Lähtisinkö opiskelemaan ravintola-alaa vai lvi:tä?
Siinäpä kysymys!
Lisäkyssäri, onko putkimiesnainen kauhean epäseksikäs?
Kommentit (28)
Riippuu siitä, onko sinulla oikeasti paloa alalle.
Jos on kiinnostusta alalle, niin lvi:tä. Pääsee paremmille palkoille.
Älä nyt ainakaan ravintola-alalle lähde. Huono palkka, kokoaikaista työtä ei ole tarjolla vaan teet osa-aikatyötä huonoilla soppareilla, olet illat, viikonloput, juhlapyhät töissä, kuuntelet keski-ikäisten ihmisten inisemistä turhista asioista ja kestät kännisten ihmisten kourimista..
nimim. 10 vuotta takana ja todella mietin miksi tämän valinnan tein nuorena
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt ainakaan ravintola-alalle lähde. Huono palkka, kokoaikaista työtä ei ole tarjolla vaan teet osa-aikatyötä huonoilla soppareilla, olet illat, viikonloput, juhlapyhät töissä, kuuntelet keski-ikäisten ihmisten inisemistä turhista asioista ja kestät kännisten ihmisten kourimista..
Ei tuota kyllä ihan välttämättä tapahdu..
T. Kokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota kyllä ihan välttämättä tapahdu..
T. Kokki
Jaa mitä?
LVI alalla on parempi palkka jos onnistuu työtä saamaan. Toisaalta mun LVI kaveri sanoi, että joutuu jatkuvasti olemaan ihmispaskassa työnsä puolesta. Vaikea valinta.
Ravintola-ala on sellainen teinivaiheen ala, ellet huippukokiksi tule, että kannattaa suuntautua jonnekin muualle. Et varmasti halua 5-kymppisenä lämmitellä pihvejä missään Absilla tai tarjoilla jossain räkälässä.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä kysymys!
Lisäkyssäri, onko putkimiesnainen kauhean epäseksikäs?
Seksikkyyshän se oikea peruste ammatinvalinnalle onkin. Kaikki naiset vain pyrkimään sairanahoitajiksi ja sihteeriköiksi, ja miehet palomiehiksi (vai mitä pelastajia ne nykyään onkaan).
Mene sinne mikä enemmän kiinnostaa. Jos ei kumpikaan kiinnosta enemmän niin putkimieheksi, niillä on keskimäärin parempi liksa ja mukavammat työajatkin.
Jos kerran kiinnostaa LVI ni ehdottomasti fiksumpi valinta. Jostain syystä ala ei käsittääkseni houkuttele naisia yhtä kovasti kuin muut miehisemmät alat amiksessa. Tai muutenkin.
And I'm sexy and i know it :D
Pakko kyllä ihmetellä että onko toi seksikkyys pointti jotenkin oleellinen valinnan kannalta?
Ravintola -ala on varmaan huonoimmin palkattu ala suomessa... Töitä varmaan aina löytyy mutta työn "taso" ei välttämättä ole kovin hyvä (pikaruokapaikat, pubit) ja vuorotyötä lähes poikkeuksetta.
Lvi-ala sensjaan voi olla varsinainen kultakaivos palkan puolesta, ainakin kunkokemusvuosia tulee, ja ken jaksaa ahkera olla. Harvemmin vuorotyötä, ja sen verran hyvä tes ja valveutunutta porukkaa että työehdot yleensä kunnossa.
Jos ei ole pakko niin älä valitse ravintola alaa..
Kiitos kommenteista! Mukavaa kun mun opiskelukohtalo herätti niin paljon mielenkiintoa :)
Mulla ei ole oikein millekään alalle kovaa paloa. Tuota ravintola-alaa ajattelin siksi, että tekisin ehkä sivutyönä, jos joskus oikein korkeakouluttaudun. Toisaalta jos lvi oliskin ok, niin sitten mun ei olis edes pakko opiskella enempää ja palkka vois olla ihan hyvä. Ihmispaska vähän kammottaa kyllä :/ sellaisissa hommissa kuulemma saa hyvän vastustuskyvyn. Ei se seksikkyys mikään tärkein pointti ole, se oli bonuskysymys. Ap
Ravintola-alalla on paljon töitä ja kova kiire aina. Liksa paaaaljon parempi LVI.
No ei ainakaan ravintola-alaa. Opiskele sitä ainoastaan jos rakastat ruokaa ja haaveilet omasta ravintolasta. Yleisesti paska palkka, paskat työajat ja enkä ainakaan harmonisiksi kuvailisi työympäristöä.
Jos joskus korkeakouluttaudut niin voit kyllä ravintola työtä tehdä siinä ohessa ilman koulutustakin. Pitää vain olla oppimiskykyinen ja näyttää oma into ja halu oppia ja tehdä töitä. Henkilöstövuokrausyritysten kautta kyllä pääset blokkariksi/tiskariksi ja sitä kautta vaativimpiin hommiin osaamisen kartuttua.
Ravintola alaa tietty !
Siisti sisätyö , nuoria nättejä naisia työkavererina tarjoilijat + kokit !
Lvi ala on likaista ja alaan kuuluu lomautukset joskus pitkätkin sellaiset + ulkomaalaiset osteriossit valloittaa alaa kovaa vauhtia " viro, puola, latvia, liettua, yms "
Ainoat putkityöt jotka ovat oikeasti mukavia suoritetaan makuuhuoneen sängyssä ( mielellään naisen kanssa )
Vierailija kirjoitti:
Ravintola alaa tietty !
Siisti sisätyö , nuoria nättejä naisia työkavererina tarjoilijat + kokit !
Lvi ala on likaista ja alaan kuuluu lomautukset joskus pitkätkin sellaiset + ulkomaalaiset osteriossit valloittaa alaa kovaa vauhtia " viro, puola, latvia, liettua, yms "
Ainoat putkityöt jotka ovat oikeasti mukavia suoritetaan makuuhuoneen sängyssä ( mielellään naisen kanssa )
😂😂😂😂 Siisti sisätyö??! Maailman paras vitsi.
Niin, olen käsittänyt että ravintola-alalla joutuu kyllä aika paljon tiskaan ja siivoamaan.
Nuoret nätit naiset hyvä pointti, ap on bi-nainen!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Mukavaa kun mun opiskelukohtalo herätti niin paljon mielenkiintoa :)
Mulla ei ole oikein millekään alalle kovaa paloa. Tuota ravintola-alaa ajattelin siksi, että tekisin ehkä sivutyönä, jos joskus oikein korkeakouluttaudun. Toisaalta jos lvi oliskin ok, niin sitten mun ei olis edes pakko opiskella enempää ja palkka vois olla ihan hyvä. Ihmispaska vähän kammottaa kyllä :/ sellaisissa hommissa kuulemma saa hyvän vastustuskyvyn. Ei se seksikkyys mikään tärkein pointti ole, se oli bonuskysymys. Ap
Jos haluat nyt jonkun ammatin, jotta voit myöhemmin kouluttautua pitemmälle, niin ehdottomasti LVI-alalle. EIhän sitä paskaa tarvitse LVI-alallakaan loppuikäänsä kauhoa, vaan kokemuksen karttuessa ja lisäkoulutuksella esim. suunnittelet, myyt, toimit asiantuntijana...
Riippuu siitä, haluatko hyvää vai huonoa palkkaa.