Olisiko Aava Eedan ja Uunon siskolle liiankin samanlainen..?
Miltä siis kuulostaisi sisarukset Eeda Henriikka, Uuno Kasperi ja ?...Aava Kristiina...?
Aava ja Leena on ykkös suosikkeina mut tuo Aava vielä hiukkasen kivampi kummasta te hyvät niminikkarit pidätte enemmän?
Kommentit (9)
Luulin muuten Eedan olevan yleisempi nimi, teidän tyttö onkin yksi seitsemästä maassamme! =)
Minusta Leena sopii paremmin, vaikka siinä onkin sama -ee- kuin Eedassa (toisin kuin Aavassa). Eeda ja Uuno ovat " vanhanaikaisen" kuuloisia nimiä (vaikka Eeda ei sitä itse asiassa olekaan), ja Aava on liian " uuden" kuuloinen niiden kaveriksi minusta.
Leena on kiva nimi ja harvinainen 2000-luvulla. Siitä ehkä puuttuu hieman särmää, varsinkin jos tyttö onkin vauhdikas tapaus. Mutta niin puuttuu minusta Aavastakin.
Saako ehdottaa uusia vaihtoehtoja vai teettekö valinnan näiden kahden välillä? (tietäisin ainakin muutaman kivan a-alkuisen mikä sopisi...)
Itse asiassa Eeda, Uuno ja Aava ovat minusta kaikki jollain lailla erilaiset nimet keskenään, mutta sama rakenne kirjoitusasussa on yhteistä. Mielestäni näissä on juuri sopivasti sekä omaa että samaa :-) Leenakin olisi kyllä mukava sisarusjoukkoon... En osaa sanoa kumpi olisi parempi.
Mun mielestä Aava sopisi aivan loistavasti sisarussarjan jatkeeksi! Itse pidän siitä enemmän kuin Leenasta.
Aava olis tosi hyvä Eedan ja Uunon siskolle!!!
Mielestäni Aada ja Eeda tai Aava ja Eeva olisivat liian lähellä, mutta noin on hyvä! Aava on tällä hetkellä tuoreemman kuuloinen kuin Leena - tosin myös eri lailla " muodikas" , jos sellainen jostain syystä häiritsee.
Muita mahdollisia:
Iira
Iisa
Leena on minusta todella kaunis nimi, mutta pitäisin tässä tapauksessa kaksoisvokaalin alussa kuten sisaruksilla. Eli siis Aavalle ääni täältä.
ja ei ole liian samanlainen. Leena on myös kiva nimi.
sopii jatkoksi eikä ole mielestäni liian samanlainen=)
muita ehdotuksia(vaikka et pyytänytkään=))
-iisa kristiina
-iina kristiina
-oona kristiina