Keitätkö perunat kuorittuina vai kuori päällä?

Vierailija

Itse keitän kuori päällä, ja usein syön kuorenkin.

Kommentit (8)

Vierailija

Riippuu siitä mitä teen. Jos ihan vaan kokonaisia perunoita niin yleensä keitän kuorineen. Jos taas teen esim. keittoa tai muusia tms. niin kuorittuna ja pilkottuna.

Vierailija

Aina kuori päällä, myös muusiin, kun minusta on helpompi kuoria ne kypsinä. Sitä paitsi meillä jokainen syöjä kuorii itse omat pottunsa eikä äiti. Vain silloin kuorin, kun teen jotain keittoa, kiusausta tai muuta sellaista ruokaa.

Keitettyjen perunoiden kuori on koirien suurta herkkua, raakojen kuoria ei syö oikein mikään. Menee siis paljon vähemmän ruokaa hukkaan.

Vierailija

Aina olen keittänyt ilman kuorta ja niin on mun vanhemmatkin. Kuoriperunat sai jäädä aikoinaan kouluun, ihan kamalia muistoja. 

Vierailija

Perunat keitän kuorittuina ja paloittelen ne ennen keittämistä pienempiin osiin niin kypsyvät nopeammin ja ei tarvitse valmiina sitten pienille lapsillekaan paloitella perunaa. Mulle selvisi muutama vuosi sitten että jotkut keittää perunat kuorineen ja osa jopa syö ne, en ollut itse koskaan törmännyt tuohon ilmiöön että keitetään perunat kuorineen. 

Vierailija

Perunan terveellisin osa on kuoren ja perunan välissä. Se seikka on syy miksi peruna kannattaa syödä kuorineen. Itse teen perunoista kaikenlaista vaihdellen. Joskus kuorin ja toisinaan en kuori. Isompi vaiva on pestä kuin kuoria perunat. Ei vain kuulu tapoihin laskea vaivaa keittiössä. Minähän ne enimmäkseen teen ruuat niin totta munassa maku on tärkeintä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat