Hyväksikäyttö vai myös oma syy?

Vierailija

Ajauduin pari viikkoa sitten juhlissa hommiin erään miehen kanssa. Minä olin tuhannen päissäni, minkä hän hän tiesi. Hän oli itse minua selvempi. Asiat johtivat toiseen nopeasti, ja yhtäkkiä olinkin jo riisuttuna. Pyysin että hän olisi varovainen, mutta päinvastoin hän ei todellakaan ollut varovainen. Sanoin monta kertaa kuinka paljon minua sattuu, mutta mies ei ollut moksiskaan vaan jatkoi lykkimistä.

Minulle jäi tästä ahdistunut olo, minua sattui fyysisesti vielä muutaman päivän tapahtuneen jälkeen joten kohtelu todellakin oli rajua, ja vaikka tästä on jo lähes pari viikkoa niin asia vaivaa minua edelleen, jopa niin että jätin eilen töihinkin menemättä. En tiedä mitä minun pitäisi ajatella tästä, olenko tullut hyväksikäytetyksi vai saanko syyttää itseäni. Koen että olin tilanteessa jollain tapaa alistettu, minua ei kuunneltu ja tuntuu että humalaani on käytetty hyväksi, koska en itse tajunnut kunnolla mitä tapahtuu. Toisaalta taas ehkä minun olisi pitänyt sanoa selkeästi "lopeta" sen sijaan että olisin hokenut kuinka minua sattuu. Ja vaikka seksiä edeltävät tapahtumat ovatkin sumussa humalan takia, niin muistan että tiedostin jo silloin että tästä seuraa seksiä. Se ei kuitenkaan ollut minun tahtoni tai minun aloitteestani, vaan mies vei kaiken eteenpäin. Olisi vaan ehkä pitänyt silloin jo osata vastustella.

Sekava teksti, mutta halusin jonnekkin puhua, koska kenellekkään en voi tästä sanoa. Halusin myös samalla kysyä että miltä tilanne teistä kuulostaa?

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Noi on aina hankalia tilanteita. Toisaalta jos et missään vaiheessa sanonut selvästi että "lopeta", mies saattoi olla niin putkiaivo ettei osannut lukea tilannetta.

Vierailija

Jokainen terveellä järjellä varustettu yksilö lopettaa, jos toista sattuu ja se sen sanoo. Kyllä sua on mun mielestä vähintään hyväksikäytetty ellei jopa raiskattu.

Jaksamista!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli susta vaikuttaa että sua ei kuunneltu, kun vastustelit?
Vaikea sanoa mut tsemppiä <3 soita tukinaiseen?

Joo, mutta siitäkään en tiedä että onko mies vaan niin tyhmä ettei ymmärtänyt kun hoin kuinka minua sattuu. Sen takia mietinkin, voinko syyttää itseänikin koska en osannut selkeästi sanoa että "lopeta" vaan ainoastaan kirosin kuinka sattuu.

Mutta kiitos paljon sulle. <3

Vierailija

Minä harrastan usein väkivaltaista alistusseksiä miehen kanssa ja harvoin sattuu enää parin päivän päästä. Sinua ei ole kohdeltu normaalisti, kun olet vielä pyytänyt olemaan varovainen ja olet ilmaissut ettei tunnu hyvältä. 

Tänne voi tulla joku hullu sanomaan että oma vika, mutta älä rakas ihminen kuuntele. Raiskaus tuo ei ole, kun et ole sanonut ei, mutta sen sijaan nimenomaan hyväksikäyttöä ja törkeää loukkaamista ja se ei ole sinun syysi. 

Vierailija

Ainakin ehkä otat opiksesi, miten reagoit vastaisuudessa tämäntyyppisessä tilanteessa.

Juridisesti tuo nyt kyllä ei ole raiskaus tai hyväksikäyttö, jos olet yli 16-vuotias. Muistat kuitenkin tilanteen noinkin hyvin, eli sammunut et ollut.

Ihan kaikkea tässä maassa ei voi laittaa miehenkään syyksi, vaikka ne tietysti monet aika kuspäitä ovatkin. Yleensä sen viinan esim. kaataa suuhunsa ihan itse, ja myös sana EI on opeteltava sanomaan ihan itse.

Sory. Mutta tsemppiä, kyllä sä tästä toivut.

Vierailija

harmi, mutta miehet ei ole ajatustenlukijoita. Jos et selvästy ilmaissut asiaasi

ei ole hyväksikäyttö. Ja kannattaa lopettaa alkoholi jos se tekee sinusta tahdottoman

zombin.

Vierailija

Ja koeta mennä terapiaan, selvästi sua vaivaa paljon. Mulle tuo kuulostaa hyväksikäytöltä, mutta voi olla vaikee todistaa mitään,jos olitte kahdestaan ja humalassa ja kukaan ei oikein muista. Oletko käynyt lääkärissä? Säästänyt vaatteita joissa spermaa tms? Et välttämättä saa miestä tilille, mutta suosittelen itselles hakeen apua, muuten toi voi jäädä haittaan pitläks aikaa. Älä syytä itseäsi!! Jokainen on joskus ollut humalassa (melkein ) eikä se anna toiselle oikeutta käyttää valtaa väärin. Ei ole sun vika ja yritit parhaasi suojella itseäsi. Halaus -2

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Noi on aina hankalia tilanteita. Toisaalta jos et missään vaiheessa sanonut selvästi että "lopeta", mies saattoi olla niin putkiaivo ettei osannut lukea tilannetta.

Jos nainen sanoo että ole varovainen  ja sitten että sattuu, niin kukaan mies ei ole niin tyhmä ettei tajuaisi. Törkeää miesten aliarvioimista. 

Vierailija

Millä tavalla päädyit tuollaiseen kuntoon? Joitko itse liikaa vai humalluitko tavallista enemmän määrästä, joka ei normaalisti päihdyttäisi sinua noin paljon?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
harmi, mutta miehet ei ole ajatustenlukijoita. Jos et selvästy ilmaissut asiaasi

ei ole hyväksikäyttö. Ja kannattaa lopettaa alkoholi jos se tekee sinusta tahdottoman

zombin.

Jos otan suihin mieheltä ja mies sanoo että sattuu, niin onko se sinusta a) maagista ajatustenlukua vai b) normaalia kanssakäymistä etten ime niin kovaa, varon paremmin hampaita jne.?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos nainen sanoo että ole varovainen  ja sitten että sattuu, niin kukaan mies ei ole niin tyhmä ettei tajuaisi. Törkeää miesten aliarvioimista. 

Jurrissa ne miehetkin voi olla oikeesti aika tyhmiä. 

Itselläni on todella arka anus, pukamineen päivineen. Tästä on nykyisen miesystäväni kanssa puhuttu, ja peräreikäni koskettelu on kielletty täysin ja kokonaisvaltaisesti. Kerran sitten, jo monen vuoden seurustelun jälkeen, tämä kännissä yritti kumminkin yllättäen kakkoseen. Suutuin  niin maan perusteellisesti että meinasi ero tulla. Miehen mielestä ylireagoin kun komensin jätkän sohvalle nukkumaan ja otin vielä puukon viereeni turvakseni. Mutta eipä ole sen jälkeen ollut  yhtä tyhmä, edes kännissä.

Joskus vaan on pakko olla lujana. Kukaan muu ei omia rajojasi puolusta kuin sinä itse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

zombin.

Jos otan suihin mieheltä ja mies sanoo että sattuu, niin onko se sinusta a) maagista ajatustenlukua vai b) normaalia kanssakäymistä etten ime niin kovaa, varon paremmin hampaita jne.?

Lähetä video niin voin kommentoida.  Muuten olen sitä mieltä, että aikuisen naisen on kyettävä sanomaan mielipiteensä ellei sitten mies uhkaa jollain aseella tai muuta sellaista.

Vierailija

Asiaa hankaloittaa se ettet suoraan käskenyt lopettaa, mutta kyllä mun mielestä pitäis ymmärtää edes hidastaa ja huolehtia, jos toinen sanoo että sattuu eikä tunnu hyvältä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut harrastaa seksiä monenkaan miehen kanssa. Ei suurin osa tajua. Luulevat että nainen "saa kunnolla" kun sattuu, ja että naiset haluaa metristä jättimulkkua jne.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat