Neuvoja, kaverimies rakastunut minuun jopa epätoivoisesti

Vierailija

Kyseessä vanha tuttavuus, tunnettu lähinnä muutaman yhteisen ystävän kautta, koskaan en sen enempiä ole häneen kiinittänyt huomiota aikaisemmin. Ja sitten kuon puskista,Tunnusti rakkautensa minuun puolisen vuotta sitten. Siitä lähtien on ottanut yhteyttä puhelimitse, myös yöaikaan ja häiritsemiseen saakka. On soitellut eräänäkin yönä n.30kertaa+lukemattomat tekstiviestit joissa vannoo rakkauttaan minua kohtaan. Tämä puhelinhäiriköinti toistuu viikoittain n.2-20x.

Olen vastannut hänelle ainoastaan yhden kerran silloin alussa laittamalla viestin, että olen onnellisesti naimisissa, meillä on kaksi lasta ja toivottelin hyvät jatkot.

Silti häiriköinti ei lopu. Nyt tämä rupeaa saamaan jo pelottaviakin piirteitä, sillä postilaatikkoomme oli ilmestynyt kukkapuska, autoni ikkunaan oli raapustettu sydän ja eilen lenkillä olen aivan satavarma, että näin tämän miehen tuijottamassa minua erään rakennuksen luona.

Olen todella kauhuissani, mieheni ei koko totuutta asiasta edes tiedä, en halua häntä huolestuttaa ja hän on poissa kotoa työnsä vuoksi paljon.

Mitä voin asialle tehdä? En uskalla enää pimeällä mennä edes ulos kun mielikuvitus alkaa laukkaamaan. Aina kun puhelin pirahtaa menen paniikkiin.

Voiko poliisi tehdä asialle jotain/onko tämä kotirauhanhäirintää?

Auttakaa panikoivaa naista mäessä :-(

Kommentit (7)

Vierailija

Kyllä minä sinuna keskustelisin asiasta poliisin kanssa. Tuossa on ihan rikoksiakin joukossa, kuten kotirauhan häirintä. Jospa mies rauhoittuisi siitä, että poliisi ottaisi yhteyttä?

Vierailija

Tässä järjestyksessä:

1) Puhut asiasta TIETENKIN miehesi kanssa, sillä tämä vaikuttaa teidän turvallisuuteenne. Ei perheessä tälläisiä jätetä kertomatta muuta kuin provoviesteissä.

2) Otat yhteyttä poliisiin ja kerrot tilanteen ja kysyt miten toimia. Pyydät lähestymiskieltoa.

Lähestymiskiellon hakemukset löytyvät täältä:

http://www.oikeus.fi/fi/index/lomakkeet/lahestymiskieltoasiat.html

Vierailija

Puhu sen stalkkerin kanssa! Ihme piileskelyä sulta tuollainen. Toisella on ongelma, eli harhaluuloja, etkä yhtään auta miestä mäessä. Juttele edes puhelimessa sen kanssa ja sano suoraan, että ei sua kiinnosta. Parempi vielä jos näet hänet livenä, jotta hän saa harhaluulonsa purettua.

Vierailija

Kannattaa sanoa suoraan ettet ole kiinnostunut hänestä ja että sinua häiritsee hänen käytöksensä todella paljon.

On ihmisiä jotka ajattelevat ettei naimissa olo tms ole este vaan hidaste, eli eivät tajua jos kerrot olevasi onnellisesti naimissa tms, vaan jatkavat koska kuvittelevat että kyse on ainoastaan olosuhteista ja jos tilanne olisi eri, niin saisivat haluamansa.

On kyllä ihmisiä, jotka eivät tajua siltikään, mutta kannattaa kokeilla ja muistaa myös sanoa että ilmoitat poliisille, jos ei osaa muuten lopettaa.

Minä tosin jouduin aikoinani melkein vastaavanlaisessa tilanteessa turvautumaan jengiläisiin, mutta se tosin tepsi, paljon paremmin kuin poliisit :D

Vierailija

Ihan ekana kerrot omalle miehellesi koko tilanteen. Sitten lähetät tälle häirikkömiehelle viestin, jossa kerrot että et ole hänestä millään tavalla kiinnostunut ja jos ei lopeta jatkuvaa häirintää, ilmoitat asiasta poliisille. Jos häirintä ei lopu, poliisiin yhteys. Ja säästät tietysti kaikki viestit mitä häirikkömies lähettelee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Puhu sen stalkkerin kanssa! Ihme piileskelyä sulta tuollainen. Toisella on ongelma, eli harhaluuloja, etkä yhtään auta miestä mäessä. Juttele edes puhelimessa sen kanssa ja sano suoraan, että ei sua kiinnosta. Parempi vielä jos näet hänet livenä, jotta hän saa harhaluulonsa purettua.

Erittäin huono neuvo. Puhelinkeskustelu tai tapaaminen olisi palkinto häiriintyneelle stalkkaajalle ja saisi hänet vain jatkamaan entistä innokkaammin.

Mies ei ole rakastunut, vaan pakkomielteen vallassa. Hän tarvitsee terapiaa, ei vainoamisen kohteen tapaamista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat