Rinnassa ehkä patti ja rinta turvonnut!!!

Vierailija

Syöpähän se varmaan on. Pelottaa ja oksettaa! En pysty keskittymään mihinkään.
Ikää on vähän vajaa 40v. Äitini sairastanut rintasyövän vähän yli 40 v.
Kuinka olette selvinneet tästä odottelusta?
Minulla olisi perjantaina aika rintojen ultraan mutta en tiedä uskallanko mennä.
Lääkärillä en ole vielä käynyt , sinne on aika ensi viikon keskiviikkona.
Patin löysin muutama päivä sitten ja koko ajan sitä tunnustelen ja painelen. Turvotusta ollut pari kuukautta.
En saa mielenrauhaa.
Olisiko järkevämpi mennä ensin lääkärille vai mitä tässä olisi järkevintä tehdä?

Kommentit (7)

Vierailija

Ilman muuta mene ultraan, saat siinäkin jo tietoa, esim.kysta poikkeaa tuumorista jne.Kuka sinulle ultraan kirjoitti lähetteen? Eikö mammoon samalla? Itselleni radiologi selitti kun ultrasi, 10 min.aiemmin oli katsonut kuvat. Mitään ei ollut, tuntemani patti oli ns.viaton, mastop.minulla on.
Voimia, toivon mukaan saat hyviä uutisia

Vierailija

Heti sinne lääkärille. Sut voidaan hoitaa jos et viivyttele. Jos vitkuttelee, kuolema korjaa todennäköisemmin.

Lue: rinnanmitalla blogi.

Kai sä oot hoidon arvoinen?

Vierailija

Yksityiselle lääkäriasemalle varasin ajan ultraan ja ei tarvinnut lähetettä.
Toivottavasti siinä saa samantien tietoa. Kamalaa tämä epävarmuus.
Patti oli kipeä mutta nyt ei niinkään enää. Tai en tiedä kun koko rinta on kipeä ja kohta varmaan mustakin.
AP

Vierailija

Löysin kans patin vuosia sitten ja oli rasvapatti. Nyt viime kuussa löysin taas jonkun oudon kyhmyn. Varasin heti ajan yksityiselle ultraan. Toinen rinta oli muuttanut muotoaan ja kutisi.

Ultraus oli kuitenkin täysin puhdas. Rinnat olivat vaan muuttuneet jostain ihme syystä (hormonaalinen?) ja rinnasta löytynyt kyhmy oli jotain lihaksen ja muun yhdistelmää mitä en muista enää. Ultraaja sanoi että minulla tulee aina olemaan erilaisia kyhmyjä, rintani ovat sellaiset. Eli haasteellinen itsetutkittava kun voi muuttaa niin paljon muotoaan..

Vierailija

Voimia stressaavaan odotukseen! Asiat menee varmasti parhain päin, mutta nyt on oltava rohkea ja hoidettava tutkimukset ja lääkärit alta pois. Vasta sitten tiedät mikä on tilanne, sitä ennen on turha murehtia ja oli tutkimustulos mikä hyvänsä, sinä selviät kyllä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat