Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä pyykin saa tosi raikkaan tuoksuseksi??

Vierailija
10.02.2006 |

Käytän huuhteluainetta joka tuoksuu hyvältä...pyykki tuoksuu hyvältä myös siihen asti kunnes on kuivaa.

Haluaisin esim. vaatekaapin tuoksuvan raikkaalta mutta en siinä onnistu.

Vinkkejä??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten voi jättää edestä täytettävän pesukoneen luukun viereisen tiivisteen puhdistamatta niin, että sinne jää vettä ja likaa, jolloin niistä muodostuu hirveän hajuista harmaata mömmöä. Kannattaa vielä unohtaa märät pyykit yön yli koneeseen, jolloin pyykkeihin saa kivan tunkkaisen/homeisen hajun, jota ei kestä kukaan.

Minulla on laventelin tuoksuinen pussi liinavaatekaapissa. Pyykeille tein tuon jälkimmäisen käsittelyn. Eilen pesin pesukoneen tiivisteestä sen kauhan mömmön pois.

Vierailija
2/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen välillä miettinyt samaa.. sen olen ainakin huomannut kun tuttavallani on kuivausrumpu jossa saa vaatteet hetkessä kuivaksi hänen pyykinsä tuoksuu aina tosi raikkaalle( pyyhkeet ja lakanat ym..)! sekin monesti auttaa, kun on saanut pyykit kuivaksi nostaa pyykkitelineen pyykkeineen esim. parvekkeelle tuuulettumaan, pakkasessakin.. se tuo pyykkeihin tosi raikkaan tuoksun ja tuoksuu sen jälkeen vaatekaappikin raikkaalle!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin vuokra-asunnossa mulla joskus aikoja sitten oli tuollainen ongelma. Se johtui siitä, että asunnon ilmanvaihto ei ollut oikeanlainen.

Pyydän, pliis käyttäkään tuoksuttomia pesuaineita. Vaatteet jotka haisevat pesuaineelle ovat aivan kamalia.

Jotkut pesuaineet haisevat aivan järkyttävälle, ne haisevat metrien päähän!!!

Ja sitten ihmetellään miksi ihmisillä lisääntyy astma ja allergiat??

Tuoksuallergisen ja astmaisen elämä on tosi vaikeaa, jos lähipiirissä on sellaisia ihmisiä jotka käyttävät tuoksullisia pesuaineita.

Vierailija
4/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä asunnossamme (vanha kerrostaloasunto) pyykit kuivuivat tosi hitaasti ja haisivat tunkkaiselle. Asunnossa ei tietty ollut mitään ilmanvaihtoa. Uudessa asunnossamme on lattialämmitys ja ilmastointi, ja pyykitkin kuivuvat vajaassa vuorokaudessa. Ja tuoksuvat hyvälle.

Eli sanoisin että hyvä ilmavaihto auttaa asiaa.

Vierailija
5/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se meni sillä ohi kun ensiksi pesin pesukoneen (tyhjänä 90 astetta ilman pulveria, apteekista saa myös sitruunahappoa sitä varten). sen jälkeen oon pessy kaikki pyykit 60 asteessa(ennen 40) ja aina myös huuhteluainetta. nyt tuoksuu vaatekaapitkin raikkaalle ja puhtaalle.

Vierailija
6/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittehän, että vaatteet joissa on lycraa ja monet muutkin uuden teknologian vaatteet (veden pitävät ulkoiluvaatteet) ovat arkoja huuhteluaineille. Eli niitä ei saa käsitellä huuhteluaineilla.

Ja kyllähän ne pesu- ja huuhteluaineet tuoksuvat ihanalle, mutta minkäs teet, kun saat päänsäryn, ääni häviää, keuhkoista nousee limaa ja olo on kuin hengittäisi suodattimen läpi.

Ja kaikki tämä tapahtuu myös jos jollain ihmisellä samassa huoneessa on tuoksullisella pesuaineella pestyt vaatteet.

Joten, pliis, käyttäkään tuoksuttomia. Ne pesee ihan yhtä hyvin.

Ei eivät turruta hajuaistejanne.

Vierailija
7/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pyydän, pliis käyttäkään tuoksuttomia pesuaineita. Vaatteet jotka haisevat pesuaineelle ovat aivan kamalia.

Jotkut pesuaineet haisevat aivan järkyttävälle, ne haisevat metrien päähän!!!

Ja sitten ihmetellään miksi ihmisillä lisääntyy astma ja allergiat??

Tuoksuallergisen ja astmaisen elämä on tosi vaikeaa, jos lähipiirissä on sellaisia ihmisiä jotka käyttävät tuoksullisia pesuaineita.

Miehen sisko käy välillä yökylässä, ja hän käyttää hajuvettä päivittäin. Hänen nenänsä on vain jo turtunut tuoksuun ja hajuvettä menee ihan liikaa... Lakanat haisevat hänen jälkeensä hajuvedelle, samoin vauva jos täti on pitänyt sylissään!

Ja itse nukuin viimeksi yökylässä ollessani todella huonosti, lakanat oli nimittäin pesty haisupeuaineella. Yöpukukin löyhkäsi kun kotona otin sen kassista, oli heitettävä heti pesuun.

Vierailija
8/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muuta käytäkkään. Tekee pyykistä myös pehmeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan