Voiko hammaslääkärissä maksaa NÄIN paljon...

Vierailija

Retentiolevyn tekeminen ja etuhampaiden raon paikkaus: 1300e.

Kävin siis läpi oikomishoidon jonka hinta-arvio 3800e, aikaa veikattiin menevän viitisen kuukautta. Lopputulos: 4800e olen maksanut, oiottiin siis sellaisella kirkkaalla oikomiskojeella, ei Invisalign vaan tuntemattomampi merkki, aikaa meni vajaa 3kk.

Jäi melko kusetettu fiilis kun viimeinen lasku tuli tänään postissa.

Kommentit (8)

Vierailija

Onko sinulla kirjallisena tuo hinta-arvio? Kannattaa kysäistä vaikka kuluttaja-asiamieheltä tuosta. Loppulaskuhan ei saa ylittää kauheasti hinta-arvioita, varsinkaan jos potilasta/asiakasta ei informoida välillä tilanteesta ja sovita, että jatketaanko tai kuinka. Tuo on kuitenkin aika iso ylitys. Kannattaa kysellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla kirjallisena tuo hinta-arvio? Kannattaa kysäistä vaikka kuluttaja-asiamieheltä tuosta. Loppulaskuhan ei saa ylittää kauheasti hinta-arvioita, varsinkaan jos potilasta/asiakasta ei informoida välillä tilanteesta ja sovita, että jatketaanko tai kuinka. Tuo on kuitenkin aika iso ylitys. Kannattaa kysellä.

Kiitos neuvosta, ei valitettavasti ole kirjallisena. Olen ennenkin tehnyt isoja/kalliita operaatioita yksityisellä eikä koskaan ole ollut kirjallisena mitä ollaan puhuttu. No, oma moka varmaan, harkitsen kyllä soittavani jos saisin tarkemman erottelun mistä tuo summa koostuu.

Paskinta tietysti, ettei näistä hampaista niin täydellisiä vieläkään tullut...en kyllä enää tuolle hammaslääkärille mene ja muutenkin alkaa usko mennä yksityisiin kun maksan tuhansia ja siltikin lopputulos on aina vaan vähän entistä parempi.

Vierailija

Suullisenakin tietysti hinta-arvion pitäisi olla sitova. En vain tiedä, millä sen sitten todistaa.

Meillä joskus autoremontin hinta-arvio oli 1500 (markka-aikana) ja haettaessa auto, hinta olikin 5000mk.. Ei ollut kirjallisena hinta-arvioita ja oltiin nuoria ja tyhmiä, että maksettiin. Tuo olisi kyllä pitänyt riitauttaa.

No, tuosta on opittu se, että kaikki isommat (ja vähän pienemmätkin) asiat sovitaan kirjallisena.

Toivottavasti asiasi selviää. Kurjaa kuitenkin, ettei noin suurella summalla saa edes kunnon laatua.

Vierailija

Mun hammaslääkärillä jo alkutarkistus, röntgeni, kahden hampaan poraaminen ja paikkaus, loppupuhdistus, maksoivat yhteensä jotain 1300€. Tuli vittuuntunut olo ja aloin miettimään että enpä taida mennä hammaslääkäriin enää 10 vuoteen. Revin irti jos alkaa sattumaan.

Vierailija

Minulla harkinnassa oikomishoito (ylös ja alas) purennan ja etenkin vinksottavien hampaiden vuoksi. Ensikäynti oikomislääkärillä, muottien valu ja röntgen maksanut nyt 560e. Oikominen kestää 1.5-2 vuotta. Hinnaksi tullee noin 3500e/v. Tarkempi hoitosuunnitelma vielä edessä. Sen jlk pitäisi osata päättää haluaako jatkaa. Moni asia on alkanut mietityttää (rahanmeno, oikomistulos, tarpeellisuus, raudat noin käytännössä...)
Tulee olemaan vaikea päätös.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvosta, ei valitettavasti ole kirjallisena. Olen ennenkin tehnyt isoja/kalliita operaatioita yksityisellä eikä koskaan ole ollut kirjallisena mitä ollaan puhuttu. No, oma moka varmaan, harkitsen kyllä soittavani jos saisin tarkemman erottelun mistä tuo summa koostuu.

Paskinta tietysti, ettei näistä hampaista niin täydellisiä vieläkään tullut...en kyllä enää tuolle hammaslääkärille mene ja muutenkin alkaa usko mennä yksityisiin kun maksan tuhansia ja siltikin lopputulos on aina vaan vähän entistä parempi.

"

Ei se välttämättä ole hammaslääkärin vika, sillä olen huomannut että Kela korvaukset pienevät joka vuosi ja omavastuu osuudet kasvavat. Ja luulen, ettei kaikki oikeushoidot mene Kelan läpi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun hammaslääkärillä jo alkutarkistus, röntgeni, kahden hampaan poraaminen ja paikkaus, loppupuhdistus, maksoivat yhteensä jotain 1300€. Tuli vittuuntunut olo ja aloin miettimään että enpä taida mennä hammaslääkäriin enää 10 vuoteen. Revin irti jos alkaa sattumaan.

MITÄÄÄÄ??? :D Ei oo todellista, miten voi maksaa noin paljon? Alkaa pelottaa hammaslääkärit entistä enemmän...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat