Nyt se on tutkittu, facebookista lähteminen tekee sinut onnellisemmaksi

Vierailija

http://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-se-on-tutkittu-elama-alkaa-hymyill...

En ole yllättynyt ja väittäisin, että koskee kaikkea sosiaalista mediaa, myös vauvafoorumia. Huomasin saman ilmiön, kun pidin tauon somesta ja nykyään vierailen satunnaisesti ja harvakseltaan. Olen paljon iloisempi ja positiivisempi, en täytä ajatuksia negatiivisilla ja turhilla asioilla.

Luulen, että ihmistä ei ole luotu vastaanottamaan sitä järjetöntä informaation ja asioiden tulvaa.

Kommentit (9)

Vierailija

Jeb. Mulla oli vielä itsetuhoisia ajatuksia viikko sitten, sitten ajattelin kokeilla lomaa facebookista. Tuhoajatukset katosivat enkä aijo palata takaisin!!

Vierailija

Mun mielestä tää palsta on just näppärä sen takia, että tänne suodattuu tasan tarkkaan keskeisin informaatio ja halutessaan voi kaivella ketjun pohjia ja klikata linkkejä, mutta mitään ei hierota naamaan. Jos koittaa lukea Iltalehteä, niin siellä on otsikot tyyliin "viihdetaiteilija pulassa - katso kuvat ja lue tarina" ja sitä pitäisi klikata. No, palstalla lukee otsikossa että "Matti Nykänen kaatui jurrissa puskaan Laspalmasissa", ei oo mikään pakko sen enempää klikata tai lukea, mutta tietää mistä huomenna puhutaan työpaikan kahvihuoneessa. :)

Vierailija

Mä aloitin vauvapalstailun muutama viikko sitten ja olen kyllä huomannut että ajattelutavat on muuttuneet negatiivisempaan suuntaan, saatan ajatella ihmisestä negatiivisesti tai tuomita heidät sellaisten asioiden perusteella mitkä eivät edes kosketa minua... olen kuitenkin vähän koukuttunut tänne :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin vauvapalstailun muutama viikko sitten ja olen kyllä huomannut että ajattelutavat on muuttuneet negatiivisempaan suuntaan, saatan ajatella ihmisestä negatiivisesti tai tuomita heidät sellaisten asioiden perusteella mitkä eivät edes kosketa minua... olen kuitenkin vähän koukuttunut tänne :D
On ollut jännä huomata kuinka paljon tosimaailma eroaa vfoorumista esim, sen huomaa vielä selkeämmin kun lopettaa täällä käynnin. Kaikki ihmiset ei ole jotain pervoja ja hulluja, jotka haluavat sinulle pahaa niinkuin moni tuntuu täällä ajattelevan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Paskasuodatin käynnistyy viiveellä ja vähitellen mukaan tulee ironiakultaus. :) Täällä saa purkaa päällimmäisiä tuntojaan, mutta onneksi aina on joku joka avaa myös asian toista puolta tai tarvittaessa tsemppaa tai toppuuttelee tai mitä milloinkin. Tarpeeksi pitkään kun palstailee, niin hiffaa että huumorilla pärjää arjessa kaikkein pisimmälle. Iso osa viesteistä on kieli poskessa kirjoitettuja, pikkutrollausta tai höpönhöttöä, tökätään kepillä jäätä ja katsotaan mitä tapahtuu. Sitten kun ekan kerran osaa kommentoida oikein jollekulle kriisin keskellä parkuvalle ja saa itkuiset kiitokset, niin tietää missä palstan sydän sykkii.

Vierailija

Jotkut osaavat tämänkin foorumin ottaa niinkuin pitää ja ei ongelmia. Mutta kuinka paljon on niitä ihmisiä jotka ei osaa ja se negatiivisuus ja kaikki roska rupeaa tulemaan jo arjen ajatteluunkin. En usko, että kaikille some on hyvä paikka ollenkaan ja jotkut rupeavat voimaan henkisesti pahoin, lisäksi rupeavat itse viljelemään sitä negatiivisuuta ihan tosielämässä, läheisetkin saa osansa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat