Pomo kiertelee ja kaartelee palkankorotukseni suhteen.

Vierailija

Olen ollut nyt ko. Firmassa töissä 14kk. Kun jätin aikaisemman palkkapyyntöni ja se meni läpi, pomo meilasi että voimme katsella palkkaa uudestaan kun olen asettunut taloon. Nyt hän kiertelee ja kaartelee aiheen ympärillä "manipulaattisesti" vaikka olen jo kolme kertaa korotusta pyytänyt ihan selkeällä kohteliaalla suomenkielellä Ja jopa antanut hänelle mahdollisuuden määritellä korotus. Pisin vastaus jonka olen saanut on ollut tyyliin sitä kohti tässä mennään.

Motivaationi työskennellä firmalle alkaa hiipumaan. Työtäni ja joustavuuttani (teen paljon liukumaan projektiluontoisen työn takia ja pidän liukumaa pois työnantajalle sopivana hetkenä) arvostetaan ilmeisesti sanallisten kiitosten verran, mutta ei se kyllä mieltä lämmitä sinä 14h tunnin päivänä kun vielä klo 22.00 työpaikalla projektia viimeistelet. Aikataulut ovat kaikille liian ahtaita ja koska työmme on ketjuuntuvaa, oma työpanokseni alkaa kun muut saavat omansa valmiiksi -myöhässä ja dedis lyö aina mun varpaille.

Kertokaa te kokeneemmat kieliikö tuollainen kiertely, että mun olis aika etsiä uusi duuni? En mä voi ketään pakottaa tai uhkailla antamaan korotusta, mutta tympii tuollainen epäkunnioitus ettei mun pyyntöä jotenkin oteta tosissaan. En yhtään epäile ettenkö uutta duunia saisi jopa tänä taloushetkenä sillä olen erikoisosaaja. Entinen pomoni mm. toivotteli mua tervetulleeksi takaisin jos en uudessa duunissa viihdy vaikka hyppäsin heiltä pois. Eli mitäs mieltä olette, onko korotusta näkyvissä vai pelaako pomo vain jonkinsortin mind gamea ja lisäaikaa? Alanko etsimään kaikessa hiljaisuudessa uutta työtä?

Ja kyllä, mulla on perusteet palkankorotukselle, en sitä pelkästä mutusta vaadi. Joskus tuntuu kuin vaadittaisiin samanlaista sitoutumista ja ajankäyttöä kuin olisin osakas. Kaikki se massiivinen projektityö enkä tehtyjä tunteja voi vapainakaan pitää kuin silloin kun pomo sallii. Miksi siis työskentelisin keskiarvopalkkaani 900e halvemmalla palkalla?

Kommentit (14)

Vierailija

Ikävä tilanne. Ehkä voisit kommunikoida pomolle, että tällaisenaan palkka ei vastaa vastuuta ja osaamistasi ja on kai aika ruveta miettimään muualle siirtymistä. Miksi muuten lähdit töihin 900 euroa halvemmalla?

Vierailija

Ai palkankorotuspyynnön takia? :D

No sitten vaan onnea siihen rekrytointiin. Joutuvat joka tapauksessa varmasti maksamaan enemmän palkkaa kuin mitä mulle. Kannatti siis vaihtaa...

Vierailija

Kysyisin tuossa tilanteessa entiseltä pomolta, mihin hintaan hän olisi valmis ottamaan sinut takaisin. Ja marssisin sen jälkeen nykyisen esimiehen juttusille ja esittäisin aika tiukan vaatimuksen.

Olet pelannut korttisi hyvin, kun olet hankkinut itsellesi erityisosaamista, jolle on kysyntää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne. Ehkä voisit kommunikoida pomolle, että tällaisenaan palkka ei vastaa vastuuta ja osaamistasi ja on kai aika ruveta miettimään muualle siirtymistä. Miksi muuten lähdit töihin 900 euroa halvemmalla?

Siirryin firmasta jossa työtahti oli tosi kova ja ajattelin että pyyntini oli kohtuullinen vastuuseen ja 8-16 työaikaan nähden. Paljastuikin että joudun ottamaan enemmän vastuuta ja ainoana alan erikoisosaajana lafkassa joustamaan työtunneista että ehdimme saada projektit aikamäärään mennessä asiakkaalle. Muut kollegat kiireessä jakavat hommiaan mutta kukaan ei voi auttaa mua kun ei osaa. Ja vaikka takana olis 14h tunnin pv, en vain voi heittää mennä kotiin niinkuin muut. Mulla on vastuu saada se himma purkkiin. Kun on luvattu asiakkaalle! Tilanne on tosi epäreilu mun kannalta mutta ei se pomo sitä ymmärrä vaikka kuinka selitän. Olen sitä mieltä aidosti että minä jos kuka ansaitsen palkankorotuksen.

Vierailija

Onpa harmi että tätä työaikaa ei suoraan määritelty sopimuksessa. Kyllä minäkin taitaisin ottaa yhteyttä vanhaan pomoon ja hänen tarjouksensa perusteella käydä jututtamassa nykyistä. Erityisosaamisesi perusteella kuulostaa kyllä siltä että tällä nykyisellä työpaikallasi ei ole niin helposti varaa päästää sinua käsistään. -2

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos odotat tilikauden loppuun? Monilla firmoilla budjettia ei saa ylittää näin loppuvuotta kohti.

Ollaan vielä aika pikkufirma. Yli 30 työntekijää. Vaikea kuvitella että ylin johto alias toimitusjohtaja olisi erikseen kieltänyt. Meille on myös viime kuussa rekrytty 4 uutta työntekijää ja kutsuttu harjoittelijat duuniin. Firmalla menee siis taloudellisestikin ihan kivasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siirryin firmasta jossa työtahti oli tosi kova ja ajattelin että pyyntini oli kohtuullinen vastuuseen ja 8-16 työaikaan nähden. Paljastuikin että joudun ottamaan enemmän vastuuta ja ainoana alan erikoisosaajana lafkassa joustamaan työtunneista että ehdimme saada projektit aikamäärään mennessä asiakkaalle. Muut kollegat kiireessä jakavat hommiaan mutta kukaan ei voi auttaa mua kun ei osaa. Ja vaikka takana olis 14h tunnin pv, en vain voi heittää mennä kotiin niinkuin muut. Mulla on vastuu saada se himma purkkiin. Kun on luvattu asiakkaalle! Tilanne on tosi epäreilu mun kannalta mutta ei se pomo sitä ymmärrä vaikka kuinka selitän. Olen sitä mieltä aidosti että minä jos kuka ansaitsen palkankorotuksen.

Tuo on minusta törkeää. Minulle on tehty ihan sama temppu. Jos olisin tiennyt sen ihan oikean toimenkuvan etukäteen, olisin tietenkin esittänyt korkeamman palkkatoiveen. Pikkuisen olen saanut hilattua liksaani ylöspäin mutta mietin tosissani pitäiskö ihan oikeasti ryhtyä tekemään just sen palkan mukaista työtä. :(

Vierailija

Neuvottele entisen pomosi kanssa kaikessa hiljaisuudessa. Kun olet saanut häneltä pitävän tarjouksen, kerro nykyiselle pomollesi, että aiot lähteä jos ei palkka nouse. Ja muista, sinun pitää olla valmis myös sitten lähtemään = uuden työpaikan on oltava varma ja sinä et voi jäädä haikailemaan mitään nykyisessä paikassasi.

Onnittelut siitä, ettö olet hankkinut erikoisosaamista jonka avulla tulevaisuutesi näyttää hyvältä! Ei muuta kuin toimeksi, go girl!

Vierailija

Kai oot kirjannut joka tunnin ylös. Meilaa ja pyydä ylityökorvausta. Ehkä sitten ottaa tosissaan. Meilaa pomolle tunnit joka kk ja tallenna printti kotiin omaan mappiin. Kun lähdet, pyydät rahat palkkaturvan kautta. Maine alalla tosin on sit mennyttä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat