonnistua kun kaikki kaatuu muutenkin niskaan? Miksi aivoni huutaa uupumuksen läpi, että tässä tapahtuu nyt jotain kamalaa jos vaan annankin olla ja suoritan kurssin myöhemmin?

-AP

Vierailija

Muista ap päivittää tilannetta tänne vaikka tasatunneittain! Tsempit ja voimahalit! Muista: olet kauniimpi ja älykkäämpi kuin kukaan muu tänne kirjoittava! Girl power!!!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat