Apua olen ihastunut varattuun mieheen!

Vierailija

Mies on naimisissa, lapsia ei ole. Itse olen kihloissa ja minulla on kaksi lasta. Mies on minua noin 10< vuotta vanhempi, nähdään viikottain pakosti ( en viitsi kertoa missä ja minkä takia, ettei tunnisteta vahingossakaan). Olen aivan älyttömän ihastunut tämä mies on niin mukava, huumorintajuinen ja hyvännäköinen.

Ennen en olisi voinut edes kuvitella, että voisin ihastua toiseen. Meillä oli kaikki oikein hyvin. Viimeisen 1,5 vuoden aikana on vain sattunut niin paljon kaikkea, kuten se, että miehen meinasi jättää minut 2vk ennen toisen lapsemme laskettua-aikaa. Aivan yllättäen. Minä kuvittelin silloin, että kaikki on hyvin, miehestä ei ilmeisesti ollut. Mies ei kuitenkaan halunnutkaan erota parin päivän miettimisen jälkeen ja aloimme korjata suhdetta. Nyt viimeisen puolen vuoden aikana minusta on alkanut tuntua, että nyt minä taas puolestani en ole onnellinen ja nyt vielä tämä ihastuskin.

Apua mitä teen, ajattelen 24/7 vain tätä miestä, en uskalla kertoa miehelle mitä tunnen. Ajattelin, että se olisi viestillä paljon helpompaa, mutta minulla ei ole miehen numeroa. Siispä pyysin häntä kaveriksi facebookissa, viime lauantaina. Mies ei ole vieläkään hyväksynyt tai hyljännyt sitä. Eilen kun nähtiin miehen kanssa, mies oli jotenkin hieman ujompi ja nyt mietityttääkin, että jos mies ei tunne samoin kuin minä ja alkaa nyt välttelemään minua niin paljon kuin tässä tilanteessa vain voi. Mies ei esimerkiksi uskaltanut? katsoa minua silmiin eilen yhtään niin paljon kuin normaalisti ja oli muutenkin hieman jännittynyt. Minä taas en uskaltanut sen takia ottaa facebookin ystäväpyyntöä puheeksi. En haluaisi olla liian tungetteleva.

Kommentit (9)

KirkkoSisko
Seuraa 
Liittynyt1.2.2011

Hei ap.

Ihastumisen tunne on emotionaalisesti palkitseva kokemus, koska toinen näyttäytyy sen valossa täydelliseltä ja myös kuva omasta itsestä kohoaa. Ihastuneena olet luultavasti parhaimmillasi, hauska, viehättävä jne. Sen sijaan se oma parisuhde ei näytäkään peilistä vain sitä parhaimmillaan olevaa ihmistä, vaan te tunnette myös toistenne ja omat huonot puolenne ja vaikeat aikanne.
Ihastuminen ei tule korjaamaan alkuperäistä suhdettasi. Teillä on ollut vaikeaa ja olette sitoutuneet yrittämään parantaa tilannetta. Mitähän siinä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta, että sinusta nyt tuntuukin, että tilanne ei ole korjaantunut. Millä lailla olette käsitelleet tuolloin sitä, millaisia toiveita, tarpeita ja tunteita kummallakin on? Millaisia käytännön sopimuksia olette tehneet? Miten olette muuttaneet alunperin ilmentyneen tilanteen suhteen käytöstänne?
Jos pyrkimys parantaa tilannetta on ollut vain epämääräinen toive "Yritetään nyt laittaa suhde kuntoon" ilman mitään selkeitä toimenpiteitä tai sopimuksia tai käyttäytymisen muutosta, tilanne tuppaa luisumaan alkuperäiselle tolalleen.

Ihastuminen voi olla sinun pakopaikkasi, ettei tarvitsisi tehdä kenties raskasta työtä olemassaolevan parisuhteesi eteen. Pakenemalla et kuitenkaan löydä hyvää. Asiat tulevat joka tapauksessa eteen ennemmin tai myöhemmin. 
Miltä kuulostaisi ammattiavun hakeminen parisuhteesi hoitamiseksi? Sellainen, jossa pyritään löytämään uusia mahdollisuuksia ja opitaan konkreettisia vuorovaikutus- ja parisuhdetaitoja. Niitä nimittäin täytyy oikeastaan opetella koko elämä.

Vierailija

Vaikuttaa yksipuoliselta tuo ihastuminen. Mitä jos jättäisit miehen rauhaan, hän ei ilmeisesti halua riskeerata avioliittoaan ja siksi on nyt vaivautunut. Jotkut miehet ovat tosi mukavia, myös vieraille naisille, ja tykkäävät vaikka flirttailla mutta älä käsitä sitä väärin, ei mukavuus ja juttelu tarkoita välttämättä yhtään mitään, on vaan peruskanssakäymistä.
Ihastuksia nyt elämässä tulee ja menee eikä niillä ole mitään todellisuuspohjaa, unohtuvat muutamassa kuukaudessa viimeistään.
Keskity oman parisuhteesi korjaamiseen ja perheeseesi, älä mene toisen avioliittoa sotkemaan.

Aloittaja

KirkkoSisko kirjoitti:
Hei ap.

Ihastumisen tunne on emotionaalisesti palkitseva kokemus, koska toinen näyttäytyy sen valossa täydelliseltä ja myös kuva omasta itsestä kohoaa. Ihastuneena olet luultavasti parhaimmillasi, hauska, viehättävä jne. Sen sijaan se oma parisuhde ei näytäkään peilistä vain sitä parhaimmillaan olevaa ihmistä, vaan te tunnette myös toistenne ja omat huonot puolenne ja vaikeat aikanne.
Ihastuminen ei tule korjaamaan alkuperäistä suhdettasi. Teillä on ollut vaikeaa ja olette sitoutuneet yrittämään parantaa tilannetta. Mitähän siinä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta, että sinusta nyt tuntuukin, että tilanne ei ole korjaantunut. Millä lailla olette käsitelleet tuolloin sitä, millaisia toiveita, tarpeita ja tunteita kummallakin on? Millaisia käytännön sopimuksia olette tehneet? Miten olette muuttaneet alunperin ilmentyneen tilanteen suhteen käytöstänne?
Jos pyrkimys parantaa tilannetta on ollut vain epämääräinen toive "Yritetään nyt laittaa suhde kuntoon" ilman mitään selkeitä toimenpiteitä tai sopimuksia tai käyttäytymisen muutosta, tilanne tuppaa luisumaan alkuperäiselle tolalleen.

Ihastuminen voi olla sinun pakopaikkasi, ettei tarvitsisi tehdä kenties raskasta työtä olemassaolevan parisuhteesi eteen. Pakenemalla et kuitenkaan löydä hyvää. Asiat tulevat joka tapauksessa eteen ennemmin tai myöhemmin. 
Miltä kuulostaisi ammattiavun hakeminen parisuhteesi hoitamiseksi? Sellainen, jossa pyritään löytämään uusia mahdollisuuksia ja opitaan konkreettisia vuorovaikutus- ja parisuhdetaitoja. Niitä nimittäin täytyy oikeastaan opetella koko elämä.

Sehän siinä onkin kun minusta tuntuu, ettei asioita ole vielä käsitelty kunnolla enkä ole saanut tarpeeksi vastauksia. Olen kyllä saanut mieheltäni vastauksen siihen miksi hän silloin halusi erota, mutta vastaus on ollut kovin epämääräinen eikä tarpeeksi kattava niin, että se olisi oikeasti täyttänyt kaikkia kysymyksiäni. Minulla on yhä tunne, että mies oli tenhyt silloin jotain esim. pettänyt, koska myöhemmin kävi ilmi, että oli valehdellut yhden naisen tapaamisesta pari kuukautta aijemmin kun mies halusi erota. Siispä en ole kovin vakuuttunut miehen vastauksesta miksi halusi erota. Kaikki tapahtui kuulemma liian nopeasti ja ahdisti. Ongelma onkin se, että aina kun yritän käsitellä asiaa miehen kanssa uudelleen saan vastaukseksi "Eikö tästä ole jo keskusteltu." Ymmärrän kyllä, että mies haluaisi jo jättää aiheen ja mennä eteen päin, mutta ei hän ei pysty ymmärtämään, että minä en voi jättää asiaa tähän. En, ennen kuin asia on oikeasti käsitelty. Eikä mies suostu siihen, että menisimme keskustelemaan ammattilaisen kanssa asiasta, kuulemma asia ei kuulu muille ja hänen on vaikea puhua vieraille. Näköjään myös minulle.

Tiedän myös, että ihastuminen on väli aikaista ja jos joku suhde syntyisi niin jossain kohtaa se arki kolahtaisi. En kuitenkaan halua sen etenevän siihen pisteeseen. Haluan vain hetkellisesti pitää hauskaa. Äh mikä minua vaivaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
KirkkoSisko kirjoitti:
Hei ap.

Sehän siinä onkin kun minusta tuntuu, ettei asioita ole vielä käsitelty kunnolla enkä ole saanut tarpeeksi vastauksia. Olen kyllä saanut mieheltäni vastauksen siihen miksi hän silloin halusi erota, mutta vastaus on ollut kovin epämääräinen eikä tarpeeksi kattava niin, että se olisi oikeasti täyttänyt kaikkia kysymyksiäni. Minulla on yhä tunne, että mies oli tenhyt silloin jotain esim. pettänyt, koska myöhemmin kävi ilmi, että oli valehdellut yhden naisen tapaamisesta pari kuukautta aijemmin kun mies halusi erota. Siispä en ole kovin vakuuttunut miehen vastauksesta miksi halusi erota. Kaikki tapahtui kuulemma liian nopeasti ja ahdisti. Ongelma onkin se, että aina kun yritän käsitellä asiaa miehen kanssa uudelleen saan vastaukseksi "Eikö tästä ole jo keskusteltu." Ymmärrän kyllä, että mies haluaisi jo jättää aiheen ja mennä eteen päin, mutta ei hän ei pysty ymmärtämään, että minä en voi jättää asiaa tähän. En, ennen kuin asia on oikeasti käsitelty. Eikä mies suostu siihen, että menisimme keskustelemaan ammattilaisen kanssa asiasta, kuulemma asia ei kuulu muille ja hänen on vaikea puhua vieraille. Näköjään myös minulle.

Tiedän myös, että ihastuminen on väli aikaista ja jos joku suhde syntyisi niin jossain kohtaa se arki kolahtaisi. En kuitenkaan halua sen etenevän siihen pisteeseen. Haluan vain hetkellisesti pitää hauskaa. Äh mikä minua vaivaa.

Älä sitten helvetissä mene toisten ihmisten väliin siksi, että haluat vain hetkellisesti pitää hauskaa! Se mies kehen olet ihastunut, on jonkun toisen. Tekisit miehen kanssa sen vaimolle täsmälleen samoin, kuin sun miehes on tehnyt sulle! Tuntuko kivalta? Ei varmasti tuntunut.

Aloittaja

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KirkkoSisko kirjoitti:
Hei ap.

Älä sitten helvetissä mene toisten ihmisten väliin siksi, että haluat vain hetkellisesti pitää hauskaa! Se mies kehen olet ihastunut, on jonkun toisen. Tekisit miehen kanssa sen vaimolle täsmälleen samoin, kuin sun miehes on tehnyt sulle! Tuntuko kivalta? Ei varmasti tuntunut.

Häh? Eihän mun mies ole mitään tehnyt, ei ainakaan myönnä tehneensä, joten ei en tiedä miltä se tuntuu. Me olemme myös keskustelleet pettämisestä, eikä kummankaan mielestä maailma siihen kaadu, jos asian tunnustaa ja toinen saa sitten hyvällä omalla tunnolla tehdä myös niin jos tilaisuus tulee.

Olen myös miettinyt sitä, että toisaalta en halua, että kys. ihastus vaimolleen tekisi niin, koska sehän tekisi miehestä. Miten tämän nyt selitän noh sellaisen ajattelemattoman ja kuva miehen hyvyydestä laskisi.

Vierailija

Älä kerro tuolle miehelle, mitä tunnet. Siinä ylitetään sopivuuden raja, sillä on epäreilua selän takana "testailla ja tutkia", löytyykö seuraavaa mahdollista kumppania ja kannattaako vanha jättää vai ei. Ns. varman päälle pelaaminen on moraalisesti arveluttavaa, eli jos haluat jättää miehesi, niin jätä hänet reilusti, ja ala vasta sitten katsella muita miehiä. Onhan siinä se riskinsä, että jääkin yksin, mutta se on se reilu tapa. Tosin tuossa on vielä esteenä se, että mies on varattu, minkä vuoksi et voi lähestyä häntä tässä mielessä. Sinun on nyt tehtävä päätös oman suhteesi tulevaisuudesta.

Pieni flirttailu viehättävien ja hauskojen ihmisten kanssa piristää varmasti monien varattujenkin päiviä. Sitä ei kuitenkaan tule ottaa minään muuna kuin kutkuttavana leikkinä. Ihastuminenkin on luonnollista, mutta mikäli haluaa jatkaa nykyisen kumppaninsa kanssa, se kannattaa jättää omaan arvoonsa. Voit tottakai nauttia huumaavasta tunteesta ja perhosista vatsapohjassa - se vaihe kun ei kauaa kestä, vaikka pääsisitkin intiimiin suhteeseen kohteen kanssa. Mutta älä anna noiden tunteiden vaikuttaa siihen, millainen kumppani olet puolisollesi, äläkä tunnusta ihastustasi tai sorru pettämään. Mikäli olette miehesi kanssa vuosikymmeniä yhdessä, tämä ei varmasti jää viimeiseksi kerraksi, kun ihastut johonkuhun muuhun. Sinun pitää opetella elämään parisuhteessa tuollaistenkin tunteiden kanssa.

Mikäli päätät jättää oman miehesi, niin muista kunnioittaa ihastuksesi avioliittoa. Mikään ei estä sinua olemasta niin mukava, kaunis, viehättävä ja hauska kuin pystyt, mutta älä osoita käytökselläsi epäkunnioitusta miehen liittoa kohtaan. Älä tunge liian lähelle miestä (niin henkisesti kuin fyysisestikin), äläkä ylitä hyvän maun rajoja flirttailussa. Ja vaikka mies ihastuisikin sinuun, se ei välttämättä merkitse hänelle mitään muuta kuin piristystä arkeen. Älä ehdota pettämistä, äläkä lähde siihen mukaan. Sillehän et voi mitään, jos olet niin mukava ja kiva, että mies päättää jättää vaimonsa (sinun vuoksesi tai muista syistä) ja sitten yrittää sinua, mutta en henkeäni pidätellen moista odottaisi. Onhan se mahdolllista, mutta sen verran epätodennäköistä, että voi mennä monia vuosia elämästä hukkaan sitä odotellessa.

Vierailija

Jahas, hioin tekstiäni niin kauan, että ap kerkesi sillä aikaa kirjoittaa tarkennuksia, joiden myötä suuri osa tekstistäni ei ole enää relevanttia. - 6

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat