Hessu

En ole nyt pariin kuukauteen käyttänyt lainkaan auton ilmastointia tai muutenkaan lämmitystä että säästän bensaa. Olenko ainoa joka pihistelee tämän kanssa?

  • ylös 2
  • alas 17

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sori mutta repesin.

Varmasti repesit, kaverini kuolisivat nauruun jos heiltä tätä kysyisin. Mutta nimettömänä voi onneksi täällä palstalla kysellä onko muita pihejä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ilmastointi tosiaan hörppää bensaa, eli sitä kannattaa pitää päällä vain tarvittaessa. Siis viilentämään tai kuivaamaan sisäilmaa.

  • ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Kannattaa poistaa takapenkit, jos ajat yksin säästät monta euroa vuodessa bensakuluissa.

  • ylös 19
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole nyt pariin kuukauteen käyttänyt lainkaan auton ilmastointia tai muutenkaan lämmitystä että säästän bensaa. Olenko ainoa joka pihistelee tämän kanssa?

Tuo lämmityksen pois päältä kytkeminen ei säästä mitään, koska se moottori lämpiää joka tapauksessa. Ilmastoinnin kompressori vie suhteessa muihin laitteisiin melko paljon tehoa.

  • ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Kannattaa sitä ilmastointia käyttää jonkun aikaa päivittäin. Ilmastointilaitteen remontti on kalliimpaa kuin bensa.

Joopajoo1

Joo eipä tule käytettyä ilmastointia kuin silloin kun on kuuma. Miksi muutoin käyttäisin? 

Vierailija

Oletko venäläinen? Niillä tuntuu olevan tapan pitää puhallusta pois päältä ja ikkunaa auki, varmaan säästävät laitetta, eikä Ladan puhallin on ollut aina lyhytikäinen tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo eipä tule käytettyä ilmastointia kuin silloin kun on kuuma. Miksi muutoin käyttäisin? 

No en todellakaan ala vasiten sitä sammuttelemaan. Ilmastointi on automaatilla ja auto saa itse päättää miten sitä käyttää.

Ploplop

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo eipä tule käytettyä ilmastointia kuin silloin kun on kuuma. Miksi muutoin käyttäisin? 

No en todellakaan ala vasiten sitä sammuttelemaan. Ilmastointi on automaatilla ja auto saa itse päättää miten sitä käyttää.

No en todellakaan ala vasiten sitä käynnistelemään. Ilmastoinnin jos laittaa päälle niin auto sen aina sammuttaa kun autokin sammuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo eipä tule käytettyä ilmastointia kuin silloin kun on kuuma. Miksi muutoin käyttäisin? 

Syksyllä poistaa tehokkaammin kosteutta esimerkiksi tuulilasista ja toisaalta laitteen kunnossapysymisen kannalta, sitä kannattaisi käyttää aika ajoin. Ilmastointilaitteen tiivisteet yms. saattavat kuivua, jos laite on pitkään käyttämättä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta repesin.

Mikäs tässä niin hauskaa oli? Kaupunkiajossa ilmastointi vaikuttaa aikalailla polttoaineen kulutukseen. Maantieajossa ei niinkään.

http://www.tuulilasi.fi/auton-kaytto/ilmastointilaitteen-vaikutus-kulutu...

 

Olisi oikeammin puhua kulutuskesta per tunti, eikä kulutuksesta per 100km. Kaupungissa 100km ajaminen ottaa enemmän, aikaa, joten ilmastointi kuluttaa siksi enemmän. Puolitraa tunnissa on aika hyvä nyrkkisääntö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo eipä tule käytettyä ilmastointia kuin silloin kun on kuuma. Miksi muutoin käyttäisin? 

Nesteiden olisi hyvä kiertää silloin tällöin järjestelmässä ja ettei tiivisteet pääse kuivumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitäs muita hyviä säästövinkkejä AP:lla on?

Vararengas ja tunkki pois, kun niitä niin harvoin tarvitsee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta repesin.

Mikäs tässä niin hauskaa oli? Kaupunkiajossa ilmastointi vaikuttaa aikalailla polttoaineen kulutukseen. Maantieajossa ei niinkään.

http://www.tuulilasi.fi/auton-kaytto/ilmastointilaitteen-vaikutus-kulutu...

 

Olisi oikeammin puhua kulutuskesta per tunti, eikä kulutuksesta per 100km. Kaupungissa 100km ajaminen ottaa enemmän, aikaa, joten ilmastointi kuluttaa siksi enemmän. Puolitraa tunnissa on aika hyvä nyrkkisääntö.

Totta. Lisäksi tilanne on eri, koska maantieajossa moottorin kierrokset ovat kuintekin tasaisesti korkeammat, joten ilmastoinnin vaikutuksen osuus on pienempi. Mutta kaupunkiajossa esimerkiksi odotteluvaiheissa ilmaistoinnin osuus on iso.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 
Sisältö jatkuu mainoksen alla