Kaverit kateellisia edullisista alkoholiostoksista; kyllähän sä voisit tarjota.. what?

Vierailija

Käyn työni puolesta saksassa varmaan 10 kertaa vuodessa. Ostan sieltä esim. kaiken hygienian ja ihonhoidon tuotteet. Luonnonkosmetiikka on siellä aivan eri valikoimissa ja hinnoissa kuin suomessa. Joku nivean dödö joka maksaa täällä jonkun 4 euroa, maksaa sielä 1,80.
Muutaman kerran vuodessa menen sinne autolla, matkat ei maksa mitään kun saan ne oikein ajoitettua ja järkättyä laivaan. Autolla käydessäni ostan oluet,lonkerot, punkut sieltä sekä jotkut väkevät mitä nyt vähän menee.

Nyt sitten ilmenee, että ihan oikeesti ystävät on kateellisia ja jotenkin katkeria ostoistani. Enkä todella ole niillä leveillyt, tai esitellyt kenellekään. Asia on tullut ilmi muuta kautta, ja ystävät ovat itse olleet aktiivisia selvittäessään esim. hintoja saksassa. Kyllähän netistä saakin lukea kaikki lidln ja rossmannin luettelot. Kovasti kysellään ja yritetään saada jotain "huonoa" esille esim. pesupulvereista tai pesuaineista joita olen ostanut.

Eniten nyt tuntuu kaihertavatn muutamaa "janoista" kaveria olutvalikoima ja viinitonkat. Luonnollisesti, kun tiedän niiden kulutuksen ja mitä siihen menee rahaa. He eivät käy kuin kerran vuodessa tallinnasta hakemassa ja se lasti onkin sitten niin hubaa tavaraa, että laatikot häviää yhden kesäloman aikana. Ja se on tavan kulutuksella tullin mukaan joku vuoden lasti...

Syksy tulee ja pikkujoulut ja joululomat. Munko tässä pitäisi nyt alkaa tarjoomaan kun laatikko olutta on mulle 10 ege ja kavereille moninkertaisesti? Ei se niin mene. Kaverit ei ota todellakaan huomioon sitä, että minä olen viikkoja vuodessa matkoilla, ja niillä matkoilla teen todella pitkää päivää töitä. En työmatkoja tee huvikseni. Kaverit nukkuu joka yö omalla tyynyllä omassa kodissaan ja sitten pitäisi vielä mun töiden jälkeen alkaa niille rahtaamaan tavaraa.

Voin toki jotain tuoda, mutta hinta ei ole se mikä kaupassa saksassa on, vaan vähän toinen. Tätä ei tajuta ollenkaan.
Kautta aikain suomessa on riidelty viinasta, ja kadehdittu kaikkea. Nyt sitten kadehtditaan mun kellarin varastoja.

Kommentit (5)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehdota kavereille, että tilaavat viinit netistä, se ei ole kallista touhua.

Vieläkö tuo netistä tilaaminen on mahdollista? Eikö siitä jäänyt valtavat määrät hyvää kamaa jonnekin tullin varastoihin odottamaan eu:n päätöstä? Muistan nähneeni tv:ssä kuvaa varastosta, jossa oli ihmisten tilaaamia viini-ja olutlaatikoita vanhenemassa varastossa eikä mitään tietoa, koska ja miten saa perille?

Ja eikö joku määräys ollut niin, että tilaajan pitää itse maksaa verot tuonnista? Kuka semmoisia laskee ja osaa maksaa?

Vai onko toiminta uudelleen käynnissä ja tilaukset tulee siihen hintaan perille kuin mitä myymälän sivuilla sanotaan? 

Jos näin on, niin mulla onkin joululomat sitten hyvässä mallissa: tulen tilaamaan lempipunkkuani useita laatikoita suoraan kotiovelle. Kertokaa jotka tiedättä asian varmasti.

Vierailija

No etkö voi samalla ostaa kaverille kun ostat itsellesi vai ostatko itsellesi auton niin täyteen että sinne ei mahdu muiden ostoksia? Itsekin käyn muutaman kerran vuodessa Saksassa autolla ns. ilmaiseksi ja tuon kyllä useammalle juomia samalla kuin omat. Ainut "ehto" on että saan kaiken ostettua samasta paikasta eli en ala ajelemaan erikseen sellaisiin kauppoihin missä en muuten kävisi.

Vierailija

Lääkäreiltä ja sairaanhoitajalta kysytään terveyteen liittyviä neuvoja, jopa reseptejä. Autonkorjaalta auton korjaus, kampaalijlta hiusten leikkuuta, vaatekaupan myyjiltä vaatteita, jne..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat