Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En lahjoita rahaa/lahjaa köyhien lapsille koska en usko että oikeasti köyhät saavat sen

Vierailija

Tästä on omalta kohdalta kokemusta. Pari vuotta sitten meille neuvolasta tyrkyttivät hyvämieli lahjakorttia vaikka miehen tulot ovat yli 5000e/kk. Perustelivat juuri syntyneellä vauvalla. Sain käsityksen että neuvolatäti ei meinannut päästä niistä eroon?!? Otin sit kortin ja podin kamalaa omantunnon tuskaa koko joulun. Samoin olin työharjottelussa diakoniatoimistossa erään syksyn. Mulla oli silloin kaksi lasta. Joulunaikaan diakoni antoi mulle pussillisen joulupaketteja!! Ainakin oli kolme molemmille lapsille. Sanoi että näitä kyllä riittää täällä. Ja oikeesti tää ei oo provo vaan ihan totta. Voi johtua siitä että asumme pienellä paikkakunnalla ja lapsia ei sit vaan oo tarpeeksi tässä kylässä. Isommalla paikkakunnalla voi tosiaan apu mennä tarpeeseen.

Kommentit (4)

Vierailija

No me oltaisiin saatu muksuille paketit jokunen vuosi sitten koska oltiin lastensuojelun asiakkaita. Totesin että ei kiitos, voisi tulla meidän ostamat paketit takaisin. Oltiin siis itsekin osallistuttu Joulupuu-keräykseen parilla paketilla kun ei kuitenkaan ollut rahasta kiinni (keskituloisia oltiin ja ollaan vieläkin). Totesivat vain että heidän kuuluu tarjota noita kaikille asiakkaille. Vielä perään sanoivat, ettei meillä varmaan myöskään ole tarvetta lahjakortille että saataisiin ostettua vaikka jouluruuat. Juu, ei ollut joten jätettiin sekin väliin.

Olen silti joka vuosi ostanut kaksi pakettia tuohon keräykseen koska tiedän että niitäkin lapsia on, joille nuo paketit voivat olla joulun ainoat.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat