Miksi jotkut kaatavat rasvat viemäriin?

Vierailija

Esimerkiksi jauhelihasta irtoavan rasvan. Ymmärrättekö, että kun se rasva jäähtyy, se jähmettyy ja tukkii viemärin? Varsinkin jouluna ovat viemärit tukossa, kun ihmiset kaatavat kinkun rasvat viemäriin.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Mä veikkaan, että se henkilö, joka kylvää noita huoltsikan pahvimukeja tuohon meidän ojaan, kaataa myös rasvat viemäriin. Sellaista henkilöä kutsutaan kansankielellä idiootiksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan kinkun rasvaa laita viemäriin.

Niinhän sitä luulisi, mutta valitettavasti joukkoon mahtuu kaikenlaisia pässinpäitä.

Vierailija

En mä vaan tajua, miksi pitää hyvää ravintoa kaataa pois. Aivan kamalaa tuhlausta. Ei sitä jauhelihan  rasvaa ole pois kaadettavaksi tarkoitettu vaan kyllä sen ihan syödäkin voi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En mä vaan tajua, miksi pitää hyvää ravintoa kaataa pois. Aivan kamalaa tuhlausta. Ei sitä jauhelihan  rasvaa ole pois kaadettavaksi tarkoitettu vaan kyllä sen ihan syödäkin voi.

Puska sanoi, että eläinrasva tappaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minne sen voisi sitten kaataa?

Vaikka tyhjään maitotölkkiin ja laittaa sitten roskiin kun jähmettyy, tai sitten ei kaada niitä rasvoja pois. Kinkun rasvakin on hyvää perunoiden päällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne sen voisi sitten kaataa?

Vaikka tyhjään maitotölkkiin ja laittaa sitten roskiin kun jähmettyy, tai sitten ei kaada niitä rasvoja pois. Kinkun rasvakin on hyvää perunoiden päällä.

Kiitos vinkistä, täytyypä kokeilla.

Vierailija

Fairyä ja kuumaa vettä perään.... sitapaitsi rypsiöljy (suomen yleisin paistoöljy?) ei edes jähmety.

Joo.... ite laitan kompostiin sen mitä ei syödä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Fairyä ja kuumaa vettä perään.... sitapaitsi rypsiöljy (suomen yleisin paistoöljy?) ei edes jähmety.

Joo.... ite laitan kompostiin sen mitä ei syödä.

Ei se fairy ja kuuma vesi kovin pitkälle auta viemäriputkistossa. Se tukos voi olla sitten useamman metrin päässä.

Vierailija

Minulla on rasvoja ja öljyjä varten aina litran muovinen mehupullo roskakaapissa. Siihen lirutan ylimääräiset. Kun pullo on täynnä, se lähtee sekajätteen mukana Ekokemille, joka polttaa siitä kaukolämpöä mm. minulle. Tämä on sitä kiertotaloutta ruohonjuuritasolla.

Vierailija

Viemärissä  rasva on haittajäte, polttolaitoksella arvokasta raaka-ainetta. Jokainen hyötykäyttöön saatu rasvalitra vähentää tarvetta ostaa öljyä Venäjältä.

Vierailija

Koska mua ei jaksa kiinnostaa. Ei ole koskaan tässä kahdenkymmenen vuoden aikana mennyt putki tukkoon. Jos menee niin kutsun putkimiehen, so simple.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat