Vammaisjärjestön lähettämistä joulukorttinipuista

Vierailija

Onkos jo muille tullut sellainen joka ikinen syksy toistuva tuputusmarkkinoitu vammaisten maalaamien joulukorttien setti kuorineen kotiinne postista ihan ilman tilaamatta, ja tietenkin pankkisiirtolomake ohessa, jolla voi maksaa tai olla maksamatta, mutta eikös tuollainen ole nykyaikana aivan hölmöä lähettää nyt ihan kaikille osoitteisiin, jotka tämä kyseinen kustannusosakeyhtiö on saanut ongittua nimineen ja osoitteineen väestörekisterikeskuksesta; ja sitten ko. osakeyhtiö jää toimeksiantajineen odottelemaan rahasummia tililleen, sillä joku aina maksaa niistä korteista, vaikka ei siihen velvoitetakaan. Kuka teistä av-palstalaisista maksaa ihan oikeasti sinne, ja kuka ihan oikeasti luottaa, että itse vammaiset korttien taiteilijat saavat murto-osaakaan siitä summasta, joita jotkut ihmiset suostuvat lähettämään korteista?
Haiskahtaa tietynlaiselta hyväksikäytöltä, ja joku käärii voitot, koska ei kait tuollaista eräänlaista kerjäykseen perustuvaa hommaa viitsisi tehdä, jos ja kun siitä ei joku välikäsi tienaisi ja roimasti?! Itse olen siirtynyt joulutervehdyksieni suhteen ns. kännykkäviesti ja sähköpostikorttitervehdyksiin jo aikoja sitten, joten turhaa työtä tekevät ainakin mun kohdallani.

Kommentit (5)

Vierailija

En missään tapauksessa maksa. Tuollainen markkinointi on mielestäni hyvien tapojen vastaista. Kartonkikeräykseen menivät kortit, mutta onneksi niitä ei enää muutamaan vuoteen ole tullut.

Vierailija

Jaa ne jatkaa sitä vieläkin? Muistan kun jo kasarilla kortteja tuli joka vuosi postilaatikkoon. Me ei niitä koskaan käytetty eikä maksettu. Päätyivät joko takkaan tai paperikeräykseen.

Vierailija

Ilmaiset joulukortit järjestöiltä ovat meille aina iloinen yllätys. Käytämme  tietysti tänäkin jouluna ne  joulunajan toivotuksiin sukulaisille ja ystäville. Sydämellisesti kiitoksia!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ilmaiset joulukortit järjestöiltä ovat meille aina iloinen yllätys. Käytämme  tietysti tänäkin jouluna ne  joulunajan toivotuksiin sukulaisille ja ystäville. Sydämellisesti kiitoksia!

Niin mutta maksatteko niistä sen vapaaehtoisen summan tilisiirtona, jonka tämä tietty kustannus oy lähettää mukana vammaisten tekemien korttien mukana. Kuitenkin alkuperäiset on muutama vammainen taiteillut ja sitten tää tietty kustannusfirma on niistä valmistanut kopiot ties kuinka paljon lienet, joita sitten lähetetään ihmisille nippuna mukana tilisiirto, ja sitten toiveikkaana jäävät odottelemaan rahoja, koska ilmeisesti joku aina lähettää rahaa niistä, koska homma näköjään on kannattavaa, vaikka ihmettelen moista, sillä mitä olen jutellut ihmisten kanssa, niin en ole kuullut kenenkään maksaneen niistä mitään koskaan. 

Itselleni tuli tilisiirto mukana, ja siihen oli ehdotettu summa 10,95 €/nippu ja lisääkin saa tilata, jos vaan tahtoo, mutta kun ei vaan natsaa, koska en lähetä enää kortteja tuossa muodossa jouluksi kenellekään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat