Mielipiteesi ohjelmasta vuosia nuoremmaksi?!

Vierailija

Mitä olet mieltä kyseisestä ohjelmasta, onko stailaukset onnistuneita?
Kiva kuitenkin kun Suomessa sellainen on tehty.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ne tyypit on kyllä paremman näköisiä stailauksen jälkeen, mutta ei vielä ole yksikään ollut nuoremman näköinen. Jotkut ovat mielestäni olleet jopa aiempaa vanhemman näköisiä - enemmän tanttoja/tätejä, mutta vain laitetumpia. Menee siis tavallisesta stailausohjelmasta, mutta nimeensä nähden tarkoitus ei kyllä täyty.

Toisekseen stailaajat menevät minusta toimissaan "siitä mistä aita on matalin", eli pistävät jonkun trendikampauksen ja hienot vaatteet korkokenkineen. Joo, kyllä niissä tavis näyttää toki paremmalta, mutta pukeutuuko se ison perheen äiti kotonakin korkkareihin, käy kuukauden välein kampaajalla ja laittaa tukkaa joka aamu tunnin? Jaksaako ennen vain tukan kammannut väkertää sitä suoristusraudalla ja kymmenellä eri aineella päivittäin? No ei varmasti, joten "opit" jää varmasti käyttämättä. Paljon hyödyllisempää, joskin ehkä stailaajille vaativampaa, olisi löytää tyyli jota kohde voisi oikeasti hyödyntää omassa elämässään. Nätit mutta käytännölliset vaatteet, kaunis mutta käyttäjänsä elämään sopiva tukka. Ne ehkä jäisivätkin sitten käyttöön.

Lisäksi minua häiritsee suuresti tuo ikäarvioiden keräämistavan eroavuus ennen/jälkeen arvioissa. Tottakai ihmiset arvioivat "päin naamaa" hellemmän arvion, kuin niissä alkuarvioissa, joissa kohde seisoo lasikopissa eikä varmasti kuule mitä hänestä sanotaan.

Vierailija

En itse 41-vuotiaana ymmärrä ollenkaan, miksi jotkut haluavat näyttää  nuoremmilta, joten hämmästyksellä olen ohjelmaa katsonut. Muutenkin tuntuu, että miten joitain ikäisiäni vielä jaksaa ulkonäkö niin kiinnostaa. Itselläni on onneksi jo 15 vuotta sitten loppunut kiinnostus koko asiaan.

Vierailija

No kyllähän se saa ajattelemaan, kuinka paljon ulkonäölle annetaan painoarvoa. Mutta toisaalta kyllä ulkonäölläkin on väliä. Olen katsonut vain yhtä jaksoa ja siinä stailattiin nainen, joka oikeasti oli varmaan viimeiset vuodet juonut viiniä ja polttanut tupakkaa ja se kyllä näkyi. Että kyllä se saa miettimään sitäkin, kuinka elintavat jo näkyvät ja niillä voi itsekin vaikuttaa.

Mutta kyllä itselle on tullut aina hyvä mieli siitä, kuinka ilahtuneita ne stailatut ovat muutoksestaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se saa ajattelemaan, kuinka paljon ulkonäölle annetaan painoarvoa. Mutta toisaalta kyllä ulkonäölläkin on väliä.

Mä olen varmaan jotenkin tyhmä, mutta mä en oikeasti ymmärrä mitä sillä on väliä? Tai no tietysti sitten jos on jossain edustamis-työssä voi ollakin. Omassa elämässäni en ymmärrä yhtään mitä väliä sillä olisi. Työni on yksin koneen ääressä istumista, siellä ei ole mitään väliä miltä näytän. Miesten huomiota en halua enkä kaipaa. Ja se on muutenkin ihan sama mitä ihmiset minusta ajattelee. Joten ei olisi mitään intressiä olla nuoremman tai paremman näköinen kuin olen (olen käsittääkseni ihan tavallisen ikäiseni näköinen).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se saa ajattelemaan, kuinka paljon ulkonäölle annetaan painoarvoa. Mutta toisaalta kyllä ulkonäölläkin on väliä.

Mä olen varmaan jotenkin tyhmä, mutta mä en oikeasti ymmärrä mitä sillä on väliä? Tai no tietysti sitten jos on jossain edustamis-työssä voi ollakin. Omassa elämässäni en ymmärrä yhtään mitä väliä sillä olisi. Työni on yksin koneen ääressä istumista, siellä ei ole mitään väliä miltä näytän. Miesten huomiota en halua enkä kaipaa. Ja se on muutenkin ihan sama mitä ihmiset minusta ajattelee. Joten ei olisi mitään intressiä olla nuoremman tai paremman näköinen kuin olen (olen käsittääkseni ihan tavallisen ikäiseni näköinen).

Ilmeisesti todellakin olet tyhmä, sillä suurin osa ihmisistä kuitenkin välittää vastakkaisen(/tai oman) sukupuolen huomiosta, koska suurin osa ihmisistä haluaa saada/ylläpitää parisuhteen ja/tai seksielämää. Iso osa myös tekee töistä, joissa on muiden kanssa tekemisissä. 

Jos olisit fiksu, ymmärtäisit siis olevasi näiden asioiden suhteen poikkeus, etkä ihmettelisi turhaan miksi sillä ulkonäöllä on suurimmalle osalle ainakin jossakin määrin merkitystä. Jokaikinen tv-ohjelma ei voi olla suunnattu jokaikiselle ihmiselle, ja tämä ei selkeästi ole suunnattu sinulle koska et kenenkään ulkonäöstä välitä. Ei minuakaan kiinnosta kokkaaminen, joten en katso kokkiohjelmia enkä ihmettele miten jotakuta kiinnostaa katsoa kun toinen tekee ruokaa (tai no, ihmettelen hieman, mutta vain hiljaa sisäisesti :D).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Daa. No jos elämässäsi on sisältöä ja ihmissuhteesi ovat kunnossa, niin ulkonäkö ei varmasti ole se tärkein asia. Mutta kyllä ihmistä tuntuu piristävän kuitenkin se, jos peilistä katsoo takaisin miellyttävän näköinen ihminen. Kuitenkin tuo elämän sisältö ja ihmissuhteet liittyvät ulkonäköönkin, vaikka kauneus ei takaa hyviä ihmissuhteita niin miellyttävä ulkonäkö kuitenkin auttaa tutustumaan ihmisiin ja on yksi sellainen piirre, miksi yleensä halutaan olla tekemisissä. Vaikkei se ole tärkein, ei voi sanoa, että se olisi merkityksetön.

Vierailija

Toisessa iltapäivälehden nettilehdessä oli juttua ohjelmasta ja yhdestä osallistujasta ennen ja jälkeen kuvat. Oli tehty silmäleikkaus, että sai pois voimakkaat miinus-lasit sekä hoidettu ihoa jollakin ihmeen reikä-menetelmällä. Niitti oli stailannut naisen, näytti kamalalta. No, Niitin stailaukset eivät ole vakuuttaneet minua ennenkään, mutta tämä oli pohjanoteeraus. Kun aikuiselle naiselle puetaan liian pieni ja liian lyhyt vaalea laskoshelmainen mekko ja nahkatakki, niin eipä paremmasta väliä. En olisi noissa vermeissä suostunut ulos edes pukukopista. Voi naisparkoja, kun vedätetään!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tietyn iän jälkeen miehiltä on lähes mahdotonta naisen saada huomiota, oli sitten kuinka hoikka vaan tai kuinka nätisti pynttäytynyt. Poikkeuksena ne ikäistään huomattavasti nuoremman näköiset kauniit naiset. Mutta mä ajattelen sen niin, että onhan sitä kiva laittautua itseään varten. Valita kaapista se kaunis paita jossa on piristävät värit ja joka imartelee minua. Laittaa hiukset ja vähän meikata, ettei peilistä kurkista masenta harmaa noita-akka. Myös kavereita tavatessa on kiva olla laittautunut, voidaan sitten yhdessä ihmetellä toisen asukokonaisuutta tjn. Nämä ovat näitä pieniä pinnallisia asioita elämässä joista voi kaiken muun ohella nauttia... Ei elämän tarvitse olla aina niin vakavaa ja tylsää. ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti todellakin olet tyhmä, sillä suurin osa ihmisistä kuitenkin välittää vastakkaisen(/tai oman) sukupuolen huomiosta, koska suurin osa ihmisistä haluaa saada/ylläpitää parisuhteen ja/tai seksielämää. Iso osa myös tekee töistä, joissa on muiden kanssa tekemisissä. 

Jos olisit fiksu, ymmärtäisit siis olevasi näiden asioiden suhteen poikkeus, etkä ihmettelisi turhaan miksi sillä ulkonäöllä on suurimmalle osalle ainakin jossakin määrin merkitystä. Jokaikinen tv-ohjelma ei voi olla suunnattu jokaikiselle ihmiselle, ja tämä ei selkeästi ole suunnattu sinulle koska et kenenkään ulkonäöstä välitä. Ei minuakaan kiinnosta kokkaaminen, joten en katso kokkiohjelmia enkä ihmettele miten jotakuta kiinnostaa katsoa kun toinen tekee ruokaa (tai no, ihmettelen hieman, mutta vain hiljaa sisäisesti :D).

Onneksi kuitenkin parisuhteet, joiden ylläpitämisessä ulkonäön nuorena pitäminen on jotenkin sine qua non, ovat ehdoton vähemmistö. Useimpien parisuhteiden säilymisen perusta on ihan muualla kuin ulkonäössä, puhumattakaan nuoresta ulkonäöstä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toisessa iltapäivälehden nettilehdessä oli juttua ohjelmasta ja yhdestä osallistujasta ennen ja jälkeen kuvat. Oli tehty silmäleikkaus, että sai pois voimakkaat miinus-lasit sekä hoidettu ihoa jollakin ihmeen reikä-menetelmällä. Niitti oli stailannut naisen, näytti kamalalta. No, Niitin stailaukset eivät ole vakuuttaneet minua ennenkään, mutta tämä oli pohjanoteeraus. Kun aikuiselle naiselle puetaan liian pieni ja liian lyhyt vaalea laskoshelmainen mekko ja nahkatakki, niin eipä paremmasta väliä. En olisi noissa vermeissä suostunut ulos edes pukukopista. Voi naisparkoja, kun vedätetään!
Minua ärsytti siinä jaksossa hokeminen, että "piiloutui aiemmin lasien taakse", wtf? Ihan tavallinen silmälasien käyttäjä hän oli. Silmälasit eivät vaikuttaneet mitenkään erityisen vahvoilta. En pitänyt siitäkään, että naisen tukka värjättiin Keravan-punaiseksi.

Vierailija

Katsoin tuon eilisen jakson ja ei voi kuin ihmetellä, millä  meriiteillä tuo Teri Niitti on telkkariin asti päässyt. Ihan tosissaan ehdotteli juoksutrikoiden käyttämistä korkkareiden ja bleiserin kanssa, vaikka stailattava katsoi häntä kuin hullua. Siis vaikka jotkut typerät fitness-pimut niissä trikoissaan pyörii ympäri kyliä, ei se tarkoita, että se olisi millään tavalla tyylikästä tai hyvännäköistä. Kuten ei ole kotelomekko lenkkareiden kanssakaan. Olkoon kuinka muodikasta vaan, niin näytti erittäin typerältä. Ja se iänikuinen raskas musta nahkatakki jokaisen mekon kanssa. Miksi?? Näyttäisi ehkä siedettävältä jonkun langanlaihan päällä, mutta rintavan naisen ollessa kyseessä tulee mieleen lähinnä keski-ikäinen hevarimuija. Ei imartele, ei. Kaiken kruunasi se ihana Kerava-tukka, jonka stailaamiseen siedettävän näköiseksi menee varmaan tunti päivässä vähintään. Tosi kätevä kolmivuorotyöläiselle. Siis herrajumala, kiharatukkaiselle ei leikata lyhyttä polkkaa, joka on suoristamatta täysin hallitsematon! Taas yksi ammattitaidoton kampaaja, joka ei tiedä, mitä kiharalle tukalle pitäisi tehdä. Ja väri ihan kamala. Kyllähän se nuorensi sikäli, että sai näyttämään teiniltä, joka on itse vetänyt shokkivärin päähän. Tyylikkyys sen sijaan oli kaukana. Kiva varmaan siinä vaiheessa, kun juuret alkaa näkyä.

Ainoa ammattilainen tässä ohjelmassa on se meikkaaja. Vaikuttaa kivalta tyypiltä.

Vierailija

Stailaajat, muotitoimittajat jne. ovat niin vieraantuneita normaalista työelämästä, että heidän ei kannattaisi tehdä mitään ehdotuksia työpukeutumisesta. Oikeassa elämässä, mainostoimistojen ja lehden toimituksien ulkopuolella ollaan varsin konservatiivisia pukeutujia. Jos ihminen kaipaa apua, hän varmasti enisijaisesti haluaa sopia joukkoon eikä olla muodin esiairueena työpaikallaan.

Vierailija

Se on ihan ok että ihmiset haluaa pitää huolta ulkonäöstään ja panostaa ja uudistaa itseään. Mutta mua ärsyttää se jatkuva nuoruuden hokeminen. Ihan kuin siinä olisi jotain vikaa, että näyttää ikäiseltään! Ei kauneus tule siitä, että onnistuu näyttämään itseään nuoremmalta. Miksei voi vain stailata ja uudistaa, ja jättää se iästä voihkiminen pois? Sillä annetaan vain ymmärtää, että vanhemmassa naisessa ei voi olla mitään kaunista, ja ainoa tärkeä asia ulkonäössä on nuoruuden vaikutelma. Aika toivoton maailmankuva, jos vanhenemista ei voi hyväksyä, ja siitä pitää päästä eroon keinolla millä hyvänsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tietyn iän jälkeen miehiltä on lähes mahdotonta naisen saada huomiota, oli sitten kuinka hoikka vaan tai kuinka nätisti pynttäytynyt. Poikkeuksena ne ikäistään huomattavasti nuoremman näköiset kauniit naiset. Mutta mä ajattelen sen niin, että onhan sitä kiva laittautua itseään varten. Valita kaapista se kaunis paita jossa on piristävät värit ja joka imartelee minua. Laittaa hiukset ja vähän meikata, ettei peilistä kurkista masenta harmaa noita-akka. Myös kavereita tavatessa on kiva olla laittautunut, voidaan sitten yhdessä ihmetellä toisen asukokonaisuutta tjn. Nämä ovat näitä pieniä pinnallisia asioita elämässä joista voi kaiken muun ohella nauttia... Ei elämän tarvitse olla aina niin vakavaa ja tylsää. ;)

Mä itse asiassa muuten meikkaan päivittäin ja pukeudun omalla tyylilläni näyttävästi (sellainen vähän goottihenkinen väreiltään mutta muuten aika klassinen). Teen sen nimenomaan ilmaistakseni melodramaattista persoonallisuuttani, sitä mitä sisälläni tunnen. En siksi, että näyttäisin hyvältä tai nuorelta tms. Itse asiassa tiedän, että 99% ihmisistä on varmasti sitä mieltä että valitsemani tyyli ei sovi ikäiselleni, että pitäisi hankkia niitä beigejä ja ruskeita neutraaleja paitoja ja siistejä tummansinisiä pöksyjä. Mutta se ei ole minun tyylini, en näytä siltä sisäisesti enkä halua siis näyttää ulkoisestikaan. 

Mulla on tosiaan myös se onni, että ihmissuhteista en ole kiinnostunut. Erosin vuosia sitten ja sen jälkeen on ollut syvä vakaumus, että miehiin en enää sekaannu. En vaan tarvi niitä mihinkään. Seksinkin hoitaa oma käsi ja kaalimato. Muitakaan ihmissuhteita en juuri harrasta, olen sellainen nörtti ja lukutoukka.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat