Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Vierailija kirjoitti:
Hirvenliha kannattaa huuhtasta jos on luodinjämiä
Eiku se on hirveliha.
Tietenkin pesen. Eikö kaikilla ihmisillä ole kotonaan tiskipöydällä jauhenlihan pesukone? Sehän pesee, mankeloi, ryöppää ja kypsentää jauhenlihan valmiiksi ruokaan laitettavaksi.
JAU kirjoitti:
En ole päässyt perille, minkä (harvinaisen?) minulle tuntemattoman eläimen lihasta tässä ketjussa on kyse: onko se JAUHI, JAUHE, JAUHEN vai JAUH?
Tietysti jauhi, kuten vuohi. Muut olisivat jauheenliha/jauheninliha/jauhinliha.
Minä ainakin pyydystän jauhen jauheansalla ja sitten saunotan sen kunnolla .sitten juotan sille puolpulloa naapurin keittämää pontikkaa.terassilla vetäsen sitä sitten vasaralla takaraivoon ja sitten lihamyllyn läpi.muurikkapannu kuumaks ja jauhenliha kuumenemaan ,marinaadiksi vielä pari desiä sitä Kallen pontikkaa ni avot.ei tartte fairyllä pestä,kokeilkaa!
Nää jutut on niin parhaita, en kestä, Kiitos! :D Kuullostaa ihan yhtä hyvältä kuin kuulostaa sipulin kuullostaminen.
Vierailija kirjoitti:
No en mutta ruskistamisen jälkeen huuhdon ylimääräset rasvat kuumalla vedellä hanan alla. Jää muuten tosi paljon rasvaa altaaseen. Hyvä keino jos haluaa rasvatonta kutakuinkin syödä.
On hyvin yleistä että jauhelihaan lisätään punaväriä, koska se saa sen tuoreemman näköiseksi ja peittää valkoisen rasvan mitä jauheliha pääosin on. Olen huuhtonut jauhelihan ja todennut sen useasti.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pitäisi miettiä kyllä tuota jauhenlihan käyttöä, jos haluaa ekologisesti elää! Avokadoja dissataan, kun niiden kasvatus vaatii hurjasti kasteluvettä. Miten tuohon jauhenlihaan pitäis suhtautua, kun vaatii pesuvettä aika reilusti? Pitääkö siirtyä jauhelihan käyttöön kokonaan...
Jauhenliha on kätevä pestä myöhempää käyttöä varten pakastetulla makarooninkeitinvedellä. Jauhenliha on siis aika ekologista.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdyin kasvinsyöjäksi ja vaihdoin jauhenlihan soijanrouheeseen.
Pesetkö sitten soijanrouheen ennen kypsennystä?
Vierailija kirjoitti:
94 sivua vitsailua jauhenlihasta ON HAUSKAA. 94 sivullista can't be wrong!
Sivulliset ei voi olla väärässä.
... mistä juontaa sana sivullinen. Ei siis tapahtumien keskipisteessä oleva vaan sivusta seuraava.
... seuraava... miten hauska sana... seuraava potilas... seuraa lääkäriä... seuraan myös Emmerdalea... suomen kieli on Hauska
Ne miljoonat kärpäset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mutta ruskistamisen jälkeen huuhdon ylimääräset rasvat kuumalla vedellä hanan alla. Jää muuten tosi paljon rasvaa altaaseen. Hyvä keino jos haluaa rasvatonta kutakuinkin syödä.
On hyvin yleistä että jauhelihaan lisätään punaväriä, koska se saa sen tuoreemman näköiseksi ja peittää valkoisen rasvan mitä jauheliha pääosin on. Olen huuhtonut jauhelihan ja todennut sen useasti.
Sori mut nyt te ootte ihan väärässä ketjussa höpöttämässä jauhelihan pesusta. Asiahan on niin että jauhenliha on ihan luonnostaan ihanan punakan väristä mikä ei lähe pesemälläkään pois. Jauhenliha on toki ehdottomasti pestävä ennen ruoaksi valmistamista hajun ja maun takia. Mitä tujumpia aineita keksii käyttää pesuun sen parempaa jauhisoppaa saa syödäkseen.
Mikä eläin on Jauhe? Joku eksoottinen sademetsän kasvattiko?
Nyt, laiska kun olen, herää kysymys, saisiko mistään pestyä ja kypsennettyä jauhenlihaa säilykkeenä? Tyyliin sikanauta? Jos ei, niin siinäpä mainio liikeidea jollekin tulevalle miljardöörille, eikös joku tuotteistanut makaroonien keitinveden? (Makaroonien keitinvettä meillä on pakastimet täynnään, samoin anopilla).
HENNULI777 kirjoitti:
Ehdottomasti pesen jauhelihan ennen käyttöä. Ensin pesen jauhelihan käsin Fairylla tiskiharjalla hangaten. Sen jälkeen pesen jauhelihan toisen kerran astianpesukoneessa tehokkaimmalla pesuohjelmalla. Ja, kaikkein viimeiseksi pesen jauhelihan kolmannen kerran pyykinpesu koneessa, 90 asteisessa vedessä ja vielä oikein esipesun kanssa. Ja, lopuksi tietysti kunnon linkous päälle, että liiat vedet lähtee pois. Tätä suosittelen tekemään, jos meinaat jauhelihasta tehdä ruokaa! Ja, tämä on sitä paitsi erittäin tehokas tapa saada jauheliha puhtaaksi ennen, kuin teet ruokaa siitä.
Höpsö. Sinähän olet väärässä ketjussa. Täällä pohditaan jauhenlihan eri pesuominaisuuksia.
Menehän jauheliha-osioon
Aloitus nyt varmaan onkin vitsi, mutta eipä sitä ikinä tiedä. Näin tyhmiä ihmisiä kun on oikeasti kasoittain Suomessakin. Samat naamat jotka kirjoittavat "enään" ja "ketä sanoi".
Onneksi meillä on maailman paras koulutus tosin. Tiedä miten paljon retardeja täällä olisikaan ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt, laiska kun olen, herää kysymys, saisiko mistään pestyä ja kypsennettyä jauhenlihaa säilykkeenä? Tyyliin sikanauta? Jos ei, niin siinäpä mainio liikeidea jollekin tulevalle miljardöörille, eikös joku tuotteistanut makaroonien keitinveden? (Makaroonien keitinvettä meillä on pakastimet täynnään, samoin anopilla).
Samaa mietin. Köyhä oon. Olis kiva kun vois ostaa valmiiksi pestyä jauhenlihaa. Ruoka kallistuu aina vaan, ei eläkeläisellä ole varaa tuommoiseen ylellisyyteen...
Lapsellinen kysymys - tietenkin pesen jauhenlihan.
Peseydyn vasta jauhelihan paistamisen jälkeen
Enään ei ole tapana pestä jauhenlihaa. Se on rönktensäteilytetty, joten se on parenpi laatuista kun ennen.
Pesen, kuivaan ja mankeloin.