Olinko tökerö vieras, kun kieltäydyin syömästä kylässä?

Vierailija

Olin kaverilla tänään. Kaveri teki ruokaa ja minä viihdytin sen vuoden ikäistä lasta samaan aikaan. Olen siis itse lapseton. Kaveri alkoi kattaa pöytää ja huomasi, että haarukat oli loppu. Avasi pesukoneen, jossa oli puhtaita ja otti sieltä. Huomasin, että siellä oli alakorissa myös potta. Mietin hetken, että oliko se oikeasti potta, näinkö väärin vai oliko se vain joku muoviastia.

Istuttiin syömään ja minua vaivasi se mahdollinen potta siellä pesukoneessa. Kysyin siitä ja kaveri sanoi, että pesee potan silloin tällöin pesukoneessa. Mua alkoi yököttää, kun mietin, että mun haarukka (ja kaikki muut ruokailuvälineet, lautaset ja lasit!) on ollut samassa pesukoneessa, jossa pestään pottaa. Sanoin, etten valitettavasti vain pysty nyt oikein syömään tämän asian takia.

Kaveri oli ihan hämillään. Sanoi, että pestään siellä lapsen nokkamukejakin, vaikka ne on täynnä räkää ja vaikka mitä. Mun mielestä potta ja sen sisältö on eri asia kuin räkä.

Olenko mä vain typerä, tietämätön sinkku ja kaikki pesee pottia pesukoneessa vai onko kaverini outo?

Onneksi kaverin lapsi ei ole ollut pottaiässä sinä aikana, kun olen sillä aiemmin vieraillut..

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Aivan järkyttävän epähygieenistä pestä potta astioiden kanssa! 

Ulosteperäiset bakteerit on aivan eri asia kuin suusylki tai räkä. 

Vierailija

Tuttava huuhtoo astiat pöntössä kun ei oo astista: kerää ensin täyteen ja vetää, pienemmän tiskin huuhtaisee säästövedolla!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun saat omia lapsia, monet ällöttävät ja kuvottavat asiat muuttuvat arkipäiväisiksi ja normaaleiksi.

Mulla on kolme lasta ja silti potan pesu tiskikoneessa on mun mielestä ällöttävää ja kuvottavaa. Ei ulostebakteereja sekoiteta ruokailuvälineisiin, ei todellakaan. En olis minäkään syönyt jos olisin ollut ap:n tilalla. Hyi helvetti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä ruokaa olis ollu?

Kanaa ja nauhapastaa. Onko sillä väliä?

Eli en siis ollut tökerö, kun en syönyt ja kaverini on outo.

Pitäisikö mun kertoa sille, että toi on epähygieenistä vai olla puuttumatta asiaan?

ap

Vierailija

No huhhhuh...helvetin ällöttävää! Ulosteperäiset bakteerit kuolee kyllä kuumennettaessa, mutta vasta lähes 100 asteen lämpötilassa, eikä kenenkään astianpesukone pese niin kuumalla vedellä.

Vierailija

Et ollut tökerö. Missä paskapesässä kaverisi asuu, jos potta pestään astianpesukoneessa? Syön juuri ja minuakin rupesi hieman yököttämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No huhhhuh...helvetin ällöttävää! Ulosteperäiset bakteerit kuolee kyllä kuumennettaessa, mutta vasta lähes 100 asteen lämpötilassa, eikä kenenkään astianpesukone pese niin kuumalla vedellä.

Tyhmä ohis tässä kyselee, että jos siis kävisi niin, että lapsi pääsisi vahingossa pissaamaan vaikkapa lautasen päälle (tai jotenkin sen isomman hädän..), niin pitäisikö se lautanen heittää automaattisesti pois vai saisiko siitä enää syömiseen kelpaavaa astiaa mitenkään?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat